روغن زیتون | کاربرد روغن زیتون | روغن زیتون در تمیزکاری

کاربردهای عجیب روغن زیتون در خانه تکانی که باور نمی کنید!

روغن زیتون علاوه بر اینکه یک روغن سالم برای پخت و پز است، یک ابزار مهم برای تمیز کردن سطوح و از بین بردن لکه‌ و چربی‌ هاست!
کاربردهای عجیب روغن زیتون در خانه تکانی که باور نمی کنید!

اگر نمی‌ خواهید از مواد شیمیایی برای تمیز کردن سطوح آشپزخانه‌ استفاده کنید، می‌ توانید روغن زیتون تهیه کرده و از آن، هم برای پخت و پز، و هم برای تمیز کردن آشپزخانه‌ استفاده کنید. شاید تعجب کنید که مگر می شود از روغن زیتون برای تمیزکاری خانه استفاده کرد؟! پاسخ بله است. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با کاربردهای عجیب روغن زیتون در خانه داری آشنا می کنیم!

از روغن زیتون، برای تمیز کردن چه سطوحی می‌ توان استفاده کرد؟

1- لوازم فولادی ضد زنگ

گریس را با سرکه بردارید سپس کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید و آن را مورد استفاده قرار دهید. روغن های دیگر مانند روغن نارگیل نیز برای این کار مناسب هستند.

از یک حوله کاغذی یا پارچه استفاده کنید و آن ناحیه ای که لک شده است را با حرکت دایره‌ای به کمک حوله تمیز کنید که سایه های اضافی را نیز از اطراف آن از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: خونه تکونی آشپزخونه رو از کجا شروع کنم؟!

گریس را با سرکه بردارید سپس کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید و آن را مورد استفاده قرار دهید.

2- صندلی چرمی

روغن زیتون و سایر روغن های اشباع شده و سرد، از جمله روغن مهر و موم زنبور عسل می‌تواند به از بین رفتن خراش‌ها کمک کند، رنگ را بازیابی کند و جلوه ای تازه به صندلی های چرمی دهد.

همچنین برای جلا دادن به کفش و سایر اقلام چرمی می‌توانید کمی روغن زیتون روی پارچه بریزید و روی آن‌ها بمالید.

برای جلا دادن به کفش و صندلی چرمی کمی روغن زیتون روی پارچه بریزید و روی آن‌ها بمالید.

3- کابینت آشپزخانه

روغن زیتون برای پاک کردن سطوح چوبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن را با آب لیمو مخلوط کنید کمی آب به آن اضافه کنید و با یک پارچه روی کابینت‌ها و همچنین قرنیزها و صندلی‌های چوبی را تمیز کنید. روغن زیتون برای پاک کردن سطوح چوبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4- جعبه‌ های چدنی

اگر جای برش های چاقوی شما روی سینی چدنی تان مانده است و برای از بین بردن آن‌ها لیمو در دسترستان ندارید می‌توانید با استفاده از نمک درشت و روغن زیتون به پاک کردن آن سطوح بپردازید. با نمک درشت و روغن زیتون جای برش‌های چاقو روی سطوح چدنی را از بین ببرید.

5- ظروف نقره و جلوگیری از کدر شدن آن 

با یک پارچه نرم که به روغن زیتون آغشته شده است روی سطوح ظروف نقره‌تان را تمیز کنید. حواستان باشد برای این کار به میزان خیلی کمی روغن زیتون نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: با این ترفندها روز خونه تکونی، نزار شوهرت از زیر کار در بره!

کاربردهای دیگر روغن زیتون در خانه داری

محافظت از تخته آشپزی، کاسه سالاد و قاشق های چوبی

پس از اینکه لوازم چوبی آشپزخانه را با دست شستید کمی روغن زیتون به آن بزنید تا از ترک خوردن و تغییر رنگ چوب پیشگیری کند. بگذارید روغن حدود پنج دقیقه روی آن بماند و بعد با دستمال تمیز کنید. 

براق کردن استیل

کمی روغن زیتون را روی دستمال ریخته و لوازم، ظروف و سینک استیل را تمیز کنید تا لکه و اثر آب و جرم روی آن نماند. بعد آن را با دستمال تمیز کنید. 

جلوگیری از چسبندگی وسایل و سطوح

زمانی که می‌خواهید یک غذای خوش‌طعم را از روی دستور پخت آماده کنید، قاشق و پیمانه‌ها را با لایه نازکی از روغن زیتون بپوشانید تا مواد چسبنده‌ای مانند عسل، کره بادام زمینی و خردل به این سطوح نچسبد.

تمیز کردن چسبندگی برچسب

برچسب های کاغذی را به روغن زیتون آغشته کنید تا حداقل 15 دقیقه روی آن بماند. بعد می توانید برچسب را بکنید و بعد ظروف پلاستیکی، شیشه ای یا چوبی را با دست بشویید تا چسبندگی باقیمانده از بین برود. 

منبع: دیجی کالا 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/459lq2

اخبار داغ