انتخاب فرش برای خانه های کوچک | مدل فرش برای آپارتمان کوچک

چه فرشی خونه رو بزرگتر نشون میده؟ | نکات انتخاب فرش برای آپارتمان های نقلی

سوالی که خیلی از افراد از ما میپرسند این است که چه فرشی بخریم تا خانه را بزرگتر نشان بدهد. به همین جهت در این مطلب قصد داریم به شما طرح های فرشی و همچنین رنگ هایی را معرفی کنیم که موجب میشود خانه شما بزرگتر دیده بشود
چه فرشی خونه رو بزرگتر نشون میده؟ | نکات انتخاب فرش برای آپارتمان های نقلی

انتخاب فرش برای خانه های کوچک نکتی دارد که برای دکوراسیون شیک خانه باید بدانید.دو فاکتور اصلی و مهم برای انتخاب فرش برای خانه های کوچک رنگ و نقش فرش است. اصول انتخاب رنگ فرش به قدری مهم است که اگر شما فرش با رنگ اشتباه انتخاب کنید، منزل شما کوچک تر به چشم خواهد آمد. در مورد نقش فرش هم همین دقت را باید داشته باشید چرا که نقش فرش هم در بزرگتر یا کوچکتر نشان داده شدن خانه شما تاثیر زیادی دارد. با ما همراه باشید تا نکات مهم در مورد انتخاب فرش برای خانه های کوچک را بدانید.

رنگ فرش مناسب خانه های کوچک

یکی از مهم ترین المان هایی که موجب میشود فضای کوچک خانه شما کمتر به چشم بیاید رنگ است. اینکه المان های مختلف دکوراسیون شما از جمله فرش از چه رنگ هایی تشکیل شده باشند میتواند شما را تا حد زیادی به هدفی که دارید نزدیک کند. رنگ های تیره موجب میشود تا فضای خانه کوچک تر بنظر برسد پس اگر قصد خرید فرش دارید به سراغ رنگ های تیره نروید.

بیشتر بخوانید: اگه خونه پینترستی می خوای؛ «فرش لاکی» پهن کن! + ایده

فرش سرمه ای، مشکی، ذغالی و قهوه ای نمیتواند برای خانه های کوچک مناسب باشد. برخلاف رنگ های تیره، رنگ های روشن فضای منزل شما را بزرگتر نشان خواهد داد. پس در میان رنگ های روشن مانند کرم، سفید، طایی، سبز و طوسی بدنبال فرش مناسب منزل خود بگردید.

همانگونه که در تصویر زیر میبینید این دو دکوراسیون یکی با فرش تیره و دیگری با فرش رنگ روشن دیزاین شده اند. هر دو خانه تقریبا ابعاد یکسانی دارند و فرش کرمی استفاده شده در دکوراسیون اول موجب شده تا فضای خانه دلباز تر و بزرگتر نشان داده شوند.

طرح های فرش مناسب خانه های کوچک

بهترین رنگ ها برای آپارتمان و خانه های کوچک:

فرش کرم: رنگ کرم یکی از پرطرفدارترین رنگ های فرش است و این رنگ جذاب موجب میشود تا فضای آپارتمان یا خانه شما دلباز تر و بزرگتر به نظر برسد. اگر قصد دارید فرش رنگ کرم  را برای منزل خود انتخاب کنید دست شما برای ست کردن المان های مختلف از جمله مبل با فرش رنگ کرم بسیار باز خواهد بود.

 

فرش سفید: رنگ سفید از جمله رنگ های خنثی است که دو ویژگی منحصر به فرد دارد. اولین ویژگی رنگ سفید این است که فضا های کوچک را بزرگ تر جلوه میدهد و دومین ویژگی آن که به سبب خنثی بودن این رنگ ایجاد میشود این است که با مبلمان های مختلف قابل ست شدن است. اگر دکوراسیون منزل شما مینیمال یا مدرن است، فرش رنگ سفید بهترین انتخاب برای منزل شما خواهد بود.

فرش طلایی: رنگ طلایی یک رنگ خاص و شیک است که در دکوراسیون های مدرن و کلاسیک زیاد به کار میرود. درست است که فرش طلایی رنگ منزل شما را بزرگتر نشان میدهد اما اگر میخواهید فرش رنگ طلایی را در دکوراسیون های کلاسیک استفاده کنید برای ست کردن المان های مختلف سعی کنید از رنگ های تیره کمتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: فرش اتاق کودک دخترانه 1403؛ با طرح های فانتزی! + عکس

طرح و نقش فرش مناسب خانه های کوچک

عامل مهم دیگری که باید هنگام انتخاب فرش برای خانه هایی با فضای کوچک در نظر بگیرید طرح و نقش فرش است. فرش هایی که طرح و نقش شلوغ دارند اگر رنگ زمینه تیره داشته باشند فضای منزل شما را کوچک تر نشان خواهند داد. پس اگر علاقه به فرش هایی دارید که طرح و نقش ریز و پر تعداد دارد به سراغ رنگ های روشن تر بروید.

فرش هایی که طرح مرکزی بزرگ دارند و زمینه فرش خلوت تر است هم اگر زمینه فرش تیره باشد فضای منزل شما را کوچک تر از حد واقع نشان خواهند داد. پس فرش هایی که طرح مرکزی بزرگ دارند مثلا یک نقش ترنج در وسط فرش است و اطراف فرش را گل های کوچک فرا گرفته اگر رنگ زمینه روشن تری داشته باشند برای آپارتمان ها بهتر است.

یکی از مناسب ترین مدل های فرش برای آپارتمان های کوچک فرش ساده و مینیمال است که نقش و نگار زیادی ندارد اما در عین حال نقش های انتزاعی آن موجب میشود تا دکوراسیون شما در عین سادگی، شیک و دلباز به نظر برسد.

بهترین فرش ها برای آپارتمان

میخواهیم چند فرش جذاب و پر طرفدار به شما معرفی کنیم که تمامی خصوصیت های یک فرش  مناسب برای خانه های کوچک را داشته باشد. اگر دوست دارید قبل از خرید فرش آن را در فضای منزل خود مشاهده کنید برای شما یک خبر خوب داریم! با استفاده از ابزار پرو آنلاین فرش در وبسایت مدما میتوانید به راحتی فرش مورد نظر را انتخاب کنید و آنرا با استفاده از تلفن همراه خود در منزل خود قرار دهید تا ببینید که چقدر طرح فرش مناسب منزل شما است.

فرش دلوان برای آپارتمان کوچک

فرش دلوان

فرش دلوان یکی از فرش هایی است که به سبب رنگ بندی روشنی که دارد و همچنین طرح وینتیج و کهنه نما شده اس برای آپارتمان های کوچک انتخابی فوق العاده به حساب می آید. طرح و نقش فرش دلوان نسبتا زیاد است اما به دلیل اینکه این فرش از دسته فرش های وینتیج است، طرح و نقش آن کمرنگ و کهنه نما شده و احساس شلوغی به شما القا نمیکند.

بیشتر بخوانید: فرش گرد رو کجاهای خونه پهن کنم؟

فرش فرح برای آپارتمان کوچک

فرش فرح

یکی دیگر از فرش های مناسب آپارتمان های کوچک فرش فرح است. فرش فرح زمینه روشنی دارد و نقش مرکزی آن به شکل لوزی شکل است و نقش و نگار این فرش نه خیلی خلوت و نه خیلی شلوغ است. همانگونه که از طرح و نقش فرش فرح مشخص است این فرش یکی از گزینه های ایده آل برای خانه هایی با فضای کوچک تر است.

فرش کاملیا برای آپارتمان کوچک

فرش کاملیا

کاملیا از طرح های زیبای فرش وینتیج در فروشگاه اینترنتی فرش مدما است که در رنگ بندی آبی، گلبه ای، طلایی و چند رنگ عرضه شده است. زمینه رنگی این فرش روشن است اما در آن از رنگ های سرمه ای و طلایی هم استفاده شده است.

 

دلیلی که این فرش را برای خانه ها و آپارتمان های کوچک مناسب دیدیم این است که این فرش هم برای دکوراسیون های مدرن و هم برای دکوراسیون های کلاسیک قابل استفاده است. وسط این فرش یک نقش نسبتا بزرگ استفاده شده و اطراف آن را گل های کوچک سفید رنگ تشکیل داده و این ترکیب طرح و رنگ جذاب فرش کاملیا، آن را به یکی از فرش های مناسب منازل کوچک و بزرگ تبدیل کرده است.

منبع: مدما

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/45a9nd

اخبار داغ