روش های نگهداری هلو | فریز کردن هلو

با این 5 ترفند نگهداری هلو کل سال هلوی تازه بخور!

با خواندن این مقاله همراه ما باشید، که یاد بگیرید چگونه هلو را به درستی نگهداری کنید تا بتوانید در تمام طول سال از هلو تابستانی تازه لذت ببرید.
1403/05/24 17:30
با این 5 ترفند نگهداری هلو کل سال هلوی تازه بخور!

از اونجایی که هلو جزو یکی از حساس‌ترین میوه‌هاست،  انتخاب یک روش مناسب برای تازه نگه داشتن هلو در فصل تابستان مهم است، با بکارگیری یکی از این پنج روش نگهداری، عمر مفید هلو‌ های خود را افزایش دهید:

ترفند‌های نگهداری هلو

۱. آبلیمو

آبلیمو بمالید. مانند سیب، سیب‌زمینی و آووکادو، می‌توانید از آبلیمو برای جلوگیری از قهوه‌ای شدن هلو استفاده کنید. آبلیمو را مستقیماً روی گوشت میوه بپاشید یا هلو‌های خرد شده را در مخلوطی از آبلیمو و آب سرد فرو کنید.

بیشتر بخوانید: با هلوهای مونده و له شده لواشک مجلسی درست کن + طرزتهیه

اسید موجود در آبلیمو پلی فنل اکسیداز (آنزیمی که رنگ میوه‌ها را تغییر می‌دهد) را غیرفعال می‌کند.

۲. بلانچ کردن (سفید کردن)

ته هر هلو را با احتیاط به مدت سی تا شصت ثانیه در آب جوش قرار دهید. سپس هلوها را بلافاصله در یک کاسه آب یخ فرو کنید. هلوها را پوست بگیرید و هلوهای کامل یا خرد شده را در کیسه پلاستیکی فریز کنید.


۳. استفاده از ظرف در بسته

هلوهای رسیده را به صورت خلالی یا مکعبی برش دهید و در ظرف در بسته در یخچال تا پنج روز نگهداری کنید. هوای سرد مانع از رسیدن بیشتر هلو می‌شود و ظرف دربسته از قهوه‌ای شدن هلو جلوگیری می‌کند.

۴. شربت شکر

برش‌های هلو را در شربت شکر فرو کنید . برای نگهداری هلوهای خرد شده، می‌توانید هلو را در شربت شکر نگهداری کنید و آن را تا یک سال حفظ کنید.

یک شربت شکر از مقادیر مساوی شکر دانه ریز و آب درست کنید و یک قوطی کنسرو یا شیشه‌ای دربسته تهیه کنید، ظرف را با هلوهای خرد شده پر کنید و روی آن را با شربت شکر پر کنید. این هلو می‌تواند در سالاد میوه، دسر و مربا استفاده ‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت هلو با ماندگاری طولانی

۵. اسکوربیک اسید

اسید اسکوربیک یا پودر مکمل‌های ویتامین C را با آب مخلوط کنید تا محلول رقیق ایجاد شود. هلوهای ورقه شده را در محلول فرو کنید و فضای خالی کمی در بالای شیشه یا ظرف نگهداری خود باقی بگذارید.

این روش برای منجمد کردن یا کنسرو کردن هلو به خوبی جواب می‌دهد.

منبع: ستاره




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/48qqbm

اخبار داغ