به پلو | طرز تهیه به پلو | آموزش تهیه به پلو | مواد لازم به پلو

به پلو اصفهانی رو خوشمزه تر از خود اصفهانیا درست کن! + طرز تهیه

به پلو یکی از انواع غذاهای قدیمی، خوشمزه و لذیذ ایرانیه که با ترکیب های بسیار متنوعی درست میشه!
به پلو اصفهانی رو خوشمزه تر از خود اصفهانیا درست کن! + طرز تهیه

به‌ پلو یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و آسونه که با مواد اولیه ساده و در دسترس به راحتی تهیه میشه. در واقع این غذا به به پلو اصفهانی معروفه که بسیار مقویه و برای تهیه اون از مواد متنوعی استفاده میشه. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با طرز تهیه به پلو آشنا می کنیم!

مواد لازم برای تهیه به پلو 

  • فیله مرغ: ۲۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد
  • هویج: ۱ عدد
  • به: ۱ عدد
  • نمک، فلفل، دارچین و زردچوبه: به مقدار لازم
  • روغن: به مقدار لازم
  • برنج: ۲ پیمانه
  • محلول زعفران: به مقدار دلخواه

بیشتر بخوانید: لوبیا پلو دودی که عطرش تو رو میبره به جنگل های شمال

مراحل طرز تهیه به پلو 

مرحله اول: آماده سازی مرغ

در اولین مرحله به سراغ آماده‌سازی مرغ ها روید.فیله‌های مرغ را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن‌ها گرفته شود. با کمک چاقوی تیزی آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و کنار گذارید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. پیازهای نگینی خرد شده را اندکی تفت دهید تا طلایی و سبک شوند.

در همین مرحله مقدار زردچوبه و فلفل به پیازها زنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. سپس به سراغ فیله‌های خرد شده روید آن‌ها را به تابه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا رنگ مرغ‌ها از خامی خارج شود و شروع به طلایی شدن کنند. درب تابه را ببندید و حرارت را کم کنید و حدود ۱۰ دقیقه زمان دهید تا فیله‌ها به آرامی بخارپز شوند.

مرحله دوم: اماده سازی برنج

در این زمان برای بالا بردن سرعت کار به سراغ پخت برنج روید. درون قابلمه مناسبی مقداری آب و نمک و روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.
منتظر بمانید تا آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کند. سپس برنج‌های شسته شده و از قبل خیسانده شده را به آب در حال جوش بیفزاید و ۵-۸ دقیقه زمان دهید تا برنج‌ها حالت نیمه‌پخته به خود گیرند. سپس برنج‌ها را آبکش کنید و کنار گذارید.

مرحله سوم: آماده‌سازی به و هویج

در سومین مرحله به سراغ آماده سازی هویج و به روید. آن‌ها را به خوبی بشویید و در صورت دل‌خواه پوست بگیرید. هویج‌ را به صورت خلالی و به را به صورت نگینی خرد کنید و به مرغ‌های در حال پخت اضافه کنید.

همه مواد را کمی به هم زنید و مجدد درب تابه را ببندید و اندکی زمان دهید تا هویج و به کمی تغییر رنگ دهند. در همین مرحله با مقداری محلول زعفران و نمک و دارچین چاشنی غذا را تنظیم کنید و حرارت را خاموش کنید.

مرحله چهارم: پختن به پلو

در چهارمین مرحله درون قابلمه مناسبی کمی روغن بریزید و با مقداری نان یا حلقه‌های سیب‌زمینی ته قابلمه را کاور کنید. لایه نازکی از برنج نیمه پخته روی آن بریزید و لایه دوم را از ترکیب مرغ ، به و هویج به آن اضافه کنید و این کار را تا پایان یافتن موادتان ادامه دهید. درب قابلمه را ببندید و به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه روی حرارت کم قرار دهید تا به پلو خوشمزه و لذیذ شما بپزد.

به همین راحتی و با طی کردن ۴ مرحله ساده به پلو خوشمزه و لذیذ شما آماده سرو است. آن را در ظرف سرو بکشید و با سبزی تازه یا ترشی نوش جان کنید

منبع: مجله اکالا 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3zj8b2

اخبار داغ