چیدمان اتاق مهمان | دکوراسیون اتاق خواب مهمان | تزیین اتاق خواب مهمان

راز چیدمان دکوراسیون اتاق خواب مهمان! + نکات

چیدمان اتاق مهمان، ممکن­ است برای شما کمی استرس زا باشد، اما جای نگرانی نیست، چون میتوانید با یادگیری یک سری نکات بهترین دکوراسیون اتاق خواب مهمان رو داشته باشید!
راز چیدمان دکوراسیون اتاق خواب مهمان! + نکات

چیدمان اتاق مهمان یکی از عواملی است که معمولا به دکوراسیون آن توجه زیادی نمی شود، ولی در واقع چیدمان اتاق مهمان یکی از جنبه‌ های مهم و جذاب در طراحی و تزئین داخلی خانه‌ ها محسوب می‌ شود. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با چیدمان اتاق مهمان آشنا می کنیم، پس همراه ما باشید!

دکوراسیون اتاق مهمان بدون تخت

اتاق مهمان بدون تخت یکی از انتخاب‌های محبوب برای برخی افراد است؛ زیرا این اتاق‌ها معمولاً به عنوان یک اتاق چند منظوره برای استفاده‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. ممکن است شما بخواهید این اتاق محلی برای درس خواندن هم باشد، یا اینکه آن را برای کار کردن انتخاب کرده‌اید. همه‌جور استفاده‌ای می‌توان از اتاق مهمان کرد. اما یک اتاق مهمان بدون تخت را چگونه می‌توان چید که هم مهمان از اقامتش راضی باشد و هم شما بتوانید از آن به‌خوبی استفاده کنید؟ 

استفاده از مبلمان چند منظوره

انتخاب مبلمان چند منظوره، مانند تخت‌های تبدیل‌شونده بهترین انتخاب برای این اتاق است. این نوع مبلمان به عنوان محل نشستن مهمانان در طول روز و بستر خواب در شب استفاده می‌شود. علاوه‌براین، خودتان هم می‌توانید هر موقع که نیاز شد برای خوابیدن، استراحت‌کردن، یا حتی کتاب‌خواندن در محیطی راحت از همین مبل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 6 وسیله که اگه تو اتاق خواب نباشن؛ یه چیزی کمه!

از کارهای دیگری که می‌توانید برای اتاق مهمان بدون تخت انجام دهید، استفاده از فرش‌های زیبا، مبلمان کوچک و جمع‌وجور و پرده‌های زیباست. شما می‌توانید در این اتاق میز و صندلی بگذارید و لوازم لازم برای خوابیدن را در کمد جای دهید. یکی از دیوارها را نیز می‌توان به کتابخانه‌ای تبدیل کرد که هم خودتان استفاده کنید، و هم مهمانانتان در زمان استراحت سری به کتاب‌هایش بزنند.

لوازم ضروری اتاق مهمان

هنگام دکوراسیون اتاق مهمان، حتما به لوازم ضروری اتاق توجه کنید تا مهمانان راحت باشند و به چیزهایی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند. لوازم ضروری عمدتاً شامل لوازم خواب، میز آینه، کمد لباس، سرویس بهداشتی، و میز و صندلی می‌شود.

لوازم خواب یا تخت خواب

لوازم خواب در اتاق مهمان بسیار اهمیت دارد. انتخاب تخت خواب یا لوازم خواب با کیفیت مناسب به مهمانان امکان می‌دهد تا پس از خستگیِ در مسیر بودن، در طول شب آرام بخوابند و از اقامتشان در منزل شما لذت ببرند. برای اتاق مهمان تختی را انتخاب کنید که راحت باشد و تناسبش با ابعاد اتاق حفظ شود. 

بهتر است رنگی که برای لوازم خواب یا تخت خواب یا بهتر بگوییم رنگ اتاق خواب در نظر می‌گیرید، رنگ جیغی نباشد و در عین حال کثیفی زیادی هم به خود نگیرد. پارچه‌های استفاده شده در این لوازم باید باکیفیت باشند تا پس از شستشو زیبایی ظاهری خود را از دست ندهند.

میز آینه اتاق مهمان را چطور انتخاب کنیم؟

میز آینه در اتاق مهمان اهمیت زیادی دارد. میز آینه مناسب، نه‌تنها جزئی از دکوراسیون اتاق است، بلکه به مهمانان امکان می‌دهد تا بهتر به ظاهرشان برسند. انتخاب میز آینه‌ای که با طرح کلی اتاق ست می‌شود و با سبک دیگر لوازم هماهنگ است موجب افزایش زیبایی و شیک‌تر شدن اتاق می‌شود.

برای اینکه بیشتر با میز آینه اتاق مهمان آشنا شوید، تصاویر زیر را ببینید:

بیشتر بخوانید: اصول کلی چیدمان اتاق خواب عروس!

کمد لباس اتاق مهمان چه نوعی باشد بهتر است؟

کمد لباس در اتاق مهمان برای مهمانانی که برای مدت طولانی‌تر اقامت می‌کنند یا نیاز به فضای بیشتری برای قرار دادن لباس‌های خود دارند، بسیار مفید است. بهتر است کمد لباس با دیزاین مناسب و به اندازه کافی بزرگ انتخاب شود تا لباس‌ها به‌راحتی در آن آویزان شوند. 

برای انتخاب کمد باید به اندازه و شکل اتاق، و سبک و رنگ دکوراسیون توجه کرد. شما می‌توانید برای مهمانانتان از کمد لباس ریلی، کمد لباس لولایی، کمد لباس داخل دیوار، یا حتی یک اتاق لباس کوچک استفاده کنید.

سرویس بهداشتی اتاق مهمان، لازم است یا خیر؟

سرویس بهداشتی در اتاق مهمان ممکن است از نظر مالی گران باشد و فضای زیادی هم بگیرد، اما وجودش واقعا به راحتی مهمان کمک می‌کند. البته اگر فضای کافی برای ایجاد سرویس بهداشتی در اتاق مهمان ندارید یا هزینه‌اش برایتان سنگین است، می‌توانید از سرویس بهداشتی مشترک استفاده کنید. با این حال، ایجاد یک سرویس بهداشتی خصوصی در اتاق مهمان که وسایل بهداشتی مناسب در آن قرار دارد، موجب افزایش احترام به حریم شخصی مهمانان می‌شود.

لوازم بهداشتی در اتاق مهمان 

لوازم بهداشتی در اتاق مهمان شامل حوله‌، محصولات بهداشتی، شامپو، صابون، مایع دستشویی، خمیر دندان، نخ دندان، دستمال کاغذی، کرم مرطوب‌کننده و … می‌شود. قبل از اینکه مهمان در خانه‌تان را بزند مطمئن شوید که همه لوازم در اتاق به اندازه کافی وجود دارند.

برای اینکه مهمانانتان احساس راحتی بیشتری کنند، می‌توانید یک دست لباس راحتی برایشان تهیه کنید و در کمد لباس بگذارید. تجهیزاتی مثل سطل زباله، چراغ خواب، ساعت و وسایل دیگر، برای اتاق مهمان لازم است.

میز و صندلی اتاق مهمان را فراموش نکنیم!

وجود داشتن میز و صندلی در اتاق مهمان به مهمانان امکان می‌دهد تا به‌راحتی کارهای خود را انجام دهند، نوشیدنی‌ خود را روی میز قرار دهند، یا وعده‌های غذایی‌شان را در اتاق صرف کنند. انتخاب میز و صندلی‌ای با طراحی ساده و جذاب که با دیگر عناصر دکوراتیو اتاق همخوانی داشته باشد، تکمیل‌کننده دکوراسیون اتاق مهمان است.

بیشتر بخوانید: چیدمان اتاق خواب بزرگ باید اینجوری باشه!

نکات مهم دکوراسیون اتاق مهمان

استفاده از رنگ‌های ملایم: استفاده از رنگ‌های آرام و ملایم در دکوراسیون اتاق مهمان، احساس آرامش و آرامش را به مهمانان انتقال می‌دهد.

نورپردازی مناسب: استفاده از نورپردازی مناسب باعث ایجاد یک اتاق دل‌نشین و روشن برای مهمانان می‌شود. همچنین انتخاب چراغ‌های مناسب برای میز و صندلی‌ها و میز آینه تأثیر زیادی بر دکوراسیون اتاق مهمان دارد.

استفاده از تزیینات دیواری: استفاده از تزیینات دیواری مناسب و زیبا می‌تواند باعث جذاب‌تر شدن اتاق شود و مهمان از حضور در آن مکان کیف کند.

فضای باز: اگر می‌توانید اتاقی که نزدیک به تراس یا حیاط است را برای اتاق مهمان انتخاب کنید تا مهمانان از طبیعت و فضای خارجی نیز لذت ببرند.

تهویه مناسب: مطمئن شوید که اتاق مهمان دارای تهویه مناسب است تا مهمانان همیشه از هوای تازه و مناسب تنفس کنند.

حفظ حریم شخصی: مطمئن شوید که اتاق مهمان دارای حریم شخصی کافی است و مهمانان در اتاق امنیت دارند و احساس راحتی می‌کنند.

منبع: مجله خوگر  




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3z59a3

اخبار داغ