کلوچه پرتقالی | طرز تهیه کلوچه پرتقالی | درست کردن کلوچه با پرتقال

خوشمزه ترین کلوچه خونگی رو با پرتقال درست کن! + طرز تهیه کلوچه پرتقالی

اگر عاشق پرتقال هستید پیشنهاد ما به شما کلوچه پرتقالی است. با طرز تهیه کلوچه پرتقالی همراه ما باشید.
1402/10/15 09:15
کلوچه پرتقالی

کلوچه پرتقالی از آن دسته کلوچه هایی است که عطر و طعم خاص و جذابی دارد. طرز تهیه این کلوچه پرتقالی بسیار راحت و شبیه به تهیه کیک می باشد. از این کلوچه می توانید در پذیرایی های یا به عنوان عصرنه با چای سرو کنید که ترکیب جالبی می شود. در این مطلب از سبک زندگی با طرز تهیه کلوچه پرتقالی همراه ما باشید.

مواد لازم کلوچه پرتقالی

مواد لازم کلوچه پرتقالی
آرد قنادی ۱۴۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
رنده پوست پرتقال ۱ قاشق مرباخوری
کره ۱۰۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
اسانس پرتقال (اختیاری) چند قطره
وانیل نوک قاشق چایخوری

 

طرز تهیه کلوچه پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه پرتقالی خوشمزه در ابتدای کار فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد (فر برقی ۱۶۰ درجه) قرار می دهیم تا به طور کامل گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله پودر قند را داخل یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس کره نرم را اضافه کرده و با پشت قاشق کره را به خورد پودر قند می دهیم. در ادامه مواد را با همزن برقی به مدت یک دقیقه مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ اول را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و مواد را ۴۵ ثانیه دیگر مخلوط می کنیم. در ادامه تخم مرغ دوم را اضافه می کنیم و ۳۰ ثانیه دیگر مخلوط می کنیم تا بافت مواد کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

تخم مرغ سوم را به همراه رنده پوست پرتقال و اسانس پرتقال به کاسه می افزاییم و حدود ۱ دقیقه دیگر مواد را ترکیب می کنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس روی مواد داخل کاسه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در همین حین مواد را با لیسک در حدی مخلوط می کنیم که مایه کلوچه کاملا یکدست شود، سپس آنرا درون قیف یکبار مصرف می ریزیم. در ادامه مایه کلوچه را روی کاغذ روغنی با فاصله قیف می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کلوچه ها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند. پس از اینکه اطراف کلوچه ها طلایی شد، فر را خاموش کرده و گریل را روشن می کنیم تا روی کلوچه ها طلایی شود، سپس از فر خارج می کنیم. نوش جان

منبع: نکته چی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/45odm2

اخبار داغ