رنگ قرمز در دکوراسیون | ترکیب رنگ قرمز در دکوراسیون | ست کردن قرمز در دکوراسیون پذیرایی

بهترین مکمل های رنگ قرمز در دکوراسیون پذیرایی!

قرمز یکی از رنگ‌های پرکاربرد است که می توان از آن در دکوراسیون استفاده کرد، در ادامه شما را با ترکیب رنگ قرمز در دکوراسیون آشنا می کنیم!
بهترین مکمل های رنگ قرمز در دکوراسیون پذیرایی!

رنگ قرمز در دکوراسیون پذیرایی عالی و معروف است که باعث افزایش اشتها می‌ شود. رنگ قرمز در دکوراسیون تقریبا با هر رنگی قابل ترکیب است اما چطور باید بدون اغراق آن را برای زیبایی بیشتر به کار برد؟! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با ترکیب رنگ قرمز در دکوراسیون آشنا می کنیم!

1- قرمز و کرم

رنگ قرمز قابلیت این را دارد که خیلی سریع فضا را اشباع کند و همه محیط را تحت تاثیر قرار بدهد. برای اینکه این تاثیرگذاری از حد تعادل خارج نشود می توانیم از رنگ های روشن کمک بگیریم. رنگ سفید و کرم می توانند به کنترل انرژی قرمز و روشن شدن فضا کمک کنند. رنگ کرم خودش هم یکی از رنگ های خنثی گرم است و یک از مکمل های مناسب رنگ قرمز در دکوراسیون است و در کنار آن یک فضای دلنشین و گرم و دنج برای ما می سازند. با توجه به اینکه قرمز صورت افراد را خوشرنگ تر نشان می دهد و اشتها را باز می کند، می توانیم این ترکیب را برای آشپزخانه، نشیمن و ناهارخوری به کار ببریم.

2- قرمز و سیاه سفید

این یکی از ترکیب های مورد علاقه طراحان مدرن و معاصر است. سیاه و سفید در کنار هم فضایی تیره روشن و بدون رنگ برای ما می سازند. در کنار این دو هر رنگ گرمی می تواند به خوبی خودنمایی کند. قرمز هم رنگ توجه، هشدار، تمرکز و برجسته کردن یک موضوع خاص است. بنابراین وقتی در یک محیط سیاه و سفید به کار می رود، تمام توجه را در محیط به خودش جلب می کند. می توانیم از این روش برای ساختن نقطه کانونی و یا برجسته کردن قسمتی از خانه که علاقه داریم، استفاده کنیم. در خیلی از آثار معروف معماری هم از همین روش در طراحی داخلی استفاده شده است. ست قرمز و سیاه و سفید برای فضاهای جمعی خانه مثل آشپزخانه و نشیمن و ناهارخوری همینطور اتاق بازی و فضاهایی مثل راهرو و ورودی مناسب است.

3- قرمز و زرد

کاربرد ترکیب رنگ قرمز با رنگ زرد در دکوراسیون داخلی مانند کاغذ دیواری، مبلمان، لوازم جانبی یا پرده و سرویس بهداشتی، به فضا اعتبار و لوکسی بی نظیر می بخشد. ترکیب رنگ قرمز با رنگ زرد به آسانی میتواند حس آرامش، سرزندگی و گرما را به دکوراسیون ببخشد.

4- قرمز و طوسی

قبلا گفتیم که طوسی محبوب ترین رنگ در طراحی داخلی است. چرا که هم می توانیم آن را در فضاهای مختلف به کار ببریم و هم به خوبی با انواع رنگ ها و سبک های دیگر ست می شود. اما خیلی از افراد طوسی را خسته کننده می دانند و معتقد هستند که رنگ طوسی در دکوراسیون در بلند مدت آدم ها را بی انگیزه و کسل می کند. برای جلوگیری از اتفاق می توانیم از رنگ قرمز در کنار طوسی استفاده کنیم. رنگ قرمز با خودش هیجان و انرژی به فضا می آورد و جلوی کسالت را می گیرد. در مقابل طوسی هم هیجان ناشی از رنگ قرمز را کنترل می کند. پس هر دو رنگ نقاط منفی یکدیگر را تعدیل می کنند. از ترکیب قرمز و طوسی می توانیم در اکثر فضاهای خانه استفاده کنیم اما به یاد داشته باشیم که در فضای خواب و استراحت، میزان رنگ قرمز را در سطح حداقلی نگه داریم تا تاثیر منفی روی کیفیت استراحت نگذارد.

5- قرمز و سبز

رنگ های قرمز و سبز در چرخه رنگ مکمل هم هستند و کامل ترین نوع ترکیب رنگ را وارد دکوراسیون ما می کنند. این پالت رنگی که اغلب ما را یاد رنگ های کریسمس و یلدا می اندازد عموما به عنوان ترکیب رنگی زمستانی شناخته می شود. پس برای مناطق سردسیر و دکورهاسی فصلی زمستانی هم بسیار مناسب است. ترکیب قرمز و سبز در طبیعت هم یافت می شود و به همین خاطر به ما احساس آرامش و امنیت می بخشد. بهتر است که در کنار قرمز از سبزهای کدر و تیره به جای سبزهای روشن استفاده کنیم تا رنگ های تند محیط زیاد نشوند. ترکیب سبز و قرمز یک پالت رنگی خاص است که در سبک هایی مثل بوهمین و اکلکتیک بسیار طرفدار دارد. می توانیم آن را برای اغلب فضاهایی خانه استفاده کنیم و دکوری گرم و دنج و دلنشین بسازیم.

منبع: مجله معماری نیلی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3waox2

اخبار داغ