راهکار دانه کردن ذرت به روش ساده | ترفند دونه کردن ذرت

۲ ترفند ساده برای دونه کردن ذرت در کمترین زمان!

دانه کردن ذرت سخت ترین بخش مرتبط با ذرته که در این مطلب ساده ترین راه دانه کردن ذرت را قرار داده ایم.
۲ ترفند ساده برای دونه کردن ذرت در کمترین زمان!

ذرت یکی از دانه‌های خوراکی بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که در آشپزی کاربرد زیادی دارد. از دانه ذرت برای تهیه انواع سالاد سبزیجات، سوپ‌ها، خوراک مرغ، خورش، ماکارانی، فینگرفودها، سالاد الویه و سالاد ماکارانی و حتی در ترشی‌ها استفاده می‌شود.ذرت انواع مختلفی دارد، اما بیشتر در دو مدل ذرت مکزیکی و ذرت دندان اسبی در بازار یافت می‌شود. ذرت‌های مکزیکی برای استفاده انتخاب عالی هستند، این ذرت‌ها بسیار شیرین و نرم هستند. دانه‌های درشت و آبداری دارند، زودتر می‌پزند و موی کمتری در اطرافشان وجود دارد.

روش اول: دانه کردن ذرت با استفاده از کاسه و چاقو

در اولین روش برای دانه کردن ذرت می‌توانید از ۲ کاسه کمک بگیرید. یک کاسه نسبتا بزرگ و یک کاسه کوچک‌تر. برای استفاده از این روش باید کاسه کوچک را به صورت برعکس درون کاسه بزرگتر قرار دهید. برگ‌های سبز و بافت مویی شکل ذرت را از آن جدا کنید و ذرت را بشویید. ساقه ذرت را با چاقو ببرید و ذرت را از همین قسمت انتهای روی کاسه کوچک درون ظرف بزرگتان قرار دهید.

حال با کمک چاقوی تیزی به صورت چند ردیفی از بالا تا پایین دانه‌های ذرت را ببرید. این کار را تا پایان یافتن تمام دانه‌های ذرت ادامه دهید. در این روش سرعت دانه کردن دانه‌ها بسیار بالا می‌رود و شما در کمتر از چند دقیقه می‌توانید هر ذرت را دانه کنید. اما استفاده از چاقو موجب آسیب دیدن برخی از دانه‌ها و ناقص شدن آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: کدبانوها لوبیا سبز رو اینجوری خرد می کنن، هم سریعه، هم مجلسی!

روش دوم: دانه کردن ذرت با دست و چاقو

در این روش ابتدا باید پوست سبز گیاه را جدا کنید. بافت مویی شکل آن را هم جدا کرده و ذرت را بشویید. حال از بالا تا پایین ذرت را با کمک چاقو یک ردیف از ذرت را در بیاوردید. ممکن است در این مرحله برخی از دانه‌ها در زمان جدا سازی له شوند که ایرادی ندارد. سخت‌ترین مرحله در این روش همین خالی کردن ردیف اول است.

پس از خالی کردن این ردیف با کمک دست به آرامی بقیه دانه‌ها را جدا کنید. در این روش دانه‌های زیادی کامل و سالم از ساقه ذرت جدا می‌شوند. برخی برای دانه کردن ذرت ابتدا آن را آبپز می‌کنند تا دانه‌ها کمی نرم شود سپس ذرت را با کمک دست یا چاقو دانه می‌کنند. ما این روش را توصیه نمی‌کنیم، زیرا دانه‌های زیادی از ذرت در این روش ممکن است له شوند و آسیب ببینند.

منبع: فرارو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3wz6d6

اخبار داغ