تلخی زیتون | گرفتن تلخی زیتون | رفع تلخی زیتون

یه روش عالی برای از بین بردن تلخی زیتون!

چگونگی رفع تلخی زیتون برای تمام افرادی که بخوان خودشون تو خونه زیتون درست کنن میتونه خیلی مفید باشه!
یه روش عالی برای از بین بردن تلخی زیتون!

برای تهیه زیتون شور باید تلخی زیتون رو گرفت و بعد از اون در صورت تمایل زیتون رو طعم دار کرد، روش هایی وجود داره که با استفاده از اونها می تونین تلخی زیتون رو از بین ببرین. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با یه روش عالی برای گرفتن تلخی زیتون آشنا می کنیم! پس همراه ما باشین.

مرحله اول

در گام اول روش از بین ­بردن تلخی زیتون شما باید یک زیتون خوب را خریداری کنید. زیتون خوب زیتونی است که بیش از اندازه درشت نبوده و به راحتی بتوان آن را خراش داد. اگر زیتون بیش از اندازه رسیده باشد در زمان جدا شدن هسته، له می‌شود. این اتفاق موجب می‌شود که فرآیند تلخی ­زدایی بر روی آن به درستی انجام نشود.

مرحله دوم

 به محض خرید زیتون باید پروسه تلخی ­زدایی و شیرین­ کردن آن انجام شود. بعد از خرید زیتون خوب و مناسب آن‌ها را شسته و با در نظر گرفتن سایزبندی آنها، جداسازی زیتون‌ها را انجام دهید. بعد از جداسازی زیتون‌ها هر گروه از اندازه‌های متفاوت زیتون را در یک شیشه بریزید. بهتر است که شیشه‌ها تفاوتی در سایز و بزرگی و کوچکی نداشته باشند و مثل هم باشند.

مرحله سوم

 دقت کنید که اگر زیتون‌های کوچک و زیتون‌های بزرگ را با هم در یک شیشه بریزید زیتون‌های کوچکتر نرم شده و به واسطه سنگینی و فشار زیتون‌های درشت له خواهند شد.

مرحله چهارم

در مرحله بعد زیتون‌هایی که رنگی، تیره و یا لکه‌دار هستند را از زیتون‌هایی که یک دست سبز هستند، جدا کنید. حالا آنهایی که بافت نرم‌تری دارند را نیز از سایرین جدا کرده و در کناری قرار دهید. زیتون‌های نرم‌تر سریع‌تر خواهند رسید. به همین دلیل اگر این زیتون‌ها در کنار زیتون‌های سفت قرار بگیرند سریع له شده و بقیه را نیز خراب خواهند کرد.

مرحله پنجم

دقت کنید که اگر زیتون‌ها برگ سبز داشتند به معنای تازه ­بودن آنها است. برگ سبزها را هم جدا کرده و زیتون‌ها را تمیز کنید. در این مرحله شما باید بر روی سطح زیتون‌ها برای گرفتن تلخی زیتون خراش ایجاد کنید. دستگاه‌هایی که برای خراش دادن وجود دارند باعث می‌شوند تا زیتون زودتر سیاه شود. به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که برای خراش ­دادن زیتون، از دست استفاده کنید.

مرحله ششم

یک کاسه بزرگ آب سرد نیز در کنار خود قرار دهید تا بعد از برش دادن زیتون‌ها آنها را درون آب سرد بیاندازید. حالا با در نظرگرفتن بزرگی و اندازه زیتون، خراشی بر روی سطح زیتون ایجاد کنید. بعد از برش دادن سریع زیتون را در آب سرد قرار دهید.

مرحله هفتم

 در این مرحله از گرفتن تلخی میوه زیتون توصیه می‌کنیم که حتماً از آب آشامیدنی تصفیه شده استفاده شود. آب دریا و آب جاری مناسب این کار نخواهند بود. بعد از اینکه زیتون‌ها را به آب سرد منتقل کردید حالا با در نظر گرفتن حجم زیتون‌ها آنها را بجوشانید.

مرحله هشتم

زیتون‌ها باید در آب جوش قل بخورند. بعد از آن اجازه دهید تا زیتون‌ها به خوبی سرد شوند و حرارت خود را از دست بدهند. آب نباید ولرم باشد، بلکه باید کاملاً سرد شده باشد. اگر آب ولرم باشد خیلی راحت باعث خراب شدن زیتون‌ها می‌شود.

مرحله نهم

در مرحله بعد برای روش گرفتن تلخی زیتون، شما باید با استفاده از یک صافی زیتون‌ها را از آب جدا کرده و درون شیشه بریزید. توصیه می‌کنیم که زیتون‌ها را درون پلاستیک قرار ندهید، چون آنها را خراب می­کند.

مرحله دهم

بعد از اینکه زیتون‌ها را به شیشه منتقل کردید، حالا با استفاده از یک لیوان دسته‌دار که آن را از نمک پر کرده‌اید، نصف لیوان جوهر لیمو و آب جوشیده سرد شده، زیتون‌های خود را طمع ­دار کنید. نمکی که برای این­کار باید استفاده شود، نمک سفره نیست. چون زیتون‌ها را خراب و شل می‌کند. بهتر از نمک هیمالیا، نمک دریایی یا نمک ترشی استفاده کنید.

مرحله یازدهم

 بعد از آن درون شیشه را آب جوشیده کاملا خنک شده بریزید و شیشه را با این آب پر کنید. بعد از پر شدن شیشه، درب آن را ببندید و مخلوط را به آرامی هم بزنید. بهتر است درب بطری را سفت کرده و شیشه را کمی تکان دهید تا آب نمک و جوهر لیمو به خوبی با هم ترکیب یشوند.

مرحله دوازدهم

 در ادامه زیتون‌های رنگی را نیز که جدا کرده‌اید به همین روش درون یک شیشه که با آب جوشیده سرد شده، نمک و جوهر لیمو ترکیب کنید. اندازه شیشه‌ ها بدون شک متفاوت است پس بهتر است درب بطری را باز کرده طعم آب شیشه را بچشید. طعم آب باید کمی ترش و خوش نمک باشد، اما نباید شور باشد.

مرحله سیزدهم

 حالا شیشه را به دور از نور و در یک جای خنک و تاریک قرار دهید. یک ظرف نیز در زیر شیشه بگذارید چون ممکن است در روزهای اول مایع درون شیشه از آن خارج شود. در روزهای دوم و سوم میزان ترشی و نمک محلول درون شیشه را امتحان کنید.

مرحله چهاردهم

 بعد از گذشت ۱۰ روز از پروسه گرفتن تلخی زیتون به سراغ زیتون‌ها رفته و آنها را چک کنید. بدون شک رد چاقو بر روی زیتون‌ها دیده می‌شود. اما نگران نباشید در پایان پروسه تلخی ­زدایی، رد چاقو دیگر بر روی آنها دیده نخواهد شد. بعد از گذشت ۱۰ روز آب شیشه را دور ریخته و به همان روش قبل مجدداً درون شیشه را با آب جوشیده سرد شده، نمک و جوهر لیمو پر کنید.

مرحله پانزدهم

 برای تخلیه مایع شیشه نیز کافی­ست صافی را بر روی سر شیشه ترشی گذاشته و شیشه را تخلیه کنید تا آب آن خارج شود. حالا مجدداً یک لیوان نمک، آب جوشیده سرد شده و نصف لیوان جوهر لیمو بر روی زیتون‌ها ریخته و هم بزنید.

مرحله شانزدهم

حالا زیتون‌ها سبک شده‌اند و به راحتی به روی آب می‌آیند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که بر روی سطح شیشه توری پلاستیکی یا آبکش بگذارید. اگر هنگام گرفتن تلخی زیتون، آن‌ها از آب بیرون آمده و در معرض هوا قرار ‌گیرند به راحتی خراب خواهند شد.

مرحله هفدهم

 بعد از گذشت ۳ هفته در روش از بین­ بردن تلخی زیتون ، حالا مجدداً باید آب زیتون‌ها را تعویض کنید. زیتون‌ها پف کرده هستند، اما هنوز هم کمی تلخی دارند. دقت کنید که بعد از این پروسه زیتون‌ها به شدت حساس خواهند شد. به همین دلیل حتما باید آنها را در مکانی بسیار سرد قرار دهید.

مرحله هجدهم

 حالا مجددا مثل دفعه قبل محلول زیتون را خالی کرده و درون شیشه ترکیب نمک، جوهر لیمو و آب جوشیده سرد شده بریزید. یک توری پلاستیکی بر روی آن قرار دهید و درب شیشه را محکم ببندید. مایع شما نباید شوری زیادی داشته باشد. برطرف کردن این شوری به شدت سخت خواهد بود.

مرحله نوزدهم

 در ادامه ۲ هفته الی ۳ هفته صبر کنید تا زیتون‌ها کاملاً رسیده و خوشمزه بشوند. در حالت کلی گرفتن تلخی زیتون سبز به همین میزان زمان احتیاج دارد. اما اگر زیتون شما سیاه بود برای گرفتن تلخی آن به ۶ تا ۹ ماه زمان نیاز خواهید داشت.

مرحله بیستم

برای هر بار استفاده از زیتون مقدار زیتون مورد نیاز خود را به اندازه مصرف یک روز تا دو روز درون آب نمک خنک و ملایم در یخچال قرار دهید تا جوهر لیمو از آن کاملا خارج شود. با هر بار تکرار این پروسه جوهر لیمو کاملاً از زیتون‌ها خارج خواهد شد. دقت کنید که آب نمک شما خنک باشد. چون چربی طبیعی که در زیتون‌ها وجود دارد سفت شده و جمع خواهد شد.

مرحله بیست و یکم

 در ادامه این زیتون‌ها را می‌توانید به صورت یک چاشنی طعم­دار کنید. حالا زیتون مورد نظر خود را درون یک شیشه جداگانه ریخته و سپس درون آن چند حبه­ سیر، کمی روغن زیتون، روغن مایع، کمی نعنا، شکر، آویشن و رزماری بریزید. البته می‌توانید روغن ­زیتون را حذف کنید، چون سبب می‌شود که زیتون‌ها بیش از اندازه نرم شوند.

بعد از آن به اندازه مصرف خود از شیشه زیتون خارج کرده، طعم‌دار کنید. دقت کنید که اگر زیتون شما در محلول جوهر لیمو، نمک و آب جوشیده سرد بماند تا ماه‌های طولانی قابل نگهداری خواهد بود. اما اگر زیتون را از این مخلوط جدا کنید بعد از یک ماه و نیم الی دو ماه کهنه و خراب خواهد شد.

منبع: سوپر اپلیکیشن اسنپ 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/48rek2

اخبار داغ