رنگ های ممنوعه برای اتاق خواب | بدترین رنگ ها برای اتاق خواب | انتخاب رنگ برای اتاق خواب

این رنگ ها تو اتاق خواب، بعد از یه مدت افسردتون میکنه!

ترکیب رنگ اتاق خواب تاثیر بسیار زیادی بر روحیه افراد داره، پس بیاین تا با رنگ های ممنوعه برای اتاق خواب آشنا بشین و از اونها توی اتاقتون استفاده نکنین!
این رنگ ها تو اتاق خواب، بعد از یه مدت افسردتون میکنه!

اتاق خواب مکانیست که آدم باید اونجا احساس آرامش و نشاط کنه، رنگ نه تنها تو طراحی کلی اتاق نقش داره، بر روحیه و احساسات شما هم تأثیر میزاره، به همین دلیل باید در انتخاب رنگ بندی اتاق خواب از رنگ های ممنوعه برای اتاق خواب استفاده نکنید، به نظر شما رنگ های ممنوعه برای اتاق خواب شامل چه رنگ هاییه؟! در ادامه این بخش از سبک زندگی شمارو با رنگ های ممنوعه برای اتاق خواب آشنا میکنیم!

1- قهوه ای تیره 

اگر فقدان زیبایی‌های بصری رنگ قهوه‌ای را هم بخواهم کنار بگذارم و از ابعادی دیگر این رنگ را برایتان بررسی کنم، باید بگویم که این رنگ حتی از نظر روانشناسی نیز برای رنگ بندی اتاق خواب رد شده است. رنگ قهوه‌ای از نظر روانشناسی، آغازگر بارقه‌هایی از حس افسردگی و بی‌ انگیزگی‌ است. شاید همین موضوع دلیل قابل تأملی به شمار رود که از انتخاب آن برای اتاق خواب خود صرف نظر کنیم.

در حالی که رنگ بنفش اغلب با خلاقیت و معنویت همراه است، استفاده گسترده از آن در دکوراسیون اتاق خواب می‌تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد. طبیعت جسورانه و پر جنب و جوش آن می‌تواند طاقت فرسا شده و منجر به بی قراری و دشواری در دستیابی به یک حالت ذهنی آرام شود.

2- نارنجی 

برخلاف تصورتان که نارنجی با روشنایی و سرزندگی همراه است و آن را به رنگ ایده آل برای اتاق بازی یا فضای ورزش تبدیل می کند. رنگ نارنجی اثر مخربی مشابه قرمز دارد. این رنگ به شما انرژی و هیجان کاذب می‌دهد و باعث میشود بیشتر بیدار بمانید و احتمال خواب ناآرام شما را افزایش دهد. می‌توانید سایه ملایم‌تری از نارنجی مانند هلویی را انتخاب کنند.

3- زرد 

رنگ زرد زنده و پر جنب و جوش حواس آدم را تحریک می‌کند. در حالی که رنگ‌های آفتابی رنگ بیداری شادی را برای شروع روز شما به ارمغان می‌آورد، اما آن‌ها به شما کمک نمی‌کنند تا در عصر و هنگام خواب آرام شوید، همیشه سایه‌های زرد کم رنگ یا کلا رنگ دیگری را در اتاق خواب را انتخاب کنید.

4- بنفش 

من هیچ وقت نمی‌گویم که رنگ بندی اتاق خواب با رنگ بنفش، فکر نامناسبی است. بنفش می‌تواند رنگ خوبی برای دکوراسیون اتاق خواب محسوب شود اما این در صورتی است که میزان استفاده از آن از تعادل خارج نشود.

5- قرمز 

رنگ قرمز طبیعتی پرشور و پرانرژی دارد و باید در دکوراسیون اتاق خواب با احتیاط استفاده شود. در حالی که استفاده محتاطانه از قرمز در فضای خانه حسی از درام و گرما را به محیط اضافه می‌کند، انتخاب آن برای فضای اتاق خواب می‌تواند محیطی طاقت فرسا و آشفته ایجاد کند.

6- خاکستری تیره

خاکستری تیره اگر در کنار رنگ‌های مناسبی در  اتاق خواب قرار بگیرد، نه تنها تأثیر منفی ندارد بلکه می‌تواند حس تعادل را بر فضای اتاق حاکم کند. اما استفاده این رنگ به تنهایی حس مالیخولیا و بی‌تابی را القا می‌کند و انٰرژی‌های مثبت و گرمای اتاق را به شدت کاهش دهد.

7- مشکی 

از دیرباز رنگ مشکی نمادی از تاریکی و رمز و راز بوده است. این رنگ می‌تواند فضایی غم انگیز را در اتاق خواب ایجاد کند و ممکن است باعث ایجاد احساس سنگینی و اضطراب شود. بدون شک در چنین فضایی دستیابی به حس آرامش و ریلکس شدن کاری بسیار دشوار خواهد بود. البته از حق نگذریم در اتاق‌خواب زیر از رنگ مشکی به‌درستی استفاده شده است.

منبع: مجله خوگر 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/45o5m2

اخبار داغ