طرز تهیه شیر موز کافی شاپی | طرز تهیه شیر موز مثل بیرون

شیر موز غلیظ و کشدار رو به روش کافی شاپی درست کن + طرز تهیه

“شیر موز” یک نوشیدنی مقوی است که به سادگی تهیه می شود و مصرف آن در زمان بارداری و همچنین برای کودکان بسیار توصیه شده است.
1403/05/16 13:00
شیر موز غلیظ و کشدار رو به روش کافی شاپی درست کن + طرز تهیه

شیر موز یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و پرطرفدار در سراسر خاورمیانه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر موز در ادامه با سبک زندگی همراه باشید. تا طرز تهیه شیر موز کافی شاپی رو یاد بگیرین.

مواد لازم برای 2 نفر مقدار مواد
موز رسیده ۱ عدد بزرگ
شیر ۲ لیوان
شکر ۲ قاشق غذاخوری
ثعلب ۱ قاشق چایخوری
پودر نارگیل (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری

 

بیشتر بخواید: اسموتی هندونه موز؛ اسموتی خوشمزه مخصوص سرد مزاجها ! +طرز تهیه

طرز تهیه شیر موز

مرحله 1: فریز کردن موز و شیر

برای تهیه شیر موز خوشمزه در ابتدای کار موز را به صورت ورقه ای خرد کرده و به همراه شیر به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون فریزر گذاشته تا موز منجمد شده و شیر حالت یخمکی پیدا کند، سپس از فریزر خارج می کنیم.

مرحله 2: ترکیب مواد در مخلوط کن

حالا شیر یخمکی را به همراه اسلایس های موز یخ زده درون غذاساز ریخته، سپس شکر، ثعلب و در صورت تمایل به همراه پودر نارگیل به غذاساز اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و پوره شوند.

مرحله 3: سرو شیر موز

توجه داشته باشید ثعلب باعث می شود شیر موز حالت کش داری داشته باشد. در نهایت شیر موز را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانید از بستنی درون شیر موز استفاده کنید. نوش جان.

بیشتر بخوانید: با طالبی یه اسموتی خنک درست کن و لذت ببر + دستور

نکات تهیه شیرموز

تهیه شیر موز بدون مخلوط کن

اگر در خانه مخلوط‌کن ندارید، ناامید نشوید! تهیه شیرموز خوشمزه و مغذی بدون این وسیله نیز امکان‌پذیر است. کافی است موزهای رسیده را با چنگال له کرده و با شیر مخلوط کنید. به همین سادگی، شیرموز شما آماده است! برای طعم دلچسب‌تر، می‌توانید از عسل یا انواع میوه‌ها مانند توت فرنگی نیز در این ترکیب استفاده کنید.

شیر موز با بستنی

علاقه‌مندان به طعم‌های خاص، می‌توانند شیرموز را با بستنی ترکیب کرده و از این نوشیدنی خنک و دلچسب، لذت دوچندان ببرند. برای تهیه شیرموز بستنی، کافی است طبق دستورالعمل‌های گفته شده، شیرموز را آماده کنید و سپس یک اسکوپ بستنی سنتی به آن اضافه کنید. برای یک تجربه متفاوت، می‌توانید بستنی را با شیرموز مخلوط کنید تا اسموتی خنک و غلیظی به دست آید. انتخاب طعم بستنی به سلیقه شما بستگی دارد. بستنی وانیلی، شکلاتی یا حتی میوه‌ای، هر کدام می‌توانند طعمی منحصر به فرد به شیرموز شما بدهند.

منبع: چی شی

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3zkqnn

اخبار داغ