انواع یخ چای تابستونی | روش تهیه یخ چای تابستانی

یخ چای‌ طراوت بخش، مخصوص روزهای گرم تابستانی! | انواع چای یخ +طرز تهیه

چای یخ یا آیس تی یکی از نوشیدنی های متفاوت و اثربخش در فصل گرماست. در این مطلب طرز تهیه آن را قرار داده ایم.
یخ چای‌ طراوت بخش، مخصوص روزهای گرم تابستانی! | انواع چای یخ  +طرز تهیه

در این هوای گرم هیچ‌چیز مثل یک نوشیدنی سرد تابستانی نمی‌چسبد. نوشیدنی‌هایی که درست می‌کنیم معمولا خیلی متنوع نیستند، چون به نظر می‌رسد درست کردن نوشیدنی کار سختی است اما برخلاف چیزی که فکر می‌کنید برای درست کردن نوشیدنی‌های خوشمزه فقط کافی است درست کردن هر کدام را بلد باشید.

1. یخ چای لیمو و توت سیاه

مقداری چای سبز (حدود ۱۰ گرم) را به یک لیتر آب سرد اضافه کنید و مقداری تراشه‌ پوست لیمو هم داخل آب بریزید. این مواد را هم بزنید و بعد آن را در یخچال قرار دهید تا به مدت ۶ الی ۱۲ ساعت بماند و طعم و مزه‌ پوست لیمو و چای سبز وارد آب شود. بعد از گذشت این زمان ترکیب را صاف کنید. بعد یک پارچ بردارید و داخل آن قالب‌های کوچک یخ بریزید. لیموی پوست کنده را بردارید و به صورت دایره برش زده و به پارچ اضافه کنید. یک مشت توت سیاه تازه را برای غلبه بر طعم ترش نوشیدنی‌تان داخل پارچ بریزید. مخلوط چای سبز را هم داخل پارچ بریزید و آیس‌تی شما آماده است.

۲. یخ چای ارل گری، نعنا و پرتقال

ارل گری خود طعم برگاموت دارد، همان عطر و بوی پوست مرکبات که به چای اضافه می‌شود. ۱۰ گرم چای ارل گری را به یک لیتر آب سرد اضافه کنید، ۳ شاخه نعناع و پوست یک پرتقال را نیز داخل آب بریزید. اجازه دهید ترکیب به مدت ۶ تا ۱۲ ساعت داخل یخچال بماند تا طعم چای و نعنا و پوست پرتقال وارد آب شود. سپس ترکیب را صاف کنید و آن را همراه با پرتقال پوست‌کنده که به صورت دایره برش خورده، به یخ داخل پارچ اضافه کنید. یک شاخه نعنا هم داخل پارچ قرار دهید.

۳. یخ چای موهیتو

به دقت پوست یک لیمو را رنده کنید به طوری که قسمت سفید پوست که طعم تلخ دارد، با تراشه‌ها مخلوط نشود. پوست لیمو و ۱۲ گرم چای سبز را به آب داغ اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید چای به مدت ۵ دقیقه دم بکشد و بعد آن را صاف کنید. پوست لیمو را اضافه کنید و اجازه دهید چای به طور کامل خنک شود. یک پارچ بردارید و داخل آن یخ، برش‌های لیمو و نعناع را بریزید و بعد ترکیب چای را اضافه کنید. شما می‌توانید عسل ذوب شده در آب هم به مخلوط اضافه کنید تا طعم آن شیرین شود.

 بیشتر بخوانید: با شیر تخمه خربزه و دارچین، نوشیدنی خنک درست کن!

4. یخ چای لیمویی کلاسیک

برای تهیه این یخ چای پوست یک لیمو را رنده کنید و آن را همراه با ۱۲ گرم چای به آب جوش اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید چای به مدت ۵ دقیقه دم بکشد و بعد آن را صاف کنید. برای اینکه آیس تی شیرین داشته باشید، کمی آب گرم به عسل اضافه کنید و هم بزنید تا عسل خوب حل شود. اجازه دهید ترکیب کاملا خنک شود. در یک پارچ یخ و برش‌های لیمو را قرار بدهید. چای و محلول عسل را اضافه کنید و قبل از نوشیدن یخ چای آن را هم بزنید.

۵. یخ چای شیر و عسل

برای آماده کردن این یخ چای، ۴ فنجان آب را بجوشانید. بعد ظرف را از روی حرارت بردارید، ۱۵ گرم چای به آب بیفزایید و ۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. ترکیب را صاف کنید، کمی شیر و مقداری عسل برای شیرین کردن چای اضافه کنید. یک ساعت صبر کنید تا ترکیب خنک شود. در نهایت یخ روی چای‌تان بریزید. 

۶. یخ چای انار و لیمو

برای آماده کردن یخ چای حاوی انار، داشتن آب انار کفایت می‌کند. ابتدا ۸ فنجان آب را بحوشانید و ۶ گرم چای سفید به آب اضافه کنید. ۵ تا ۷ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و بعد ترکیب را صاف کنید. ۴/۱ فنجان شکر به چای اضافه کنید. وقتی که چای سر شد ۲ فنجان آب انار و ۴ تا ۵ برش لیمو را به یک پارچ پر از یخ اضافه کنید و در نهایت ترکیب چای را هم داخل پارچ بریزید. 

در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید مقدار زیادی یخ‌چای را آماده کنید، و به مرور طی دو الی سه روز بنوشید. حتی می‌توانید میوه یا دمنوش مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و یخ چای مخصوص خودتان را بسازید.

منبع : خبر آنلاین




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/488gzk

اخبار داغ