خوابیدن با آرایش | مضرات خوابیدن با آرایش | پاک نکردن آرایش قبل از خواب

خوابیدن با آرایش، چه بر سر پوست می آورد؟! | عوارض خطرناک خوابیدن با آرایش

خوابیدن با آرایش از جمله عادت های غلطیست که ممکن است همه شما تا به حال تجربه کرده باشید، اما عواقب و مضراتی دارد که باید بدانید!
خوابیدن با آرایش، چه بر سر پوست می آورد؟! | عوارض خطرناک خوابیدن با آرایش

همه ما حداقل یک بار هم که شده، خوابیدن با آرایش را تجربه کرده ایم. خوابیدن با آرایش ممکن است در ظاهر مضر نباشد؛ اما هنگامی که به یک عادت تبدیل شود، تاثیرات بسیار مخربی بر طراوت و شادابی پوست صورت شما دارد. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با مضرات خوابیدن با آرایش آشنا می کنیم!

1- پیری زودرس و تخریب کلاژن

کم کاری در پاک کردن آرایش می‌تواند منجر به پیری زودرس پوست و تخریب کلاژن شود. دکتر وی در این رابطه گفته : خوابیدن بدون پاک نمودن آرایش ایده خوبی نیست. اول از همه، آرایش می‌تواند آلودگی‌ها و آلاینده‌های محیطی را در داخل پوست به دام انداخته و این نوع استرس محیطی می‌تواند منجر به افزایش یافتن رادیکال‌های آزاد شود که موجب جهش DNA و تخریب کلاژن شود و با گذر زمان منجر به پیری زودرس پوست خواهد شد.

2- عود کردن آکنه؛ از عوارض خوابیدن با آرایش

غالبا پس از خوابیدن با آرایش صورت، با یک الی دو جوش از خواب بیدار شده‌اید و این موضوع تصادفی نیست. دکتر وی می‌گوید: استفاده طولانی از آرایش در زمان خواب می‌تواند منافذ پوست را مسدود نموده و در نتیجه آکنه ایجاد کند.

از انواع تاثیر خوابیدن با آرایش می‌توان به بروز پیری زودرس پوست، عود کردن آکنه، خشکی پوست، التهاب و عفونت چشم، گرفتگی فولیکول‌های مژه و همچنین پوسته پوسته شدن لب‌ها اشاره کرد.

3- خشکی پوست در اثر خوابیدن با آرایش

دکتر وی گفته: خوابیدن با آرایش می‌تواند در روند ریزش طبیعی یا لایه‌برداری پوست اختلال ایجاد کند. این می‌تواند منجر به یک چهره کدر، خشک و ناسالم شود.

4- چشم های ملتهب و پوست تحریک شده

دکتر وی توصیه می‌کند: پاکسازی ملایم پوست یک دلیل کلیدی در کاهش انتشار باکتری‌ها، ویروس و قارچ است. آرایش چشم، به خصوص ریمل، می‌تواند حاوی پاتوژن‌‌های مضر باشد که منجر به التهاب و عفونت در داخل و اطراف چشم می‌شود. یک روتین پاکسازی روزانه می‌‌تواند به کاهش اثر آلودگی هوا روی پوست شما هم کمک کند.

دکتر وی همچنین اضافه می‌کند که التهاب همچنین می‌تواند در نتیجه یک واکنش آلرژیک باشد.

اگر غالبا قبل از خواب آرایش خود را پاک می‌کنید و فقط چند بار خوابیدن بدون پاک کردن آرایش را تجربه کرده‌اید، نگران نباشید. یک یا دو روز پاک نکردن آرایش اثرات منفی طولانی مدتی ندارد، اما تبدیل شدن آن به عادت می‌تواند توانایی پوست شما را برای پیری زودرس و به خطر انداختن سلامت کلی آن را تقویت کند.

5- انسداد غدد اشکی و خشکی چشم‌ ها

یکی از اصلی‌ترین عوارض با ریمل خوابیدن ، انسداد غدد اشکی چشم است. چرا که باقی ماندن لوازم آرایشی مانند ریمل چشم بر روی آن، غدد اشکی پلک‌ها و فولیکول‌های مو را مسدود کرده و در نتیجه خطر ابتلا به خشکی چشم نیز افزایش می‌کند.

6- ابتلا به عفونت‌های چشمی

خوابیدن با آرایش باعث افزایش احتمال ابتلا به انواع عفونت‌های چشمی خواهد شد. چرا که لوازم آرایشی از مواد شیمیایی تولید می‌شوند و باقی ماندن‌ این مواد به هنگام خواب بر روی چشم، موجب نفوذ آن‌ها به داخل چشم و آسیب‌های فراوانی مانند عفونت چشمی خواهد شد.

7- خستگی و تیرگی صورت

یکی دیگر از عوارض شب خوابیدن با آرایش ، کدر شدن صورت و خستگی آن است. چرا که با وجود انواع لوازم آرایش صورت بر روی پوست، روند از بین رفتن سلول‌های مرده و جایگزین شدن آن‌ها با سلول‌های تازه مختل شده و این امر سبب می‌شود که پوست کدر و خسته به نظر برسد.

8- ریزش ابرو‌ها و مژه‌ها

بر اساس عقیده اغلب متخصصان پوست و زیبایی، از اصلی‌ترین دلایل ریزش ابرو و مژه، پاک نکردن آرایش آن‌ها به هنگام خواب است. چرا که در این شرایط ابرو‌ها و مژه‌ها شکسته شده و ریشه آن‌ها نیز آسیب می‌بیند؛ که این عوامل در نهایت موجب ریزش بیشتر ابروها و مژه‌ها خواهند شد.

9- ایجاد چین و چروک بر روی صورت

یکی از مهم‌ترین عوارض خوابیدن با آرایش ، پیری زودرس پوست صورت است. زیرا همانطور که گفته شد پاک نکردن آرایش باعث خشک شدن پوست و تجمع سلول‌های مرده بر روی آن شده و صورت نمی‌تواند به درستی تنفس کند. به همین دلیل دچار پیری زودرس و چین و چروک خواهد شد.

همچنین خوابیدن با آرایش باعث آزاد شدن رادیکال‌های آزاد پوست شده و روند طبیعی کلاژن سازی را، با اختلال رو به رو می‌کند. کلاژن از اصلی‌ترین عناصر برای جوانسازی پوست است و کاهش آن موجب چین و چروک‌ در پوست و دور چشم خواهد شد.

10- گرفتگی فولیکول‌های مژه

خوابیدن با ریمل و خط چشم امکان دارد منجر به مسدود شدن فولیکول‌های مو و غدد چربی روی پلک‌های شما شود. زمانی که این نواحی مسدود می‌‌شوند، برجستگی‌‌های کوچکی به نام گل مژه ایجاد می‌شوند.

11- مژه های شکسته در اثر خوابیدن با آرایش

خوابیدن با ریمل می‌تواند سبب شکننده شدن مژه‌ها و حتی ریزش سریع‌تر شود.

12- لب‌های ترک خورده

همان رژ لب فوق‌العاده خود که بسیار دوستش دارید، در صورت پاک نشدن صولی در طول خواب شبانه می‌‌تواند رطوبت لب‌های شما را از بین ببرد. خوابیدن با هر نوع رژ لبی منجر به خشک شدن و ترک خوردن لب‌ها می‌شود. بهتر است به جای رژ به سراغ بالم لب‌های مرطوب کننده بروید.

منبع: الانزا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/45k794

اخبار داغ