بوی بد لباسشویی | رفع بوی لباسشویی | از بین بردن بوی بد لباسشویی | دلایل بوی بد لباسشویی

از شر بوی بد لباسشویی خلاص شو! | ترفندهای رفع بوی بد لباسشویی

گاهی اوقات این اتفاق می‌ افته که وقتی درب ماشین لباسشویی رو باز می‌ کنین، بویی ناخوشایند و نامطبوع به مشامتون میرسه که خیلی آزاردهنده هست! ترفندهای رفع بوی بد لباسشویی رو اینجا بخونین!
از شر بوی بد لباسشویی خلاص شو! | ترفندهای رفع بوی بد لباسشویی

یکی از مشکلات خونه داری بوی بد لباسشویی هست که برای همه حداقل یک بار پیش اومده! رفع بوی بد لباسشویی بعد از این مشکل خیلی مهمه؛ چون علاوه بر اینکه باعث خروج میکروب ها میشه باعث رفع بوی بد لباس های شسته شده هم میشه. به نظرتون ترفندهای رفع بوی بد لباسشویی شامل چه مواردی هستن؟! تو این مطلب بهتون راه حل های رفع بوی بد لباسشویی رو میگیم. 

دلایل بوی بد لباسشویی

  • اگر لباس‌های خیس را مدت طولانی از ماشین لباسشویی خارج نکنید. قارچ و بوی بد در ماشین لباسشویی به وجود می‌آید.

  • بستن در ماشین لباسشویی بعد از تمام شدن کار دستگاه سبب می‌شود محیط داخل آن مرطوب باقی بماند و این رطوبت محیط شرایط ایجاد بوی بد ماشین لباسشویی را فراهم می‌کند.

  • خشک نکردن لاستیک دور در ماشین لباسشویی بعد از هر بار شستشو هم محیط مناسبی برای رشد و عوامل ایجاد کننده بوی بد ماشین لباسشویی هستند.

  • تمیز نکردن جاپودری هم که به دلیل فراهم آوردن محیط مناسب برای رشد باکتری و قارچ‌ها، باعث ایجاد بوی بد ماشین لباسشویی می‌شود.

  • سرویس نکردن سالیانه و عدم رسیدگی به ماشین لباسشویی

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش سریع برای رفع بوی بد یخچال!

راهکارهای رفع بوی بد لباسشویی

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با سرکه

سرکه قدرت بسیار بالایی در از بین بردن باکتری و قارچ و کپک داشته و برای ضدعفونی سطوح نیز می توان از آنها استفاده کرد. برای اینکه همیشه ماشین لباسشویی بوی خوبی داشته باشد و خبری از جرم در بخش های مختلف آن نباشد، سرکه را فراموش نکنید.
یک فنجان سرکه را درون محفظه پودر قراردهید و سپس دستگاه را در حالت دور تند قرار دهید و اجازه بدهید ماشین لباسشویی بدون لباس با آب گرم کاملا ضد عفونی شود. برخورد سرکه با بخش های مختلف دستگاه می تواند تمام قارچ و کپک و آلودگی ها را از بین ببرد. در نهایت ماشین لباسشویی را تخلیه و با دستمال تمام بخش های آن را خشک و درب آن را برای چند ساعت باز بگذارید.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با جوش شیرین

نصف پیمانه جوش شیرین را درون جا پودری قرار دهید. سپس برنامه شستشو با دور تند و آب با درجه بالای 60 درجه را تنظیم کنید. پس از اتمام برنامه شستشو و تخلیه آن، مخزن و دور لاستیک و سایر بخش ها را کاملا با دستمال خشک کنید.

تمیز کردن جاپودری

اولین اقدام برای از بین بردن بوی بد دستگاه این است که، جاپودری آن را تمیز کنید و بعد به سراغ دیگ بروید. برای این کار، با استفاده از دفترچه راهنما جاپودری را خارج کنید. اگر به انتهای آن دقت کنید، می‌بینید که جرم و کثیفی‌های زیادی در این بخش جمع شده است. حالا با استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی آن را کاملا تمیز کنید. اجازه دهید جاپودری خشک شود. حالا دوباره آن را جا بزنید.

جرم گیری لباسشویی

برای جرم گیری ماشین لباسشویی همچنین می‌توانید از محلول ترکیبی دست‌ساز خود یعنی ۲ پیمانه سرکه سفید با نیم پیمانه جوش شیرین استفاده کنید. به این صورت که ۲ پیمانه سرکه سفید و نیم پیمانه جوش شیرین داخل دیگ ماشین لباسشویی بریزید و تنظیمات برنامه را روی بالاترین درجه آب قرار دهید و بگذارید برنامه تا آخر کار خود را انجام دهد.

از آب گرم برای شستشو استفاده کنید

ممکن است برای صرفه جویی در هزینه‌های انرژی خود به استفاده از تنظیمات آب سرد برای شستشوی بخش عمده لباس­‌های خود روی بیاورید، اما بسیار مهم است که آخرین شستشو و استفاده­ شما از ماشین لباسشویی در روز را حتما با آب گرم انجام دهید تا هرگونه مواد باقیمانده موجود از بین برود.

 از محصولات باکیفیت و مناسب استفاده کنید

اگر شما در خانه خود از یک ماشین لباسشویی درب جلو استفاده می­‌کنید، لازم است که از مواد شوینده و پودرهای مناسب استفاده نمایید. محصولاتی که برای ماشین‌های لباسشویی پر بازده امروزی طراحی شده‌اند، کف صابونی کمتری تولید کرده و در نتیجه، مواد شوینده کمتری در هر سیکل باقی می‌ماند.

جریان هوا را بهبود ببخشید

جریان هوای مناسب برای کمک به خشک شدن اجزای داخلی ماشین شما مورد نیاز است. در انتهای برنامه شستشو، لباس­‌های خود را فورا از ماشین خارج کنید و حتما درب را باز بگذارید تا رطوبت باقی مانده در داخل ماشین تبخیر شود. جهت اطمینان بیشتر می­‌توانید یک فن تهویه یا رطوبت زدا را در اتاق رختشویی خود نصب کنید تا فرآیند خشک شدن را سرعت ببخشید.

منبع: همشهری آنلاین




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3zkzj3

اخبار داغ