لاغری با چای سبز | چای سبز برای لاغری

چای سبز رو اینطوری دم کن تا لاغر بشی!

اگه می خواین از نوشیدن چای سبز لذت ببرین، باید اون رو به روش اصولی دم کنین، در ادامه روش دم کردن چای سبز برای لاغری رو بهتون میگیم!
چای سبز رو اینطوری دم کن تا لاغر بشی!

طرز تهیه چای سبز برای لاغری نکاتی دارد که باید آن ها را رعایت کنید. در واقع تهیه چای سبز از جمله ترفندهای خانه داری است که همه خانم های خانه دار باید آن را بلد باشند! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با روش تهیه چای سبز برای لاغری آشنا می کنیم!

طرز تهیه چای سبز برای لاغری

دم کردن چای سبز بسیار راحت است. ممکن است چای سبز کیسه‌ای داشته باشید. در این صورت آب را به جوش بیاورید، بگذارید چند دقیقه سرد شود، در یک فنجان آب و چای سبز کیسه‌ای را بریزید و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد.

اگر چای سبز خشک دارید و می‌خواهید بدانید چگونه چای سبز دم کنیم در ادامه طرز تهیه چای سبز را آورده‌ایم

مواد لازم برای تهیه چای سبز:

  • چای سبز: ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری
  • آب جوش: ۱ فنجان

وقتی آب به جوش آمد، چند دقیقه‌ای به آن زمان بدهید تا از جوش بیفتد. آب جوش هم ممکن است چای سبزتان را تلخ کند و هم بسیاری خواص آن را از بین ببرد. حالا بر اساس ذائقه و علاقه‌تان، یک یا دو قاشق چای‌خوری چای سبز را درون قوری یا ظرف دمنوش خود بریزید و آب جوش را اضافه کنید. به ازای یک فنجان دمنوشی که می‌خواهید درست کنید، یک فنجان آب جوش و یک قاشق چای سبز بریزید. حالا در لیوان دمنوش یا قوری را بگذارید و حدود ۳ تا ۸ دقیقه به آن زمان بدهید تا دم بکشد. سپس دمنوش را صاف و نوش جان کنید.

نکته: اما برای لاغری باید مقدار بیشتری چای سبز بنوشید .

سعی کنید در کنار چای سبز از سایر گیاهان دارویی که برای لاغری مفید است و خواص چربی‌سوزی دارد هم استفاده کنید.

دارچین، زنجفیل، لیمو، گل سرخ، هل، پونه کوهی، رزماری و بابونه از جمله چیزهایی هستند که می‌توانید به طرز تهیه چای سبز برای لاغری اضافه کنید و خواص لاغری این دمنوش را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: زنجبیل و دارچین؛ معجونی برای لاغری! + طرز تهیه

طرز تهیه چای سبز و دارچین

دارچین علاوه بر اینکه طبع گرم دارد و سردی چای سبز را می‌گیرد، مثل چای سبز چربی‌سوز است و می‌تواند خواص کاهش وزن چای سبز را افزایش دهد. همین طور عطر دارچین و حس شیرینی که ایجاد می‌کند، باعث می‌شود احساس نیاز کمتری به افزودن شیرین‌کننده‌ها به چای سبز داشته باشیذ. برای دم کردن چای سبز و دارچین:

یک فنجان آب جوش را به یک تکه چوب دارچین اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه‌ای بماند تا از دمای جوش بیفتد. حالا یک قاشق چای‌خوری چای سبز به مواد اضافه کنید و برای ۵دقیقه دیگر منتظر بمانید تا با هم دم بکشد. چای سبز و دارچین شما آماده است. با اضافه کردن مقداری آب لیموی تازه، زنجفیل، گل سرخ یا هل، دمنوش خوشمزه‌تر و چربی‌سوزتر می‌شود.

طرز تهیه چای سبز و زنجفیل

زنجفیل مثل دارچین، هم گرم است و هم خواص کاهش وزن دارد. می‌توانید به یک فنجان آب از جوش افتاده، یک قاشق چای‌خوری چای سبز و یک برش کوچک زنجفیل تازه یا نصف قاشق پودر زنجفیل اضافه کنید و بگذارید ۵ تا ۸ دقیقه دم بکشد. سپس دمنوش را صاف و نوش جان کنید. این دمنوش را نیز می‌توانید به همراه لیمو، هل، دارچین و… تهیه کنید.

طرز تهیه دمنوش چای سبز با گل محمدی

گل محمدی با خواص ضدیبوست و هضم غذا باعث کمک به کاهش وزن می‌شود. همین‌طور با عطر فوق‌العاده‌ای که دارد، دمنوش چای سبز را بسیار دلپذیرتر می‌کند.

برای طرز تهیه دمنوش چای سبز و گل محمدی، یک فنجان آب از جوش افتاده را به یک قاشق چای‌خوری چای سبز و یک قاشق چای‌خوری گل محمدی خشک یا ۳ عدد غنچه گل محمدی خشک اضافه کنید و بگذارید حدود ۵ تا ۸ دقیقه دم بکشد. به دمنوش مقداری هل و دارچین اضافه کنید تا طعم و عطر عالی و خاصیت چربی‌سوزی بسیار زیادی پیدا کند.

طرز تهیه چای سبز و لیمو

لیمو به خاطر وجود اسید سیتریک، خاصیت چربی‌سوزی بالایی دارد. برای استفاده از لیمو در چای سبز یا می‌توانید پس از دم کشیدن چای سبزتان آب لیموی تازه به آن اضافه کنید یا چند برش لیموی تازه یا برگ لیمو خشک را به آب جوش و چای سبزتان اضافه کنید و بگذارید دم بکشد.

منبع: راهنماتو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/45xgm2

اخبار داغ