براق کردن ظروف آلومینیومی | تمیز کردن ظروف آلومینیوم | کاربردهای لیمو ترش | کاربردهای سرکه | کاربردهای سیب

با پوست سیب، ظروف آلومینیومی رو براق کن! + روش های دیگر

روش های خونگی زیادی برای براق کردن ظروف آلومینیومی وجود دارن که ممکنه اونها رو ندونین، اما ما اینجا میخوایم بهتون یاد بدیم!
با پوست سیب، ظروف آلومینیومی رو براق کن! + روش های دیگر

اگر ظروف آلومینیومی شما تیره شدند و نمی‌ دانید از چه محلولی برای پاک کردن آن ها استفاده کنید بهترین و امن ترین راه حل، استفاده از مواد طبیعی برای براق کردن ظروف آلومینیومی است! ظروف آلومینیوم در اکثر آشپزخانه‌ ها به چشم می‌ خورند. اما معایبی دارند و آن هم این است که به سرعت لکه می‌ گیرند و سیاه می‌ شوند. البته اگر روش های براق کردن ظروف آلومینیومی را بلد باشید دیگر جایی برای نگرانی باقی نمی ماند، در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با راهکارهای براق کردن ظروف آلومینیومی آشنا می کنیم!

استفاده از سرکه

برای براق شدن ظروف آلومینیوم کافی است چند قاشق سرکه را داغ کرده و آن را داخل قابلمه ریخته و با استفاده از اسفنج به تمام قسمت های داخلی ظرف برسانید.

بیشتر بخوانید: مدل های ظروف میوه خوری چوبی 1403؛ هم کاربردیه هم تزیینی! + عکس

استفاده از زغال

استفاده از زغال است به این طریق که زغالی که برای پخت و پز استفاده شده و به صورت پودر در آمده را بعد از سرد شدن به داخل ظرف بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید.

استفاده از لیمو

برای جرم گیری ظروف آلومینیومی نصف لیوان آب لیمو را با  یک لیوان آب درون ظروف سیاه شده بریزید و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید؛ سپس شاهد آن هستید که ظرف شما مانند روز اول سفید و براق خواهد شد.

استفاده از سیب برای براق کردن ظروف آلومینیومی

بهترین محلول تمیز کننده آلومینیوم استفاده‌ی از پوست سیب است، در این روش مقداری پوست سیب را درون ظرف آلومینیومی کدرشده‌ بریزید و درون آن را پر از آب کنید و روی شعله بگذارید. اجازه دهید مایع به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به جوش آید. در نهایت مایع ظرف را خالی و با آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید.

 استفاده از پودر تارتار

۲ قاشق غذاخوری پودر تارتار (پودر تارتار پودری است که در شیرینی‌پزی استفاده می‌شود) را به ۱/۲ فنجان سرکه اضافه کنید. یک لیتر آب به قابلمه‌ آلومینیومی اضافه کنید و بگذارید بجوشد و  ۱۰ دقیقه در حالت جوش بماند و سپس آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید قابلمه خنک شود؛ سپس آن را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید.

استفاده از بوراکس

یکی از رازهایی که ظروف آلومینویمی درون رستوران‌ها براقیت خود را حفظ کرده‌اند، استفاده از پودر بوراکس است. پودر بوراکس  را با مقدار کمی آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را روی لکه یا ناحیه‌ی تغییر رنگ بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه یا حداکثر یک ساعت بماند.

اگر لکه مقاوم باشد، خمیر بوراکس را مجدداً بمالید و از مسواک قدیمی یا برس نایلونی کوچک برای سابیدن خمیر بوراکس روی سطح ظرف آلومینیومی استفاده کنید. پس از برداشتن بوراکس، سطح قابلمه‌ آلومینیومی یا ظروف پخت را تا سطح درخشانی برق بیندازید. لازم به ذکر است که استفاده از بوراکس علاوه بر درخشان شدن ظروف، برای ضد عفونی کردن ظرف آلومینیومی نیز استفاده می‌شود؛ اما باید بعد از استفاده از خمیر بوراکس، ظروف را قبل از استفاده مجدد به خوبی بشویید.

منبع: دلتا مگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/48zrk4

اخبار داغ