روغن پرتقال | درست کردن روغن پرتقال | خواص روغن پرتقال

با پوست پرتقال یک روغن پرتقال طبیعی برای موهات درست کن!

روغن پرتقال یکی از بهترین روغن‌ ها برای حفظ سلامت موها و درخشان شدن تار مو است. در ادامه با خواص و طرز تهیه روغن پرتقال همراه ما باشید.
1402/10/21 10:45
روغن پرتقال

روغن پرتقال یکی از بهترین روغن‌ ها برای سلامت مو است. روغن پرتقال حاوی آنتی اکسیدان‌ های طبیعی است که به تقویت مو،  آبرسانی مو و  رشد مو کمک می کند و از شوره و ریزش مو جلوگیری می کند. در این مطلب از سبک زندگی طرز تهیه روغن پرتقال و خواص روغن پرتقال برای مو رو بهتون میگیم.

چگونه روغن پرتقال درست کنیم؟

از پوست پرتقال روغن تهیه کنید. برای این کار پوست پرتقال را جدا کنید و خشک نمایید سپس آن را اسیاب کنید و کمی الکل غلات را پس از گرم کردن روی پوست پرتقال بریزید . مخلوط را خوب تکان دهید و اجازه دهید 2 تا 3 روزبماند سپس آن را از صافی رد کنید.

دستور تهیه ی شامپو با روغن پرتقال

این شامپو موجب ایجاد تعادل در PH طبیعی موها می شود، موها را مرطوب کرده و باکتری ها را از بین می برد، همچنین موها را براق و شوره را درمان می کند.

  • 1 فنجان آب
  • 5 قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • 5 قطره روغن پرتقال
  • 5 قطره روغن لیمو 

همه ی این مواد را با هم مخلوط کنید و در بطری یا ظرف موردنظرتان بریزید و سپس بر روی موهایتان اسپری کنید.

خواص روغن پرتقال برای مو

شوره سر همان پوسته های مرده پوست سر هستند که ممکن است با کمی خارش به همراه باشد. بیش از نیمی از جمعیت جهان با هر قومیت ، جنس با این عارضه مبتلا شده اند . روغن پوست پرتقال حاوی اسید هایی است که با قارچ هایی که باعث ایجاد شوره سر می شوند، مبارزه می کند و هم چنین خارش پوست سر را کاهش می دهد.

برای این منظور کافی است ۵ قطره روغن پرتقال و ۵ قطره روغن لیمو را باهم ترکیب کنید و بعد به آن ۵ قاشق غذا خوری عسل و ۱ پیمانه آب اضافه کنید . مخلوط نهایی را ۵ دقیقه روی کف سر ماساژ دهید و بعد از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه موهای خود را آبکشی نمایید . این عمل باید حدودا ۲۰ الی ۳۰ مرتبه انجام شود.

اگر مدتی است احساس می کنید موهای شما کدر شده و درخشنگی سابق را ندارد حتما از ماسک موی روغن پرتقال استفاده کنید. این ماسک موها را ابریشمی، نرم و زیبا می کند.

منبع: نمناک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qpma2

اخبار داغ