تازه نگه داشتن کیک | نگهداری کیک | تازه موندن کیک | روش های تازه نگه داشتن کیک

راز تازه نگه داشتن انواع کیک اینجاست!

اگر اهل پخت کیک و شیرینی باشین احتمالا می‌دونین بیشتر انواع کیک‌ها، بعد از چند روز خشک و قابل استفاده میشن ولی خب شما میتونین با چند تا ترفند کیک رو تازه نگه دارین!
راز تازه نگه داشتن انواع کیک اینجاست!

اگه کیک هایی که درست یا تهیه می کنین خراب بشه در این شرایط راهی به جز دور ریختن کیک وجود نداره، اما اگر از راهکارهای تازه نگه داشتن کیک استفاده کنین، دیگه نیازی به دور ریختن حاصل زحمت خود ندارین، به نظر شما راهکارهای تازه نگه داشتن کیک شامل چه مواردی هست؟! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با ترفندهای بی نظیر تازه نگه داشتن کیک آشنا می کنیم!

تازه نگه داشتن کیک ساده 

1- استفاده از نان در ظرف کیک

یکی از بهترین راهکارها برای تازه و نرم نگه داشتن کیک‌های خانگی و بدون خامه استفاده از نان در ظرف نگهداری از کیک است. قرار دادن یک تکه نان مرطوب در ظرف کیک و گذاشتن ظرف در یخچال موجب می‌شود که بافت کیک حفظ شده و در اثر دمای سرد یخچال خشک و غیرقابل مصرف نشود. همچنین می‌توانید از یک تکه نان تست هم به این منظور استفاده کنید. نان تست رطوبت بالایی دارد و این رطوبت مانع خشکی کیک و شیرینی می‌شود.

2- قرار دادن کیک در نایلون

یکی دیگر از روش‌های نگهداری کیک در خانه، قرار دادن آن داخل نایلون پلاستیکی است. با این راهکار هم بسته به بافت و مواد کیک می‌توان آن را تا یک هفته تازه نگه داشت. به منظور استفاده از این روش باید نایلونی بزرگ‌تر از اندازه کیک انتخاب کرد و آن را به گونه‌ای دور کیک قرار داد که هوایی داخل نایلون باقی نماند. نایلون مانع خشک شدن کیک می‌شود و حتی سطح کیک هم مانند روز اول، نرم و تازه می‌ماند. در صورتی که قادر به هواگیری نایلون نیستید، این امکان هم وجود دارد که بعد از پیچیدن در نایلون، کیک را داخل یک ظرف دربسته قرار داده و سپس به یخچال منتقل کنید.

3- استفاده از فویل آلومینیومی

استفاده از فویل آلومینیومی به عنوان دیگر راهکار تازه نگه داشتن کیک زمانی مورد نیاز است که قصد نگهداری از کیک در فریزر را داشته باشید. در این شرایط بعد از اینکه کیک شما کاملا سرد شد، باید دور تا دور آن را با یک ورق آلومینیومی نازک بپوشانید، به طوری که هیچ هوایی به داخل بسته نفوذ نکند.

سپس کیک فویل پیچی شده را داخل یک نایلون قرار داده و با نایلون به فریزر منتقل کنید. البته باید به این نکته هم دقت داشته باشید که بیشتر انواع کیک بعد از خارج کردن از فریزر کمی مرطوب می‌شود. بنابراین این روش را تنها در مواقع لزوم استفاده کنید.

تازه نگه داشتن کیک میوه ای 

استفاده از سیب

در مورد کیک‌های میوه‌ای استفاده از چند قاچ سیب در ظرف نگهداری هم راهکاری کاربردی است. سیب مانند نان عمل کرده و رطوبت کیک را حفظ می‌کند. از طرفی مانع سیاه یا خراب شدن میوه‌های کیک شده و در نتیجه کیک شما، مدت زمان بیشتری تازه و قابل استفاده باقی می‌ماند.

تازه نگه داشتن کیک خامه ای 

برای تازه نگه داشتن کیک خامه ای، باید آن را در جعبه اش بگذارید و جعبه را داخل کیسه پلاستیک گذاشته در آن را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید. کیک خامه‌ای درون فریزر نیز تازه می‌ماند.

کیک های خامه ای تزیین شده را قبل از برش خوردن، مستقیما می توانید در یخچال نگهداری کنید. اما پس از برش خوردن، اگر مستقیما در یخچال قرار بگیرند، کیک آنها خشک میشود.

این کیکها را قبل از برش خوردن، مستقیما می توانید در یخچال نگهداری کنید. اما پس از برش خوردن، اگر مستقیما در یخچال قرار بگیرند، کیک آنها خشک میشود. پس روی سطح برش خورده کیک سلفون بکشید.

برای فریزر کردن کیک با روکش خامه ای، تزئینات را با پالت یا قاشق جدا کرده و کیک را به روش قبل فریز کنید. تزئینات را جداگانه نگهداری نمایید.

تازه نگه داشتن کیک با روکش فوندانت

برای خشک نشدن کیک هایی با روکش فوندانت آنها را کاور کرده و در یخچال بگذارید.

تازه نگه داشتن شیرینی های خشک

توصیه می شود شیرینی را به اندازه‌ای بخرید که در مدت کوتاهی مصرف شود.

مدت نگهداری شیرینی خشک به دلیل اینکه رطوبت کمتری دارد، بیشتر از شیرینی تر است و حتی می‌توان آن را یکی دو هفته بیرون از یخچال، البته در جای خنک یا به مدت یک ماه در فریزر نگهداری کرد.

هر چه مدت زمان نگهداری شیرینی خشک کوتاه تر باشد، بهتر است، زیرا احتمال اکسید شدن روغنی که در تهیه آن به کار رفته، در طولانی مدت افزایش پیدا می‌کند.

شیرینی های خشک را در ظرفی در بسته نگهداری کنید.

برای اینکه شیرینی ها را ترد و تازه نگه دارید می توانید چند عدد برنج درون جعبه آن ها بریزید.

نکته: برای برای جلوگیری از چسبیدن شیرینی‌ها به یکدیگر و خرد شدنشان می توانید آن ها را به صورت طبقه ای چیده و بین هر طبقه کاغذ روغنی بگذارید.

منبع: نمناک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qwxn3

اخبار داغ