آرایش پاک کن طبیعی | شیر باپ کن طبیعی | ساخت آرایش پاک کن خانگی

ساخت شیر پاک کن خانگی به 5 روش متفاوت با مواد طبیعی

در سال های اخیر، استفاده از مواد طبیعی و خانگی جایگاه مهمی در زندگی افراد به دست آورده است. یکی از محصولاتی که به سادگی می توانید در منزل درست کنید، شیر پاک کن خانگی است.
1403/06/25 10:00
ساخت شیر پاک کن خانگی به 5 روش متفاوت با مواد طبیعی

با توجه به این که بسیاری از آرایش پاک کن های شیمیایی حاوی موادی هستند که می توانند به پوست آسیب برسانند، بهتر است به سراغ یک روش طبیعی برای پاک کردن آرایش صورت تان بروید. مواد بسیاری در خانه وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید نسبت به ساخت آرایش پاک کن های طبیعی اقدام کنید. شیر پاک خانگی به هیچ عنوان ماده نگه دارنده و شیمیایی ندارد و شما با استفاده از مواد سالم و طبیعی می توانید یک پاک کننده طبیعی مناسب پوست خود درست کنید.

ساخت شیر پاک کن خانگی

شیر پاک کن یک محصول آرایشی و بهداشتی است که برای پاک کردن آرایش و آلودگی از روی پوست می توانید از آن استفاده کنید. به طور معمول شیر پاک کن ها دارای مواد شیمیایی هستند که ممکن است برای پوست مضر باشند. در ادامه برای ساخت شیر پاک کن طبیعی و خانگی چند راه ساده و آسان را به شما معرفی می کنیم:

بیشتر بخوانید: ریمل ضد آب رو با این روش فوری از مژه هات پاک کن!

۱. استفاده از سرکه و روغن زیتون

استفاده از سرکه و روغن زیتون یکی دیکر از شیوه های ساخت شیر پاک کن خانگی به شمار می رود. برای ساخت این ترکیب، ابتدا سرکه سیب را با روغن زیتون به نسبت ۲ به ۱ به همراه مقداری آب ترکیب کرده و با استفاده از پنبه آغشته شده به آن، آرایش تان را پاک کنید. روغن زیتون یک نرم کننده عالی برای پوست بوده و سرکه سیب نیز برای از بین بردن آلودگی های پوست بسیار مناسب است.

۲. استفاده از سرکه سیب و عرق رازیانه

ترکیب سرکه سیب و عرق رازیانه یک ترکیب بی نظیر است. سرکه سیب باعث کاهش لکه ها و دانه های قرمز روی پوست شده و چربی های مفید در پوست را به طور کامل حفظ می کند و باعث متعادل شدن PH آن می شود. رازیانه نیز موجب از بین رفتن کبودی دور چشم شده و اثر روشن کنندگی، ضد عفونی کننده و پاک کنندگی دارد. برای استفاده از آن کافی است مقدار مساوی عرق رازیانه را با سرکه سیب ترکیب کرده و در یک ظرف شیشه ای در بسته نگه دارید. اگر پوست تان حساس است، مقدار سرکه آن را کاهش دهید. به خاطر داشته باشید از این ترکیب به علت وجود سرکه نباید در اطراف چشم خود استفاده کنید و پنبه آغشته به آن را چند بار روی صورت خود یمالید.

۳. استفاده از نعناع و خیار

برای ساخت شیر پاک کن خانگی می توانید از نعناع و خیار استفاده کنید. طرز تهیه آن بدین شکل است که ابتدا یک عدد خیار متوسط و تازه را با چند عدد برگ نعناع به همراه یک فنجان شیر داخل مخلوط کن بریزید. بعد از اینکه کاملا ترکیب شد، آن را صاف کنید و داخل ظرف مناسب بریزید. شما برای استفاده از این ترکیب باید تکه ای پنبه تمیز را به مخلوط به دست آمده آغشته کرده و به طور دورانی روی پوست خود بزنید. می توانید بعد از اینکه از این ترکیب استفاده کردید از آب ولرم کمک بگیرید. می توانید این شیر پاک کن را به مدت یک هفته داخل یخچال نگه داری کنید.

بیشتر بخوانید: چطور با وازلین آرایش چشمم رو پاک کنم؟!

4. ترکیب روغن نارگیل یا روغن زیتون و گیاه آلوئه ورا

استفاده از روغن نارگیل یا روغن زیتون و آلوئه ورا یک روش بسیار مؤثر شناخته شده است. برای ساخت شیر پاک کن خانگی باید به طور مساوی روغن زیتون یا نارگیل را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. سپس با یک تکه پنبه تمیز آرایش خود را پاک کنید. روغن زیتون و نارگیل به همراه آلوئه ورا برای التهابات پوستی مفید هستند. همچنین موجب نرم شدن، آبرسانی و جوانسازی پوست می شوند. برای از بین بردن آلودگی های پوست و لایه برداری پوست خود از این شیر پاک کن خانگی استفاده کنید.

5. استفاده از سیب زمینی

یکی دیگر از شیوه های تولید شیر پاک کن خانگی استفاده از سیب زمینی است. در این روش باید ۲ عدد سیب زمینی که اندازه آن متوسط است را آب پز کنید. سپس آن را له کرده و با یک لیوان شیر ترکیب کنید. این روش، علاوه بر پاک کردن آرایش تان به دلیل نشاسته موجود در سیب زمینی به کمرنگ شدن و از بین رفتن لکه های پوستی نیز کمک می کند. باید بدانید این ترکیب تنها ۲۴ ساعت ماندگاری دارد.

منبع: آرگا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/45rjko

اخبار داغ