طرز تهیه گلت هلو | مواد لازم گلت هلو

گلت هلو، دسر فرانسوی بدون قالب با خمیر آسان و طعم بینظیر + طرز تهیه

گلت ها از خانواده پای و تارت ها می باشد که شما می توانید با انواع میوه های مختلف این گلت ها را تهیه کنید، که در این مطلب به طرز تهیه گلت هلو می پردازیم.
1403/05/11 10:45
گلت هلو، دسر فرانسوی بدون قالب با خمیر آسان و طعم بینظیر + طرز تهیه

گلت هلو یکی از انواع گلت ها است که شما می توانید آن را در فصل تابستان که هلو موجود است تهیه کنید و با چند اسکوپ بستنی در کنار آن نوش جان کنید. گلت هلو یک دسر فرانسوی محسوب می شود که در دستور های مختلف گاهی از خامه ترش یا تخم مرغ در آن نیز استفاده می شود. گلت یکی از انواع تارت ها است با این تفاوت که در ظرف تارت تهیه نمی شود. با ما همراه باشید تا طرز تهیه گلت هلو رو یاد بگیرین.

مواد لازم

آرد ۱ پیمانه
شکر ۲ ق سوپ خوری
آب یخ ۲ ق سوپ خوری
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
نمک ۱/۸ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی

هلو ۳ تا ۴ عدد معادل ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم
شکر ۲ ق سوپ خوری
نشاسته ذرت ۱ ق چای خوری

 

بیشتر بخوانید: رانی هلو گرما و عطش تابستون رو خنثی میکنه! + طرز تهیه

طرز گلت هلو

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید کره ای که در یخچال بوده و کاملا سرد است حبه قندی برش بزنید و با آرد، وانیل، نمک، شکر و آب یخ در غذاساز بریزید. ترجیحا یک قاشق از آب را اضافه کنید و ابتدا مواد را میکس کنید و در صورتی که نیاز بود قاشق بعدی را اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه خمیر گلت

مواد که کاملا میکس شد و حالت شنی و پودری به خود گرفت، به ظرفی انتقال دهید و کمی با دست مواد را جمع کنید که گرمای دست باعث به هم چسبیدن و خمیری شدن مواد شود. از ورز دادن خمیر خودداری کنید زیرا باعث به روغن افتادن و سفت شدن بافت خمیر می شود. در حدی که خمیر شکل بگیرد و جمع شود کفایت می کند. خمیر را در نایلون برای ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در اواخر تایم استراحت خمیر، فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. در همین فاصله، هلوی خرد شده و شکر و نشاسته ذرت را مخلوط کنید. خمیر را از یخچال خارج کنید و روی کاغذ روغنی به شکل دایره ای به ضخامت ۳ میل باز کنید.نیازی نیست لبه های خمیر منظم باشند و همین نامنظم بودن شکل زیبایی به گلت می دهد.

مرحله چهارم: پخت گلت

با این میزان مواد یک خمیر دایره ای شکل به قطر حدود ۲۵ تا ۳۰ سانت خواهید داشت. هلو ها را روی خمیر بریزید به نحوی که چند سانت از اطراف خمیر فاصله داشته باشد.
آبی که از هلو به علت مخلوط شدن با شکر خارج شده است روی خمیر نریزید و فقط میوه را انتقال دهید. با کمک کاغذ روغنی شروع به برگرداندن لبه های خمیر روی هلو ها کنید. با ترکیب یک زرده تخم مرغ و ۱ ق غ شیر و کمی وانیل، دوبار رومال کنید. کاغذ را بلند کنید و به سینی فر منتقل کنید و برای حدود ۴۰ دقیقه در فر قرار دهید. نوش جان

بیشتر بخوانید: بیا یادت بدم با هلو ترشی درست کنی! + طرز تهیه

فوت و فن های دستور پخت گلت هلو

  1. با توجه به نوع میوه و سایز گلت، زمان پخت متفاوت خواهد بود، بعد از ۳۰ دقیقه چک کنید.
  2. می توانید گلت را به شکل پیتزا برش بزنید و روی هر تکه مثلثی یک اسکوپ بستنی قرار دهید و بعد سرو کنید.
  3. می توانید بجای هلو از هر میوه ای که دوست دارید استفاده کنید.
  4. برای پخت در فر برقی یا توستر دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

منبع: پارسی دی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3z9naa

اخبار داغ




دیدگاه ها


سیمین یک ماه پیش

چرا تو دستور مواد لازم کره نوشته نشده ؟ حالا چه مقدار کره لازمه ؟