سرکه سیب برای گیاهان | رشد گیاهان با سرکه | تقویت گیاه با سرکه سیب

معجزه باور نکردنی سرکه سیب در رشد گیاهان آپارتمانی!

اگر نمی‌ دانید که از چه موادی برای رشد گیاهان خود استفاده کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا از خواص سرکه سیب برای گیاهان آپارتمانی مطلع شوید!
معجزه باور نکردنی سرکه سیب در رشد گیاهان آپارتمانی!

از فواید سرکه سیب برای گیاهان آپارتمانی چه می دانید؟! سرکه سیب یکی از شگفت انگیز ترین محصولات خانگی است که بسیار ارزان و فراوان و از همه مهم تر پر از خواص درمانی است. سرکه سیب برای گیاهان آپارتمانی نیز پر از خاصیت و فایده است که ممکن است شما از آن مطلع نباشید. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با فواید سرکه سیب برای گیاهان آپارتمانی آشنا می کنیم!

بهترین روش برای رشد سریع گیاهان آپارتمانی، استفاده از سرکه سیب است؛ چرا که سرکه بسیار اسیدی است و بهترین غذای اسیدی برای گیاه به شمار می‌آید. یراس استفاده از این روش کافی است یک قاشق سوپخوری سرکه را با یک گالن آب مخلوط کرده و فصلی یکبار از این ترکیب استفاده کنید؛ توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این ترکیب حتما میزان PH خاک را اندازه گرفته و میزان اسیدی یا بازی بودن آن را بررسی کنید، چرا که میزان PH گیاه نباید بیش از حد کم باشد.

همانطور که میدانید کود آهن، گیاه را سبز تر و خوشرنگ تر می کند و کمبود آن باعث زرد شدن برگ می شود. اما کمبود آهن همیشه فقط به خاطر مواد غذایی خاک نیست.گاهی اوقات ممکن است خاک گیاه غنی باشد اما گیاه نتواند آهن را جذب کند.

برای اینکه مواد غذایی خاک جذب گیاه شود باید به صورت محلول در بیاید. در واقع ریشه نمی تواند مواد غذایی مورد نیازش را از خاک خشک دریافت کند.

بیشتر بخوانید: 5 دلیلی که باعث سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی میشه

حال این سوال پیش می آید که با چه آبی خاک را آبیاری کنیم؟

کیفیت آب تاثیر زیادی روی جذب عناصر و رنگ برگ ها دارد. مناطقی که آبشان کمی اسیدی است آهن راختتر جذب گیاه می شود.

در ایران به جز سه استان شمالی بقیه استان ها آب قلیایی دارند و درصد کربنات کلسیم بالا است و به همین دلیل آهن به راحتی جذب نمی شود.

برای حل این مشکل مقداری سرکه ترجیحا به نسبت 1 به 3 در آب حل کنید و به گیاهتان بدهید. این کار باعث اسیدی شدن خاک و در نتیجه جذب آهن توسط گیاه میشه و برگ ها سبزتر و سرحال تر خواهند بود.

به دلیل اینکه سرکه سفید در مقادیر بسیار بالایی اسیدی است، بهترین غذای اسیدی برای گیاه می باشد. یک قاشق سوپخوری سرکه را با یک گالن آب مخلوط کرده و فصلی یکبار از این ترکیب استفاده کنید تا به گل های رز و گل های ادریسی خود غذا دهید. بسیار مهم است که ابتدا PH خاک خود را اندازه گرفته و میزان اسیدی یا بازی بودن آن را بررسی کنید، چرا که میزان PH گیاه نباید بیش از حد کم باشد.

بیشتر بخوانید: شپشک آردی گیاهان آپارتمانی چیه؟ و چجوری از شرش خلاص بشن!!

با سرکه آفات را دور نگهدارید

این دنیا پر از حشرات است و هیچ کس این را بیشتر از باغبانانی که در هر فصل نگران حشرات گرسنه هستند، نمی داند. محلول تهیه شده از نسبت های مساوی آب و سرکه سیب، یک ماده بازدارنده شیمیایی آزاد و طبیعی است که بسیاری از باغداران ارگانیک برای جلوگیری از آفت زدگی استفاده می کنند. آنزیم های استاتیک موجود در سرکه سیب، دفع مورچه ها، کفش دوزک ها و سایر حشرات کوچک را برای انسان و گیاهان بی ضرر می کنند.

منبع: ویکی گردی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3z99ya

اخبار داغ