از بین بردن بوی رنگ | رفع بوی رنگ | رفع بوی رنگ از خانه

رفع بوی رنگ از خانه سخت نیست؛ ترفندش اینجاست!

یکی از این مشکلات رنگ کاری و نقاشی خانه، ماندگار شدن بوی رنگ در خانه برای مدت طولانی است. در ادامه ترفندهای از بین بردن بوی رنگ از خانه رو بهتون میگیم.
1402/11/07 15:15
از بین بردن بوی رنگ

ترفندهای از بین بردن بوی رنگ از خانه رو بلدید؟ از بین بردن بوی رنگ از خانه سخت و زمان بر نیست فقط نیاز به ترفندهایی دارد. رنگ‌ آمیزی بهترین راه برای تغییر دکوراسیون خانه است؛ اما بوی رنگ تا مدت‌ ها درون خانه باقی می‌ ماند و ناخوشایند است؛ به همین دلیل در این مطلب از سبک زندگی قصد داریم ترفندهای از بین بردن بوی رنگ از خانه رو بهتون بگیم چون برخی از افراد نسبت به بوی رنگ حساسیت دارند و با استشمام آن دچار حالت تهوع و سرگیجه می‌ شوند. 

ترفندهای از بین بردن بوی رنگ از خانه 

جوش شیرین

همان طور که می دانید جوش شیرین می تواند بوی یخچال و ماشین لباسشویی را نیز از بین ببرد . بنابراین برای بوی رنگ در خانه نیز مناسب است . مقدار کمی پودر جوش شیرین را در یک کاسه بریزید و آن را در اطراف خانه قرار دهید.

زمانی که کار رنگ خانه تمام شد ، دوباره همین کار را انجام دهید. اگر هنوز هم بوی رنگ را در خانه استشمام می کنید ، کمی پودر جوش شیرین روی فرش بپاشید و آن را به لوازم منزل بزنید و اجازه دهید که شب تا صبح باقی بماند . صبح روز بعد پودر جوش شیرین را از روی فرش جارو کنید.

پیاز

حداقل دو عدد پیاز متوسط را خرد کنید و آن ها را داخل نعلبکی گذاشته و در قسمت های مختلف خانه قرار دهید . زمانی که پیاز را برای از بین بردن بو استفاده می کنید ، نباید هرگز آن ها را مصرف کنید زیرا سموم داخل خانه را به خود جذب می کنند.

ذغال

ذغال غیر فعال یک جاذب عالی بو می باشد . می توانید مقدار کمی از آن ها را خریداری کنید و آن ها را داخل کاسه گذاشته و در اطراف خانه قرار دهید . باقی مانده آن را داخل کفش هایتان بریزید تا بوی بد کفش را به خود جذب کند.

آب لیمو

آب به تنهایی می تواند سموم را به خودش جذب کند اما اضافه کردن کمی لیمو قطعاً اثر بیشتری دارد. زیرا آب مرکبات به شدت در جذب بو موثر هستند . می توانید چند عدد برگ لیمو و یا آبلیمو را داخل یک کاسه قرار دهید و اجازه دهید که صبح تا شب داخل منزل باقی بمانند.

سرکه

یک کاسه کوچک را به اندازه یک فنجان سرکه سیب پر کنید . همچنین می توانید سرکه سفید هم استفاده کنید . این دو ماده به شدت بوها را به خودشان جذب می کنند و هیچ سمی هم ندارند. در هر گوشه از خانه یک عدد از این کاسه ها را قرار دهید.

ترکیب طبیعی وانیل و فلفل

دو تا از بهترین عصاره های طبیعی برای از بین بردن بوی رنگ و تازه کردن محیط خانه ، وانیل و فلفل می باشد . به سادگی چند قطره از عصاره را به یک پد آغشته کنید و آن ها را در یک کاسه کوچک قرار دهید و اطراف خانه بگذارید . بعضی از متخصصان نیز چند قطره از این عصاره ها را وارد قوطی رنگ می کنند و بعد آن را استفاده می کنند تا هیچ گونه بوی رنگی به جای نگذارند.

دانه قهوه

یک کاسه دانه قهوه نه تنها بوی رنگ را از بین می برد ، بلکه تازگی و سلامت بیشتری به شما می بخشد . بعد از استفاده حتما باید دانه های قهوه را دور بریزید.

وانیل و روغن نعنا

هم وانیل و هم روغن نعناع قابلیت خاصی در رفع بوهای بد از خانه دارند پس با ترکیب این دو می توانید بوهای تندی مثل بوی رنگ را به سادگی از خانه رفع کنید ، کافیست ید مقداری پنبه توپکی شکل اماده کرده و آن را به محلول یعنی ترکیب وانیل و روغن نعناع آغشته کنید و در اتاق ها بگذارید تا بوی رنگ و مواد را به خود جذب کند. برای اثر گذاری بیشتر همچنین می توانید چند قطره از این محلول را داخل کاسه آب ریخته و نزدیک دیوار رنگ آمیزی شده، قرار دهید.

شمع

شعله شمع به شدت می تواند سموم موجود در هوا را از بین ببرد اما باید در انتخاب نوع شمع دقت کنید. پارافین موجود در شمع ممکن است که سم های هوا را از بین ببرد . باید شمعی را انتخاب کنید که بر پایه مواد طبیعی مثل سویا باشد تا تنفس شما دچار مشکل نشود . همچنین باید مراقب کودکان نیز باشید تا به شمع های روشن دسترسی نداشته باشند.

سوزاندن پوست خشک نارگیل

پوسته خارجی و خشک نارگیل برای از بین بردن حشراتی مثل عنکبوت استفاده می شود اما می توانید همین کار را برای از بین بردن بوی رنگ نیز انجام دهید . سوزاندن پوسته های خشک نارگیل یک بوی بسیار قوی دارد که می تواند بو را از بین ببرد و همچنین بیشتر سمی هم بدن شما نرساند.

منبع: نمناک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3z8ja3

اخبار داغ