آموزش بازی مافیا | صفر تا صد بازی مافیا | قوانین بازی مافیا | نقش های بازی مافیا

معرفی بازی مافیا + جزئیات کامل! | مهم ترین نقش های بازی مافیا

بازی مافیا از جذاب ترین بازی های دسته جمعی است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر قوانین بازی را بلد نیستید ما در این مطلب به شما آموزش می دهیم!
معرفی بازی مافیا + جزئیات کامل! | مهم ترین نقش های بازی مافیا

برای حرفه ای شدن در بازی مافیا باید قوانین بازی را به طور کامل یاد بگیرید و چندین بار با دوستانتان تمرین کنید. قوانین و اصطلاحات بازی مافیا ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر برسد اما بعد از چندین بار بازی کردن شیفته آن خواهید شد. در ادامه این بخش از سبک زندگی صفر تا صد بازی مافیا را بررسی می کنیم

قوانین بازی مافیا

فرض کنید که یک گروه 13 نفره برای انجام بازی حضور پیدا کرده اند. اولین قدم این است که راوی کارت ها را در میان افراد پخش کند. او در کل پروسه پخش کارت ها توجه کافی را دارد که کسی از نقش دیگری آگاه نشود. در این گروه 13نفره تقسیم بندی ها به شکل زیر انجام می شود:

سه نفر مافیا هستند که البته این تعداد سلیقه ای و قابل تغییر است. همچنین یک کارآگاه، یک دکتر، یک رئیس مافیا و هشت شهروند معمولی هم در بازی وجود دارند.

نقش های مافیا

در یک گروه 10 نفره معمولاً 3 مافیا حضور دارند که در اولین شبی که توسط گرداننده اعلام می شود با یکدیگر آشنا می شوند. هنگامی که افراد حاضر در بازی سعی می کنند تا مافیا را شناسایی و از بازی حذف کنند، مافیا باید نقش خود را به کلی کتمان و یا با دروغ افراد را از نظر خود منصرف کنند.

نقش مافیا مهم ترین نقش در این بازی است چرا که اگر دیگران متوجه نقش آن ها شوند مافیا به ترتیب از بازی حذف می شوند و از هیجان بازی کاسته می شود. گروه مافیا برای این که بتوانند موفقیت بیشتری داشته باشند باید در روز به خوبی با یکدیگر همکاری کنند و برای افرادی که می خواهند در شب بکشند، استراتژی مناسبی داشته باشند.

نقش های بازی مافیا

راوی

راوی و یا خدا شخصی است که بازی را مدیریت می کند، در اصل روی فرایند بازی نظارت دارد، افراد را بیدار می کند و از آن ها سوالاتی را درمورد بازی می پرسد، این فرد باید به صورت بی طرف بازی نماید و هیچ اطلاعاتی از اشخاص یا دسته های دیگر را به سایرین انتقال ندهد.

راوی هر دور بازی را اعلام می نماید و هر شب هم طبق قوانین بازی، یکی از رول ها را بیدار می کند، مثلا از مافیا سوال می کند که امشب هدف شما برای کشتن چه شخصی است؟ و مافیا بدون اینکه صحبتی کند باید با اشاره به طعمه، هدفش را برساند.

پدر خوانده، قدرتمند ترین شخصیت مافیا

ممکن است فیلم پدر خوانده از فرانسیس فورد کاپولا را دیده باشید، فیلمی که در مورد قدرتمند ترین شخصیت مافیا تهیه شده است و جزو بهترین فیلم های تاریخ به حساب می آید، در اینجا هم پدر خوانده آن رول را بازی می کند و تصمیم گیرنده آخر است، این شخص دارای قدرت خاصی است و می تواند با  زدن یک تیر، هر بازیکنی که دوست دارد را از دور بازی حذف کند.

رول پدرخوانده از طریق کارآگاه استعلام نمی گردد و در اصل او اگر خوب بازی کند می تواند جزو آخرین افرادی باشد که در بازی حاضر است.

پس اگر کارکتر پدرخوانده به شما داده شود، وظیفه شما این است که تیم مافیا را مدیریت کنید و با گرفتن مشورت از آن ها، به سوی از میان بردن شهر پیش روی کنید، البته دقت داشته باشید که کارکتر شما برای دیگران لو نرود، حذف پدر خوانده از دور مافیا، باعث به هم زدن توازن قدرت می شود و اثر بدی روی دیگر مافیاهای باقی مانده در بازی خواهد گذاشت.

شهروند

وظیفه اصلی شهروندان در این بازی، پی‌بردن به نقش مافیا با وجود تمام دروغ‌هایی است که آن‌ها می‌گویند. بهترین پیشنهادی که برای موفقیت در این نقش برای شما داریم، برقراری دوستی با افراد دیگر است و اینکه به نشانه‌های کلامی، غیرکلامی و شهود خود اطمینان کنید.

نقش مذاکره کننده در تیم مافیا

یکی از سمت های مافیا است که گروه مافیا بعد از خروج یکی از هم تیم های خود و در صورت حضور نقش مذاکره کننده در بازی می توانند با یکی از شهروندان اقدام به مذاکره برای پیوستن به تیم مافیا کند.

مذاکره درصورتی موفق خواهد بود که با شهروند ساده یا زره پوش انجام شود ؛ یعنی اگر اشتباها با دکتر، کارآگاه و ... مذاکره کنند، تیرشان به سنگ می خورد و مذاکره آن ها نتیجه نخواهد داشت. 

 نقش دکتر در مافیا (پزشک)

یکی دیگر از نقش های بازی مافیا کلاسیک یعنی دکتر هم در فاز شب به دستور لرد بیدار می‌شود و می‌تواند خودش یا یکی از شخصیت های بازی مافیا از گروه شهروندان را نجات دهد. به این فرآیند اصطلاحاً سیو کردن می‌گویند. دکتر به خودش یا بازیکنی که می‌خواهد نجات دهد اشاره می‌کند. اگر بازیکنی که دکتر به آن اشاره کرد کسی باشد که گروه مافیا به او شلیک کرده‌اند، بازیکن مورد نظر سیو شده و در فاز روز، لرد اعلام می‌کند که در شبی که گذشت کسی کشته نشد یا اصطلاحاً می‌گویند تیر مافیا به سنگ خورد.

با دانستن اینکه بازی مافیا چیست میتوانید آنرا در جمع های دوستانه خود اجرا کنید که امروزه به یکی از محبوب و البته اعتیادآور ترین بازی های ایران تبدیل شده است. نقش دکتر در بازی مافیا همانطور که حدس زده اید برای نجات جان افرادی است که در طول شب توسط مافیا کشته میشوند. تا زمانی که دکتر زنده باشد میتواند بعد از بیدار شدن مافیا یک حق انتخاب داشته باشد که اگر شخص مربوط درتیررس مافیا باشد و دکتر او را انتخاب کند از کشته شدن دورخواهد شد و میتواند به ادامه بازی بپردازد.

دکتر هم می‌تواند در صورت لزوم به بازیکن‌ها اعلام کند که پزشک است. البته بهتر است تا مجبور نشده هویت خود را فاش نکند؛ زیرا ممکن است مافیاها با شناخت او، در فاز شب به او حمله کنند. بنابراین دکتر نیز یکی از مهم‌ترین شخصیت های بازی شب مافیا محسوب می‌شود که باید از او محافظت کرد

کارآگاه

کارآگاه عضوی از گروه شهروندان است و اثر زیادی روی عملکرد بازی دارد، این شخصیت قادر است هر هرشب به یکی از اشخاص ظن بزند و استعلام آن را از روای بگیرد، در اصل شما می توانید هویت افراد را بیابید و اگر فرد باهوشی کنترل این کارکتر را برعهده داشته باشد، حتما به هیجان بازی افزوده خواهد شد.

دکتر شهر

دکتر یکی از مهره های مهم بازی در گروه شهروندان است، او دارای قابلیت خاصی است که در طول شب می تواند با حدس درستی که می زند جان یکی از افراد را نجات دهد و در طی بازی هم یک بار می تواند مجددا به بازی بازگردد.

اگر قرعه این نقش به شما افتاد و راوی در طی شب بیدارتان کرد و گفت که  جان یکی از اعضا را نجات دهید، باید حدس بزنید که چه شخصی در این مرحله از طریق مافیا کشته شده است، اگر حدس شما درست باشد و فرد کشته شده را برگزنید، او نجات پیدا می کند و به بازی برمی گردد، اگر هم به غلط به کسی دیگر اشاره کند، قابلیت او فایده ای نخواهد داشت.

دقت کنید که دکتر یکی از کارکترهایی است که می تواند نقش خود را اعلام کند، البته اینکه دیگر اشخاص باورکنند واقعا کار ساده ای نیست.


رویین‌ تن

رویین‌تن، یکی از قوی‌ترین شهروندان بازی است. او در شب می‌تواند خود را رویین کند تا مافیا نتوانند او را در شب بکشند. تیم مافیا حاضر در بازی فقط می‌توانند او را در روز و با جمع‌آوری آرای شهروندان به قتل برسانند. این امتیاز برای رویین‌تن وجود دارد که خود را در روز به عنوان رهبر تیم شهروندان معرفی کند و از این طریق به بازی ادامه دهد.


تروریست

کاراکتر تروریست از اعضای مافیا است. اگر این فرد در روز با رای شهروندان کشته شود، این توانایی را دارد تا بتواند یکی از بازیکنان را با خود حذف و یا ترور کند.


ناتاشا

ناتاشا یکی دیگر از اعضای تیم مافیا است و می‌تواند در هر شب یکی از افراد را لال کند. فرد عنوان شده در روز بعد اصلاً نمی‌تواند صحبتی انجام دهد. در واقع او هرگز نمی‌تواند در دو شب متوالی یک نفر را لال کند.


مذاکره‌کننده

یکی از اعضای مافیا فرد مذاکره‌کننده است. این فرد می‌تواند یکی از اعضا را انتخاب و او را عضوی از گروه مافیا کند. اگر مافیا قصد مذاکره داشته باشند این فرد در شب با گرداننده مطرح می‌کند. البته مافیا نمی‌توانند به صورت هم زمان شهروندی را نابود کنند. مافیا پس از انتخاب فرد مذکور چشم‌های خود را می‌بندند و گرداننده بر روی دست فرد انتخاب شده می‌زند. افرادی که در کاراکترهای کارآگاه و پزشک هستند هرگز نم توانند به مافیا تبدیل شوند

مرحله روز در بازی مافیا

اولین مرحله این بازی «روز» نامیده می‌شود. در این مرحله بازیکنان که از نقش‌های یکدیگر خبر ندارند، سعی می‌کنند با بحث و قدرت استدلال خود نقش دیگران را حدس بزنند. همه در این مرحله سعی می‌کنند از اتهام مافیا بودن خود را تبرعه کنند. ممکن است یک نفر با هوش و ذکاوت کل جمع را با حدس خود همراه کند و همگی را متقاعد کند که نقش یکی از بازیکنان مافیا است. پس از این بحث‌ها، گرداننده رای‌گیری را انجام می‌دهد و یک نفر که بیشترین رای را به عنوان مافیا آورده، در آستانه کشته شدن قرار می‌گیرد. چند دقیقه به او وقت داده می‌شود تا از خود دفاع کند و رای‌دهندگان را متقاعد کند که جزو مافیاها نیست تا در بازی باقی بماند. مرحله رای‌گیری دوباره تکرار می‌شود، اگر نظر رای‌دهندگان عوض شد که آن بازیکن در بازی می‌ماند و اگر نظر آن‌ها عوض نشد، شخص مظنون از بازی کنار خواهد رفت.

مرحله شب در بازی مافیا

سپس مرحله دوم بازی یا «شب» برگزار می‌شود و همه چشمان خود را می‌بندند. گرداننده از مافیا‌ها می‌خواهد که چشمان خود را باز کنند و بعد از شناسایی یکدیگر، یک نفر از شهروندان را به قتل برسانند. گروه مافیا بعد از انتخاب قربانی خود، چشمان خود را می‌بندند و گرداننده به ترتیب از سایر نقش‌های مثبت و منفی مثل کارآگاه، دکتر، تک‌تیرانداز و… می‌خواهد که چشم‌های خود را باز کنند تا از توانایی‌های نقش خود استفاده کنند. سپس دوباره مرحله روز برگزار می‌شود. این تغییر فاز شب و روز تا جایی ادامه خواهد یافت که یا تمامی مافیاها کشته شوند یا مافیاها چه در شب و چه در روز با فریب دادن بقیه، شهروندان را بکشند. اگر مافیاها به اندازه‌ای شهروند بکشند که تعداد شهروندان با تعداد مافیاها برابر شود، بازی را می‌برند و برنده بازی محسوب می‌شوند و اگر شهروندان و سایر نقش‌های مثبت بتوانند تمامی مافیاها را به قتل برسانند، شهر نجات یافته و شهروندان پیروز شده‌اند.

منبع: دیجی کالا 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3way62

اخبار داغ