چیدمان شمع روی میز | استفاده از شمع در آشپزخانه | شمع آرایی خانه | استفاده از شمع در اتاق خواب

کجاهای خونه شمع بذارم؟! | ایده های استفاده از شمع در دکوراسیون منزل

استفاده از شمع در دکوراسیون یکی از روش های ارزون قیمت برای اضافه کردن حس رویایی به خونه هست. اون ها چه روشن باشن چه خاموش، ظاهر شگفت انگیزی دارن!
کجاهای خونه شمع بذارم؟! | ایده های استفاده از شمع در دکوراسیون منزل

 امروزه شمع ها بیشتر کاربرد تزیینی دارند و در اکثر منازل شمع هایی با طرح های زیبا را مشاهده می‌ کنید. اگر نکات استفاده از شمع در دکوراسیون را بدانید می توانید دکوراسیون شیک و منحصر به فردی داشته باشید! اگر می خواهید در تزیین خانه با شمعدان مانند یک دیزاینر حرفه ای عمل کنید باید با اصول استفاده از شمع در دکوراسیون آشنا شوید. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با نکات استفاده از شمع در دکوراسیون آشنا می کنیم!

شمع ها در دکوراسیون منزل 

استفاده از شمع برای تزیین دکوراسیون داخلی خانه بـه مکان خاصی محدود نمیشود. شمع ها را می‌توان برای اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی و حمام، اتاق خواب، جلوی درب ورودی و هرجای دیگری کـه بـه ذهن تان برسد استفاده کرد فقط باید دقت کنیم تا با استفاده از مدلهای تنوعی کـه در بازار وجوددارد شمع مناسب آن قسمت را انتخاب کنیم.

شایان ذکر اسـت کـه باید از قرار دادن شمع ها نزدیک بـه وسایلی با متریال اشتعال پذیر مثل مبلمان، پرده ها، وسایل چوبی و موارد دیگر پرهیز نمود. هم چنین در صورتی کـه تمایل دارید شمع ها را بر روی زمین و یا انواع کفپوش ها قرار دهید بهتر اسـت برای پیشگیری از آسيب زدن بـه کفپوش ها حتماً از جاشمعی هاي مخصوص استفاده نمایید.

شمع در اتاق خواب

استفاده از شمع در دکوراسیون داخلی اتاق خواب علاوه بر ایجاد فضای رمانتیک، باعث ایجاد آرامش و امنیت می شود. روی پاتختی از جا شمعی هایي کـه متناسب با سرویس خواب تان تهیه شده اند استفاده کنید. جا شمعی هاي مناسب، زیبایی استفاده از شمع را چند برابر می کند. جا شعمی ها در انواع چوبی، سفالی، فلزی، شیشه اي و… در بازار موجود اسـت.

شمع هاي عطری علاوه بر زیبایی کـه دارند باعث خوشبو شدن فضای اتاق می شوند. اگر چیدن شمع ها در اتاق خواب تان موقتی اسـت می توانید برای تزیین بهتر از گلبرگ ها هم استفاده کنید و شمع ها را روی زمین بـه اشکال مختلف و خلاقانه بچینید اما اگر قرار اسـت شمع جز جدایی ناپذیر اتاق خواب تان باشد بایستی از جاشمعی و شمع هایي با دوام بیشتر استفاده کنید.

شمع در سرویس بهداشتی و حمام

شمع هاي سفید خصوصا از نوع خوشبو باعث القای حس تمیزی و پاکی بـه بیننده می شود. پس قرار دادن این شمع ها را در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام تان دستکم نگیرید. علاوه بر القای این حس، بوی خوشبو شمع ها می‌تواند بـه خوشبو شدن سرویس بهداشتی هم کمک کند. خصوصا برای زمان هایي کـه مهمان دارید این یک ترفند فوق العاده برای پیش گیری از ایجاد بوی نامطبوع اسـت.

علاوه بر شمع هاي سفید، انواع رنگی انها کـه در تضاد با سفیدی کاشی و سرامیک ها قرار میگیرند زیبایی خیره کننده اي بـه دکوراسیون داخلی این فضاها خواهد بخشید. برای تزیین شمع هاي سرویس بهداشتی و حمام می توانید از گلبرگ هاي خشک استفاده کنید. البته ایده گل خشک و یا گلبرگ بـه شمع هاي سفید تا شمع هاي رنگی زیبایی بیشتری خواهد بخشید.

تزیین میز غذا با شمع

امروزه استفاده از شمع روی میز غذا خیلی باب شده اسـت. همانگونه کـه در تعداد زیادی از کافه ها و رستوران ها هم از این ایده استفاده می شود. البته درگذشته هم نه فقط در کشور مـا بلکه در سراسر دنیا استفاده از این وسیله روشنایی روی میز غذا مرسوم بوده ، فقط امروزه کاربری اش عوض شده و بعنوان یکی از المان هاي طراحی میز بکار میرود.

برای قرار دادن شمع روی میز غذا خوری حتماً از ترکیب گیاهان و گل هاي تزیینی استفاده کنید. قرار دادن شمع هاي کوچک در ظرف ها و جام هایي کـه با گل هاي تزیینی پر شده اند ترکیب خیره کننده اي ایجاد خواهد کرد. هم چنین حس آرامش رابه افراد تلقین می کند. ظرف هاي شیشه اي کـه شمع داخل آنها قرار می‌گیرد بدلیل درخشنگی نور روی شیشه، ایده بسیار خوبی اسـت.

بیشتر بخوانید: مدل شمع های فانتزی برای لوکس کردن دیزاین خونه! + عکس

تزیین اتاق نشیمن با شمع

آنقدر جا شمعی هاي متنوع در بازار وجوددارد کـه می شود بـه اسانی مناسب ترین مدل را متناسب با دکوراسیون داخلی انتخاب کرد. مثلاً فانوس هاي کوچک فلزی کـه در رنگ هاي مختلف وجوددارد ایده خوبی برای قرار دادن شمع در اتاق نشیمن اسـت. جا شمعی هاي پایه دار و سلطنتی چـه از نوع فلزی و چـه نوع چوبی برای فضاهای کلاسیک مناسب اسـت.

اگر دکوراسیون داخلی منزل تان مدرن اسـت از شمع هایي کـه در محفظه هاي شیشه اي با اشکال هندسی خاص تعبیه شده اند استفاده کنید. برای خانه هاي سنتی از جا شمعی هاي چوبی، طرح هاي سنتی و حتی شمع هاي ساده و بلند قد قدیمی استفاده کنید. اگر بـه گل و گیاهان علاقه دارید از جا شمعی هایي کـه با گیاهان کوتاه قد تزیین شده استفاده کنید.

شمع در آشپزخانه

شیشه هاي مربا کـه خالی می شوند، انها را دور نیندازید، با اندکی از حبوبات مختلف نیمی از شیشه را پر کنید و شمع را در آن فرو کنید. می توانید با پارچه هاي زیبا و متناسب با فضای آشپزخانه گردن شیشه را هم تزیین کنید.

از سبدهای کوچک حصیری هم برای قرار دادن گل ها و شمع ها در کنار یک دیگر می‌توان بهره گرفت. لیوان ها هم کـه متعلق بـه آشپزخانه هستند. از لیوان هاي بلا استفاده تان هم می توانید برای قرار دادن شمع هاي مختلف و تزیین آشپزخانه ایده بگیرید.

ایده هایی برای استفاده از شمع در دکوراسیون منزل

ترفند هاي دکوراسیون: عجب معجزه اي اسـت این آتش! آتش تـو را میبرد بـه عمق خیالی وصف ناشدنی! پاییز سلطان فصل هاي عاشقی اسـت! میگویند شب هاي پاییز بلند اسـت چـه خوب می شد شب هاي فصل عاشقی را عاشقانه سپری کنیم! برای لحظات عاشقانه داشتن نیازی نیست حتماً عاشق باشید! نیازی نیست هزینه آنچنانی کنید! کافی اسـت عاشقانه فکر کنید.

بـه سادگی می توانید دربخش ورودی و راهرو خود و یا حتی قسمتی از دکوراسیون منزل خود کـه دیوار عریضی دارید از یک شلف کـه زیر یک تابلوی هنری قرار گرفته استفاده کنید و یه سادگی شمع هاي وارمر کوچک خودرا درون ظرف ها یا فنجون هاي کوچک و نقلی قرار دهید و از جادوی نور شمع نهایت استفاده را ببرید.

بیشتر بخوانید: پاک کردن لکه شمع از انواع سطوح و پارچه! + روش ها

فرو رفتگی ها، کنج ها، پرتی ها همگی فضای مناسبی برای قرار دادن لوازم تزیینی و بـه خصوص شمع ها محسوب می شوند، با تهیه چند شمع کوچک بـه رنگ هاي روشن و ساده می توانید طراحی دکوراسیون خودرا پیش از پیش جذاب کنید و فضای حيرت انگيز اي برای خود ایجاد کنید.

طاقچه و شلف ندارید؟ فرو رفتگی و بیرون آمدگی ندارید؟ دل‌تان جادوی شمع می‌خواهد؟! خودتان دست بکار شوید و یک ردیف شلف و طاقچه ي بامزه در کنار دیوار خود نصب کنید و بـه سادگی شمع هاي دوست داشتنی کوچک خودرا روی آن قرار دهید و لذت ببرید.

حتماً نیازی نیست کـه شـما یک شومینه ي روشن داشته باشید و ازآن لذت ببرید، با کمی متفاوت فکر کردن می توانید از یک شومینه ي خاموش هم نهایت لذت را ببرید، بـه سادگی چندین شمع کپل و بزرگ را در کنار هم جمع کنید و داخل شومینه ي خود قرار دهید. انتخاب رنگ شمع تاثیر مستقیمی با دکوراسیون منزل شـما دارد، چیدانه قبلا شـما رابا ترکیب هاي رنگی بی نظیر آشنا کرده اسـت.

شمع ها جدا از خاصیت شاعرانه و عاشقانه اي کـه بـه فضا میدهند از دیر باز بنا بـه کاربرد روشنایی استفاده میشدند. شـما امروزه نیز می توانید بـه سادگی در کنار استفاده از جادوی شمع روشنایی خانه هاي خودرا چند برابر کنید. چند شمع بلند و ساده و یک دست آینه و شعمدان همان چیزی اسـت کـه شـما نیازمندش هستید، این ایده برای نوعروسان بسیار رویایی و دم دست خواهد بود.

بیشتر بخوانید: رفیقت رو با هدیه دادن این جاشمعی های فانتزی غافلگیر کن!

مهم نیست شومینه و شلف داشته باشید یا نداشته باشید، مهم این اسـت کـه شمع و معجزه اش را بخواهید! اگر هیچ چیز برای شـما فراهم نبود، می توانید بـه سادگی شمع هاي وارمر کوچک را داخل گلاس هایي سر میز غذا خوری خود قرار دهید. برای رنگ و لعاب بیشتر می توانید از شمع هایي بـه شکل گل استفاده کنید و داخل گیلاس ها رابا آب پر کنید و شمع هاي وارمر را روی آن قرار دهید.

منبع: پارس ناز 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/45azwd

اخبار داغ