تمیز کردن ماشین اصلاح | تمیز کردن ریش تراش | ضدعفونی کردن ماشین ریش تراش

آقایون! ماشین اصلاح رو یادتون نره تمیز کنید! | طریقه تمیز کردن ریش تراش

آقایون باید توجه داشته باشید که حتما ماشین اصلاح رو تمیز کنند. اینکار در وهله اول باعث رعایت بهداشت میشه و طول عمر ریش تراش رو افزایش میده. تو این مطلب روش های تمیز کردن ماشین اطلاح رو بهتون میگیم.
آقایون! ماشین اصلاح رو یادتون نره تمیز کنید! | طریقه تمیز کردن ریش تراش

تمیز کردن ماشین اصلاح کار مهمیه چون هم شما این مدلی بهداشت رو رعایت می کنید و پوستتون سالم می مونه و هم طول عمر ماشین اصلاح بیشتر میشه. بهتره که هر چند وقت یکبار تمیز کردن ماشین اصلاح رو تو برنامه هاتون بذارید اما مراقب باشید که اینکار باید اصولی انجام بشه چون در غیر اینصورت به ریش تراشتون آسیب می رسه. چطوری؟ ما اینجا طریقه تمیز کردن ماشین اصلاح رو بهتون میگیم. 

روش های تمیز کردن ماشین اصلاح

  • با دقت، تیغه را از بدنه ریش‌تراش جدا کنید. جریان شدید آب را به سمت قسمت پشتی تیغه هدایت کنید تا موها، باقی مانده کرم اصلاح و سایر مواد زائد از آن جدا شوند. سپس آن را چند بار در جهت‌های مختلف بچرخانید تا آب سایر قسمت‌ها را نیز بشوید. برای انجام این کار آب داغ بهتر از آب سرد جواب می‌دهد. اگر ریش تراش خود را به صورت منظم تمیز کنید، معمولا با یک آبکشی ساده تیغ اصلاح کاملا تمیز می‌شود.

  • با تیغه‌ی ریش تراش به لبه سینک یا روشویی دو ضربه متوالی بزنید تا اگر چیزی به صورت فشرده درون قاب تیغ باقی مانده ‌است بیرون بریزد. این کار را با شدت بیش از حد انجام ندهید، زیرا ممکن است قاب ریش تراش بشکند. همچنین از تمیزکردن اطرف تیغ و ضربه‌ زدن به آن با دست پرهیز کنید، زیرا به احتمال زیاد باعث زخم ‌شدن دست شما می‌شود.

  • در این مرحله از برس‌های کوچک و مخصوص برای زدودن سایر ذرات باقی مانده کمک بگیرید. ذرات کوچک در درازمدت به قسمت‌های عمیق‌تر نفوذ می‌کنند. برس را به صورت عمودی روی تیغه‌ی ریش تراش بکشید و سپس به آرامی به قسمت‌های مختلف آن ضربه بزنید. جِرم‌های غیر قابل دسترس، معمولا با این روش به سرعت از بین می‌روند. اگر در هنگام خرید ریش تراش، برس‌های مخصوص تمیزکردن آن را همراه با محصول اصلی خریداری نکرده‌اید جای نگرانی نیست. شما می‌توانید این برس‌ها را در اکثر داروخانه‌ها و فروشگاه‌هایی که محصولات بهداشتی می‌فروشند پیدا کنید. اگر برای تمیز کردن تیغ اصلاح عجله دارید و برس مخصوص در دسترس شما نیست، از برس مسواک استفاده کنید. توجه داشته ‌باشید که پیش از ورود به این مرحله باید تیغ را شستشو داده باشید.

  • پیش از استفاده مجدد از ریش تراش اجازه دهید تا تیغه‌ی آن کاملا خشک شود. بهتر است برای خشک کردن ریش تراش آن را در معرض جریان هوا قرار دهید. استفاده از حوله‌های میکروفایبر یا سشوار با حرارت کم نیز می‌تواند به خشک شدن تیغ ریش تراش کمک کند. همان طور که پیش‌تر اشاره شد، از نگهداری ریش تراش در محیط‌های مرطوب بپرهیزید. رطوبت در بلند مدت باعث زنگ‌زدگی و کند شدن تیغ می‌شود. همچنین می‌تواند بستری برای رشد کپک‌ها و انواع آلودگی‌ها ایجاد کند.

نکات نگهداری ماشین ریش تراش

  • بعضی از ریش تراش‌ها نیاز به روغن‌کاری دارند. اگر همه قطعات ریش تراش تمیز هستند، می‌توانید روغن کاری را شروع کنید. معمولا اسپری‌های مخصوصی برای این کار وجود دارند که استفاده از آن‌ها بسیار راحت است. کافی است مقدار مناسبی از مایع را بر روی سطح تیغه اسپری کنید. اگر از روغن روان‌کننده استفاده می‌کنید، آن را به آرامی روی فویل ریش تراش بمالید.

  • ماشین ریش تراش را در محیط‌های مرطوب مثل حمام نگهداری نکنید. رطوبت، فرایند جدا کردن ذرات مو را از ماشین ریش تراش مشکل می‌کند.

  • سر ریش تراش را پس از هر بار استفاده از دستگاه جدا کنید و با آب گرم شست‌وشو دهید. به این ترتیب تمام موهای ریز از بین پره‌ها خارج می‌شوند.

  • شما همچنین می‌توانید بدون استفاده از آب تنها با کمک یک برس مخصوص یا یک مسواک تمام ذرات مو را از بین پره‌های ریش‌تراش خارج کنید.

منیع: اسنپ مارکت




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3zdja2

اخبار داغ