خشک شدن لاک | سریع خشک شدن لاک | لاک | لاک ناخن

ترفندهای طلایی خشک شدن سریع لاک زیر 1 دقیقه!

یکی از دغدغه‌ های اصلی خانم‌ ها بعد از زدن لاک، خشک کردن آن است، اما شاید ندانند که روش های سریع تری برای خشک شدن لاک وجود دارد!
ترفندهای طلایی خشک شدن سریع لاک زیر 1 دقیقه!

مراقبت از ناخن ها با لاک های شفاف یا رنگی می تواند احساس خوبی داشته باشد. اما برخی افراد به دلیل این که زمان کافی برای خشک شدن لاک را ندارند، از انجام آن صرف نظر می کنند. روش های سریع دیگری برای خشک شدن لاک وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید، در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با روش های سریع خشک شدن لاک آشنا می کنیم! پس همراه ما باشید.

۱- آب یخ

یکی از ساده‌ترین، کارامدترین و در دسترس‌ترین راه‌ها برای خشک کردن لاک ناخن استفاده از آب یخ است. در واقع سرما باعث می‌شود لاک سریع‌تر خشک شود، پس باید بعد از زدن لاک، ناخن‌ها را به مدت 5 دقیقه در کاسه‌ای از آب یخ فرو برد. برای استفاده از آب یخ عجله نکنید، زیرا لاک برای قرار گرفتن در آب باید کمی خشک شده باشد.

بیشتر بخوانید: چجوری تمیز لاک بزنم؟!

بعد از زدن لاک حدود 3 دقیقه زمان دهید تا لاک روی ناخن تثبیت شود، سپس انگشت‌ها را در آب یخ قرار دهید. برای خشک کردن لاک ناخن با آب یخ باید چند قطعه یخ را داخل یک کاسه آب بیندازید و دست‌ها را به یکباره داخل آن فرو ببرید. برای آنکه مطمئن شوید لاک کاملا خشک شده است به قطرات آب روی ناخن‌ها دقت کنید. بعد از اینکه قطره‌های آب روی ناخن‌ها را دیدید می‌توانید دست‌ها را از آب خارج کنید.

۲- باد سرد سشوار

باد سرد سشوار نیز یکی از راهکارهای اساسی برای زودتر خشک شدن لاک است. این نکته را مدنظر داشته باشید که باد گرم آن نتیجه معکوس دارد و باعث می‌شود لاک دیرتر خشک شود. برای تاثیر بیشتر باید به مدت 30 ثانیه الی 1 دقیقه باد سرد را روی ناخن‌ها بگیرید تا لاک کاملا خشک شود. سعی کنید سشوار را به دست‌تان نزدیک نکنید و از فاصله 30 سانتی‌متری روی ناخن‌ها بگیرید. اگر از فاصله نزدیک این کار را انجام دهید ممکن است لاک موج‌دار و یا حبابدار شود.

 

۳- لایه نازک لاک

می‌توان برای اینکه لاک زودتر خشک شود، به‌جای استفاده از یک لایه ضخیم لاک از دو یا سه لایه نازک‌تر‌ لاک استفاده کرد. به‌جای اینکه لاک را به‌صورت یک لایه ضخیم بزنید بهتر است ابتدا یک لایه نازک از لاک را بر روی ناخن بزنید و بعد از چند دقیقه که لایه اول خشک شد، لایه دوم را تکرار کنید. اگر لایه ضخیم را از همان ابتدا بزنید فرآیند خشک شدن لاک زمان زیادی می‌برد. با کمک این روش زمان کمتری برای خشک شدن لاک لازم است، اما این روش نسبت به سایر روش‌ها بیشتر زمان می‌برد. استفاده از چند لایه نازک لاک، سبب تثبیت بهتر آن روی ناخن‌ها می‌شود.

4- انواع روغن

روغن بچه، روغن زیتون یا روغن بادام از جمله انواع لاک خشک کن برای لاک معمولی محسوب می‌شوند. برای انجام این روش روغن و قطره‌ چکان را نزدیک خود بگذارید و پس از اتمام لاک‌ زدن یک قطره روی هر ناخن بریزید یا ناخن را در ظرف روغن فرو کنید. این کار به نازک شدن لایه رویی لاک ناخن کمک می‌کند و لایه‌های نازک سریع‌تر خشک می‌شود.

پس از اینکه قطره‌های کوچک روغن را روی ناخن‌ها مشاهده کردید، آن‌ها را به کمک یک دستمال کاغذی پاک کنید. این روش در تقویت و آبرسانی پوست اطراف ناخن‌ هم موثر است.

5- از لاک باکیفیت استفاده کنید

لاک‌هایی که کیفیت خوبی ندارند به ساختار و بافت‌ ناخن‌ها آسیب می‌زنند، به علاوه زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. پس بهتر است سراغ خرید لاک‌هایی بروید که از فرمولاسیون دقیق استفاده کرده و زمان زیادی برای خشک شدن نیاز ندارند. اگر برای انتخاب لاک سردرگم هستید، می‌توانید مقاله راهنمای انتخاب و خرید بهترین لاک ناخن را مطالعه کنید تا یک انتخاب مطمئن و مناسب داشته باشید.

6- هوا داخل اسپری خالی

هوا تاثیر زیادی بر سرعت خشک شدن لاک دارد. با کمک یک اسپری خالی یا پمپ ‌هوا کوچک می‌توان به سریع‌تر خشک شدن لاک کمک کرد. اگر اسپری یا خوشبو کننده‌ای دارید که به تازگی تمام شده است آن را دور نیندازید. هوا موجود درون جعبه این اسپری‌ها باعث خشک شدن لاک می‌شود. استفاده از اسپری مستلزم رعایت فاصله با ناخن‌ها است. برای استفاده از هوا سرد داخل اسپری برای خشک کردن لاک مراقب باشید که از فاصله نزدیک هوا را اسپری نکنید. در این صورت زحمات‌تان به‌هدر می‌رود و لاک روی ناخن پخش می‌شود.

7- سرما فریزر

استفاده از هوا سرد داخل فریزر سریع‌ترین و راحت‌ترین روش برای خانم‌هایی است که زمان کافی برای خشک‌ شدن لاک ناخن ندارند و می‌خواهند در زمان کوتاه لاک‌شان خشک شود. همان‌طور که سرما باعث سفت شدن مایع لاک می‌شود به سریع‌تر خشک شدن لاک روی ناخن نیز کمک می‌کند. حواس‌تان باشد که نیازی نیست ناخن‌ها را در برفک فریزر فرو ببرید، بلکه باید نوک انگشت را در فضای فریزر و نزدیک برفک قرار دهید تا سرما روی لاک اثر کند و در زمان کمتری سبب خشک شدن آن شود. بعد از زدن لاک کمی صبر کنید تا رطوبت حاصل از لاک کمی کاهش پیدا کند سپس از فریزر استفاده کنید. با اشتفاده از این روش بین 30 ثانیه تا 1 دقیقه طول می‌کشد تا لاک روی ناخن‌ها خشک شود.

8- محلول خشک‌کننده لاک

اگر تمایلی به استفاده از راهکارهای خانگی برای خشک کردن لاک ندارید می‌توانید از محلول و اسپری‌های خشک‌کننده لاک موجود در بازار استفاده کنید. محلول و اسپری خشک‌کننده لاک در کوتاه‌ترین زمان ممکن لاک را خشک می‌کند و سبب براق و درخشان شدن آن می‌شود. این محصولات همچنین سبب بهبود بافت ناخن و تغذیه بهتر آن می‌شود. این محصولات در اکثر فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی موجود است و به راحتی می‌توان آن‌ها خریداری کرد.

منبع: خانومی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4b9z92

اخبار داغ