اسپری فیکس خانگی | ساخت اسپری فیکس در خانه | درست کردن اسپری فیکس | اسپری فیکس کننده آرایش

اسپری فیکس آرایش رو از بیرون نخر؛ خودت تو خونه درستش کن!

شما می تونین به راحتی انواع اسپری فیکس خانگی رو برای موندگاری بیشتر آرایش خودتون تو خونه درست و استفاده کنین!
اسپری فیکس آرایش رو از بیرون نخر؛ خودت تو خونه درستش کن!

اگه میخواین آرایش تون موندگاری بیشتری داشته باشه، باید حتما بعد از اتمام آرایش از اسپری فیکس استفاده کنین. ولی حتما نیازی نیست که از بیرون تهیه کنین، چون خودتون میتونین اسپری فیکس خانگی درست کنین! روش هایی برای درست کردن اسپری فیکس خانگی وجود داره که می تونین از اونها استفاده کنین. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با روش های ساخت اسپری فیکس خانگی آشنا می کنیم!

1- ساخت اسپری فیکس خانگی با گلاب

گلاب یک تونر طبیعی پوست است که به دلیل قابلیت آبرسانی فوق‌العاده‌اش، محبوبیت بالایی دارد. برای ساخت اسپری فیکس خانگی کافیست نصف فنجان گلاب را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین درون یک بطری اسپری بریزید، به خوبی تکان دهید تا کاملاً یکدست شود و آن را روی میکاپتان اسپری کنید.

2- اسپری فیکس خانگی با چای سبز

چای سبز خواص آنتی اکسیدانی داشته و باعث آبرسانی و جوانسازی پوست می شود. 

مقداری آب مقطر را بجوشانید و یک عدد چای کیسه ای چای سبز ارگانیک را در آب جوش قرار دهید و اجازه دهید کاملا عصاره چای سبز وارد آب شود. 3 – 4 قطره روغن ویتامین E را به چای اضافه کرده و در بطری اسپری بریزید و تکان دهید و از فاصله دور روی صورت اسپری کنید. 

3- اسپری فیکس خانگی با آلوئه ور

ژل آلوئه ورا یک ماده طبیعی و عالی برای مراقبت و آبرسانی و روشن کنندگی پوست است . ژل آلوئه ورا و آب مقطر را به نسبت 1 به 3 در یک بطری اسپری مخلوط کنید و تکان دهید و از فاصله دور روی صورت اسپری کنید. 

4- اسپری فیکس خانگی با گلیسرین

یکی از پایه های ثابت فیکساتور های آرایش ،گلیسرین است که ترکیب آبرسان مناسب برای پوست است.

آب و گلیسرین را به نسبت 4 به 1 داخل اسپری بریزید و هم بزنید و بعد از آرایش با فاصله 30 سانتی متری ، 3 – 4 بار روی صورت اسپری کنید. 

5- اسپری فیکس خانگی گلاب و گلیسرین 

5 قاشق گلاب و 5 قاشق گلیسرین را داخل اسپری ریخته و مابقی ظرف را با آب پر کنید. بهتر است مقدار گلیسرین را متناسب با ظرفتان انتخاب کنید چون مقدار زیاد گلیسرین می تواند باعث چسبناک شدن فیکساتور شود و ظاهرتان را غیر طبیعی کند. 

به عنون مثال 10 -15 قطره گلیسرین برای یک بطری 100 میلی لیتری کافی است. 

نکات تکمیلی درباره اسپری فیکس آرایش خانگی

1. اگرچه این اسپری ها بدون مواد نگهدارنده هستند اما می توانید با اضافه کردن چند قطره روغن ویتامین E ماندگاری آن را تا حد زیادی افزایش دهید.

2. ممکن است بعد از استفاده از این اسپری ها پوست صورت کمی خشک شود بنابراین توصیه می شود از چند قطره روغن آرگان نیز در درست کردن این اسپری ها استفاده کنید.

3. برای خوشبوتر شدن اسپری های تثبیت کننده خانگی می توانید از اسانس های مورد علاقه خود نیز استفاده کنید. 

منبع: بیتوته




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/45gbo3

اخبار داغ