پاک کردن لکه رنگ مو | پاک کردن رنگ مو از پوست | تمیز کردن رنگ مو از پوست

رنگ مو روی پوستت ریخته و تمیز نمیشه؟ ترفندش اینجاست!

اگر بعد از رنگ کردن مو متوجه لکه های رنگ مو روی پوستتان شدید نگران نباشید، ما در ادامه ترفندهای پاک کردن لکه رنگ مو از پوست رو بهتون میگیم.
از بین بردن لکه رنگ مو

ترفندهای پاک کردن لکه رنگ مو از روی پوست رو بلدید؟ گاهی بی توجهی و رعایت نکردن یک سری نکات در رنگ کردن موها و استفاده نکردن از دستکش باعث می شود، رنگ مو به پوست صورت و دست ها مالیده شود و پوست رو رنگی کند. پاک کردن لکه رنگ مو از روی پوست ممکن است براتون کار سختی باشد؛ اما در این مطلب از سبک زندگی ساده ترین ترفندهای پاک کردن لکه رنگ مو از روی پوست رو بهتون میگیم.

ترفندهای پاک کردن لکه رنگ مو از پوست

1. پاک کردن لکه رنگ مو با آب و صابون

اولین اقدام برای پاک کردن رنگ مو روی پوست شما باید استفاده از صابون و آب گرم باشد. اگر قبل از خشک‌ شدن یا مدت کوتاهی پس از استفاده از رنگ، شروع به پاک کردن رنگ کنید، ممکن است برای پاک‌ کردن آن کافی باشد. ولی اگر پوست شما لکه‌دار شده است، ممکن است لازم باشد یکی از روش‌های دیگر را امتحان کنید.

2. پاک کردن رنگ مو روی پوست با روغن زیتون

روغن زیتون یک پاک‌کننده طبیعی است که ممکن است به پاک کردن رنگ مو روی پوست کمک کند. این روش ممکن است برای افرادی که پوست حساسی دارند، گزینه خوبی باشد؛ اما همه می‌توانند آن را امتحان کند.

برای استفاده از این روش مقدار کمی روغن زیتون را روی یک تکه پنبه بریزید یا از انگشت خود استفاده کنید و آن را به‌آرامی به ناحیه لکه‌دار پوست خود بمالید و بگذارید تا 8 ساعت بماند. اگر می‌خواهید با آن بخوابید، بهتر است آن را با باند یا پلاستیک بپوشانید تا لکه‌ای ایجاد نشود. برای پاک کردن روغن زیتون، آن را با آب گرم بشویید.

3. از بین بردن لکه رنگ مو با مالیدن الکل

مالیدن الکل می‌تواند برای پوست، خشن و خشک‌کننده باشد؛ بنابراین اگر پوست بسیار حساس یا خشکی دارید، ممکن است این مورد گزینه خوبی برای شما نباشد. برای استفاده از الکل به‌عنوان پاک‌کننده رنگ، مقدار کمی الکل را روی پنبه یا پد بریزید و آن را به‌آرامی روی قسمت لکه‌دار پوست خود بمالید. پس از پاک شدن رنگ، حتماً پوست خود را با آب گرم و صابون بشویید.

4. خمیر دندان؛ یک راهکار عالی برای پاک كردن رنگ مو از پوست

خمیردندان برای پاک کردن لکه‌ها از روی دندان استفاده می‌شود اما ممکن است به پاک کردن لکه‌های رنگ‌مو از روی پوست شما نیز کمک کند. به این منظور از خمیر دندان بدون ژل استفاده کنید و مقدار کمی از آن را روی یک گوش پاک‌کن یا انگشت خود بمالید. سپس آن را روی لکه‌های ایجادشده رنگ روی پوست خود ماساژ دهید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس با یک دستمال خیس‌شده با آب گرم، آن را پاک کنید.

5. از بین بردن رنگ مو با استفاده از لاک‌ پاک‌کن

لاک‌پاک‌کن ناخن برای استفاده روی صورت یا گردن شما ایمن نیست اما می‌تواند به پاک کردن لکه رنگ مو از روی دست شما کمک کند. مقدار کمی از پاک‌کننده لاک ناخن را روی یک گوش پاک‌کن یا پنبه بمالید و برای چند ثانیه آن را روی لکه رنگ قرار دهید. لکه باید شروع به از بین رفتن کند. سپس دست‌های خود را با آب گرم و صابون بشویید تا لکه به‌خوبی پاک شود.

6. پاك كردن رنگ مو از پوست با استفاده از مایع‌ ظرفشویی و جوش‌ شیرین

جوش‌شیرین لایه‌بردار است و مایع‌ظرفشویی هم می‌تواند به حل‌شدن رنگ کمک کند. پس مقداری مایع‌ظرفشویی ملایم و جوش‌شیرین را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر به‌دست آید. سپس خمیر را به‌آرامی روی ناحیه لکه‌دار روی دستان خود بمالید و درنهایت آن را با آب گرم بشویید.

7. آرایش پاک‌ کن؛ یک گزینه جذاب

آرایش پاک‌کن مخصوصاً برای پاک کردن آرایش چشم و محافظت از پوست حساس اطراف چشم در برابر کیسه‌های زیر چشم، پیری زودرس و چین‌وچروک بسیار مفید است. آرایش پاک‌کن همچنین ممکن است در پاک کردن رنگ مو روی پوست شما کمک کند. مقداری از آرایش پاک‌کن را روی پنبه بمالید و شروع به مالیدن روی قسمت‌های لک‌شده با رنگ مو کنید. قبل از شستشو 5 دقیقه صبر کنید.

8. پاک کردن رنگ مو از روی پوست با استفاده از مایع لباسشویی

ممکن است که مایع لباسشویی گزینه خوبی برای پاک کردن لکه رنگ مو باشد. از مواد شوینده عاری از رنگ و عطر استفاده کنید تا کمترین سایش را ایجاد کنید. مقدار کمی از مواد شوینده را روی پوست لکه‌دار خود بمالید. (لطفاً از وارد کردن مایع لباسشویی به چشم خود اجتناب کنید!) اجازه دهید مواد شوینده به مدت نیم‌ساعت روی پوست شما بماند و سپس یک دستمال تمیز یا پد آرایش پاک‌کن را با آب گرم خیس کرده و مواد را از روی پوست خود پاک کنید.

بیش از حد اسکراب نکنید! با این کار فقط آسیب بیشتری به پوستتان وارد می‌کنید. لکه رنگ را به‌آرامی و مداوم بمالید تا از بین برود، سپس آن را بشویید. در صورت لزوم برای از بین بردن رنگ مو روی پوست این کار را تکرار کنید. لکه باید به‌تدریج از روی پوست شما محو شود، اما اگر در طی چندین‌بار تلاش پیشرفتی نداشتید، روش دیگری را امتحان کنید.

9. معجزه با اسپری مو

استفاده از اسپری مو برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست، راه‌حل مناسبی برای هر نوع پوستی نیست و شما باید آن را با احتیاط اعمال کنید. اگر لکه رنگ روی پوست دست‌هایتان است، مقداری از اسپری مو را به دست‌هایتان اسپری کنید و محل لکه‌شده را به‌شدت مالش دهید. اگر خط موی شما لکه شده است، اسپری مو را روی یک پنبه یا پد آرایش پاک‌کن اسپری کرده و سپس ناحیه لکه‌شده را پاک کنید.

منبع: آچاره




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3zava2

اخبار داغ