چیز کیک پرتقال | طرز تهیه چیز کیک پرتقال | درست کردن چیز کیک با پرتقال

با پرتقال یک چیز کیک خوشمزه درست کن! + طرز تهیه

چیز کیک پرتقال به دلیل ظاهر زیبایی که دارد، انتخاب بسیار مناسبی برای پذیرایی در مهمانی و جشن‌ هاست. با طرز تهیه چیز کیک پرتقال همراه ما باشید.
1402/10/06 13:45
چیز کیک پرتقال

چیز کیک پرتقال یک ایده فوق العاده برای مهمانی ها می باشد که ما در این مطلب از سبک زندگی طرز تهیه چیز کیک پرتقال رو به شما آموزش می دهیم. چیز کیک پرتقال یکی از انواع چیز کیک های خوشمزه ای است که شما می توانید در این فصل که پرتقال فراوان است به راحتی در خانه درست کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک پرتقال

مواد لازم چیز کیک پرتقالی
بیسکویت پتی بور ۲ بسته
کره ۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پودر شکر ۳ قاشق غذاخوری
پوست پرتقال ۱ قاشق چایخوری
ژله پرتقالی ۱ بسته

 

طرز تهیه چیز کیک پرتقال

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک پرتقالی خوشمزه در ابتدای کار کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. حالا بیسکویت را کمی خرد کرده و به غذاساز اضافه می کنیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا بیسکویت پودر شود.

مرحله دوم

حالا کره آب شده را به غذاساز اضافه کرده و مجددا میکس می کنیم تا بیسکویت حالت خمیری پیدا کند. در ادامه درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مواد کراست را درون قالب ریخته و به خوبی منسجم می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قالب را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا لایه کراست کاملا سفت شود. حالا به سراغ درست کردن مایه پنیری می رویم، برای این منظور پودر ژله را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا کاسه را روی حرارت بخار کتری قرار داده و بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شوند. در ادامه ژله را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود، سپس پنیر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پنیر را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا بافت آن باز شده و نرم شود. حالا شکر را به کاسه اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس مایع ژله را به کاسه حاوی پنیر می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه مخلوط مایه پنیری را مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مایه پنیری کاملا یکدست شود. حالا پوست پرتقال را به همراه خامه صبحانه به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را از یخچال خارج کرده، سپس مایه پنیری را درون قالب روی لایه کراست می ریزیم و روی آنرا با لیسک کاملا صاف می کنیم. حالا قالب را درون یخچال قرار می دهیم تا چیز کیک به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال بماند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که چیز کیک کاملا سفت شد، قالب را از یخچال خارج کرده و چیز کیک را از قالب جدا می کنیم. در ادامه چیز کیک را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: پانا مگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3zjvn2

اخبار داغ