طرز تهیه شربت آلبالو | روش تهیه شربت آلبالو

تو این هوای گرم یه شربت آلبالومون نشه!+ طرز تهیه

در این مقاله از سایت سبک زندگی طرز تهیه شربت آلبالو خوشرنگ و خانگی در منزل را به شما آموزش می‌دهیم.
تو این هوای گرم یه شربت آلبالومون نشه!+ طرز تهیه

«شربت آلبالو» از انواع نوشیدنی خنک مناسب تابستان است و به خاطر رنگ قرمزش برای نوشیدنی شب یلدا هم انتخاب مناسبی است. شربت آلبالو به عنوان یک شربت ضدعطش سرد همواره از جمله ترفندهای قدیمی مادربزرگ‌ها برای درمان گرمازدگی بزرگسالان در روزهای گرم تابستان بوده است. شاید به این خاطر که از جمله خواص آلبالو چه به صورت میوه تازه و چه به صورت شربت آلبالو مجلسی این است که از قدیم‌الایام برای درمان گرمازدگی و پیشگیری از گرمازدگی در فصل تابستان توصیه شده است.

مواد لازم برای شربت آلبالو با آلبالو تازه (روش اول)

  • آلبالو: یک کیلوگرم
  • شکر: ۱ کیلو و دویست گرم (اگر کم شیرین‌تر می‌پسندید مقدار شکر را کمتر کنید)
  • آب: یک لیوان
  • وانیل: یک قاشق چای‌خوری
  • آب زنجبیل تازه رنده شده: چند قطره
  • ۳ تا چهار شاخه نعنا تازه و شسته شده
  • رنده پوست لیموترش: ¼ قاشق چای‌خوری

دستور تهیه: 10 نکته طلایی برای خوشرنگ شدن شربت آلبالوی خونگی

  1. مدت زمان پخت شربت آلبالو: ۳۰ الی ۴۰ دقیقه
  2. مدت زمان انتظار برای آماده‌سازی مواد: ۲۴ ساعت
  3. کالری ۱۰۰ گرم شربت آلبالو: حدود ۲۷۴ کیلو کالری

مراحل طرز تهیه شربت آلبالو با آلبالوی تازه

برای درست کردن شربت آلبالو خانگی بدون شکرک، ابتدا باید آلبالوها را بشویید و هسته آن‌ها را بیرون بیاورید. سپس آلبالوهای بدون هسته را در شکر بخوابانید و ۱ تا ۲ روز در یخچال استراحت دهید. موقع پخت، ۱ لیوان آب به آلبالوها اضافه کنید و اجازه دهید آلبالوها بپزند و قوام پیدا کنند. مراحل طرز تهیه شربت آلبالو را دنبال کنید.

مرحله اول: آلبالوها را آماده کنید

ابتدا آلبالوها را بشورید و هسته‌شان را بگیرید. هم با دستگاه هسته‌گیر و هم با دست به راحتی می‌توانید هسته آلبالوها را جدا کنید. سپس به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت آلبالوهای هسته‌ گرفته شده را در شکر بخوابانید. در این مدت حتما مخلوط آلبالو و شکر را در یخچال نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: با انبه نوشیدنی چی درست کنیم؟

مرحله دوم: آلبالوها را بجوشانید

در مرحله بعد، در یک قابلمه تمیز لعابی (قابلمه لعابی برای تهیه تمام شربت‌ها مناسب‌تر است) مخلوط شکر و آلبالو را بریزید و یک لیوان آب اضافه کنید. شعله گاز برای درست کردن شربت آلبالو باید متوسط باشد. شعله خیلی کم، رنگ شربت را تیره و شعله خیلی زیاد، رنگ شربت را قهوه‌ای می‌کند.

مرحله سوم: شربت آلبالو را آبکش کنید

رمان پخت شربت آلبالو خیلی طولانی نیست. شربت را مرتب هم بزنید و به مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت متوسط نگه دارید تا حسابی غلیظ شود و قوام پیدا کند. در مراحل آخر پخت شربت آلبالو باید آب زنجبیل تازه، وانیل و چند برگ نعناع تازه به شربت اضافه کنید تا شربت شما خوش‌عطر و طعم‌تر شود.

برای این‌که یک شربت شفاف داشته باشید بعد از ۴۰ دقیقه یا بیشتر (تا زمانی که شربت قوام پیدا کند) محتویات درون قابلمه را در یک ظرف تمیز آبکش کنید و شربت حاصله را در یک شیشه تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید. بهترین ظرف برای نگهداری شربت آلبالو بطری شیشه‌ای است.

بیشتر بخوانید: گرمای تابستون رو با شربت زردآلو خنک کن! + طرز تهیه

مرحله چهارم: درست کردن شربت آلبالو

برای درست کردن شربت آلبالو ۲ الی سه قاشق از شربت را در یک لیون آب خنک بریزید، هم بزنید و با چند قطعه یخ شربت را سرد میل کنید.

نکته: آلبالوهای داخل آبکش را فشار ندهید چون رنگ شربت کدر می‌شود. مزیت درست کردن شربت آلبالو این است که همزمان مربای آلبالو هم می‌توانید درست کنید. پس باقی مانده آلبالوها را دور نریزید و با این آلبالوها مربای آلبالو درست کنید. از این مربای آلبالو برای تهیه آلبالو پلو هم می‌توانید استفاده کنید.

منبع: مجله کوروش




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3wo9zx

اخبار داغ