نگهداری گیاه بابا آدم | تکنیک نگهداری از گل بابا آدم | روش مراقبت از گیاه بابا آدم

اگه این نکات رو در نگهداری گل بابا آدم رعایت نکنی، به سرعت گیاهت خشک میشه!

گیاه بابا آدم یکی از زیباترین و گران ترین گیاهان آپارتمانی می باشد که رسیدگی به آن بسیار حساس می باشد. در این مطلب نکات ضروری در نگهداری از گیاه بابا آدم را قرار داده ایم.
اگه این نکات رو در نگهداری گل بابا آدم رعایت نکنی، به سرعت گیاهت خشک میشه!

گیاه بابا آدم بخاطر برگ‌های بزرگ علاقه مندان زیادی دارد.برگ های پهن به همراه ساقه های بلند باعث شده تا گیاه بابا آدم به یک گیاه خاص و جذاب تبدیل گردد. بابا آدم معمولا با برگ های سبز ساده و سبز با رگه های سفید رنگ مشاهده می شود. نگهداری از این گیاه اصلا کار دشواری نیست و تنها با رعایت چند نکته ساده می توان به راحتی از این گیاه را در آپارتمان بدون هیچ مشکلی نگهداری کرد و با رعایت چند نکته ضروری از آسیب رسیدن به گیاه جلوگیری کرد.

نحوه نگهداری بابا آدم

نحوه نگهداری بابا آدم در آپارتمان بسیار مشکل می‌باشد؛ به این دلیل که این گیاه به رطوبت بسیار بالا نیاز دارد. در شرایط گلخانه ای این گیاه حدودا ۶-۵ برگ دارد ولی به هنگام ورود این گیاه به خانه آرام آرام اکثر برگ های آن خشک شده و از بین میرود. برای نگهداری از این گیاه باید توصیه های زیر را رعایت کنید:

بیشتر بخوانید: سانسوریا رو با این روش ها تکثیر کن + آموزش

۱- تامین رطوبت نسبی

مهم ترین مسئله ای که این گیاه دارد رطوبت آن می‌باشد. با اسپری کردن آب روی برگ های بابا ادم روزی ۲بار و روشن کردن ۲ بخور سرد در کنار گیاه بهترین راه در نحوه نگهداری بابا آدم می‌باشد.

۲- خاک بابا آدم

اکثر بابا ادم ها در کشور مبدا خود، در کنار رودخانه ها رشد می‌کنند. بهترین بستر برای بابا آدم ترکیب پیت ماس، کوکوپیت، پرلیت و از همه مهم تر ماسه می‌باشد.

۳- گلدان مناسب برای بابا آدم

از گلدان های بزرگ و مرتفع برای این گیاه استفاده نکنید. این گیاه علاقه دارد در گلدان ریشه های خود را پر کند. اگر گلدانی که انتخاب می‌کنید بزرگ باشد باعث از بین رفتن ریشه های این گیاه و گندیدگی آن میشود. میتوانید از لیکا در انتهای گلدان استفاده کنید و ارتفاع گلدان را تا حدود زیادی کم کنید و مابقی آن را خاک پر کنید.

۴- کود مناسب برای بابا آدم

به محض ورود بابا ادم به منزل خود، حتما از کود آمینو اسید استفاده کنید تا بتواند تنش دمایی و تنش رطوبت وارد شده به گیاه را جبران کند. رطوبت گلخانه چندین برابر رطوبت خانه شما می‌باشد و این راز شاداب بودن و دلربا بودن بابا ادم ها می‌باشد. در کنار کود آمینو اسید از کود ۳۶-۱۲-۱۲ استفاده کنید. این کود برای برگدهی و مقاوم شدن ساقه گیاه بسیار موثر است. این ۲ کودی که معرفی شد، میتواند در نحوه نگهداری بابا آدم در آپارتمان خیلی کمک کننده باشد؛ اما اگر رطوبت آن تامین نشود این گیاه با کیفیت نخواهد بود و احتمال از بین رفتن آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 3 ترفند ساده برای پهن شدن برگ سانسوریا

۵- آبیاری بابا آدم

این گیاه هر روز نیاز به آبیاری دارد. بنابر این زهکش گلدان خیلی باید خوب باشد تا آب در انتهای گلدان تجمع نکند و باعث پوسیدگی ریشه نشود.

۶- نور مناسب برای بابا آدم

بابا آدم به نور نسبتا زیادی نیاز دارد. باید توجه کنید که این نور اگر مستقیم باشد باعث گیاهسوزی میشود. بهترین نور، نور غیر مستقیم است.

7.تمیز کردن برگها

با زیاد تر شدن آلودگی هوا و گرد و غبار ، به طور حتم بر روی گل و گیاه ها گرد و غبار می نشیند. برای آن که بتوانید این برگ ها را تمیز کنید، توصیه میکنیم از دستمال نرم و مرطوب با آب بدون کلر استفاده کنید و به صورت ماهانه بر روی برگ ها بکشید، دقت کنید به هیچ وجه از مواد شیمیایی استفاده نکنید چرا که باعث از بین رفتن برگ ها میشود.

همچنین در صورتی که قصد دارید از براق کننده ها استفاده کنید، بهتر است از محصولات ارگانیک خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: 5 تا از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی برگ پهن برای خاص پسندها

گلدهی گل بابا آدم

اگر شرایط نگهداری از بابا آدم تا حدودی درست باشد این گیاه گلدهی را انجام میدهد. کود های پتاسیم بالا سبب گلدهی میشوند مانند ۳۶-۱۲-۱۲.

منبع: سبز گیاه




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3z9npj

اخبار داغ