روش تهیه سالاد بادمجون | دستور تهیه سالاد بادمجان

به جای سالاد الویه تکراری، سالاد بادمجون درست کن! + طرز تهیه

سالاد بادمجون، جایگزینی مناسب برای سالاد الویه و سالاد های مشابه هستش که یک وعده غذایی کامل هم محسوب میشه.در این مطلب طرز تهیه سالاد بادمجون رو قرار داده ایم.
به جای سالاد الویه تکراری، سالاد بادمجون درست کن! + طرز تهیه

سالاد بادمجان یکی از انواع سالاد‌های سرد است که از ترکیب بادمجان کبابی با مرغ، سس مایونز و ماست تهیه می‌شود و به دلیل داشتن مرغ در ترکیباتش یک وعده غذایی مقوی محسوب می‌شود. این سالاد همچنین به دلیل داشتن بادمجان عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. در ادامه این مطلب با طرز تهیه سالاد بادمجان به صورت مرحله به مرحله همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به مربوط به تهیه این سالاد همراه ما باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • بادمجان    ۴ عدد کوچک
  • سیب زمینی    ۲ عدد متوسط
  • خیار شور خرد شده    نصف لیوان
  • سینه مرغ    200 گرم
  • فلفل دلمه ای خرد شده    نصف لیوان
  • جعفری خرد شده    به مقدار لازم
  • گردوی خرد شده    به مقدار لازم
  • سس مایونز    به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه    به مقدار لازم

دستور تهیه سالاد بادمجان

مرحله اول

برای تهیه سالاد بادمجان مجلسی ابتدا دو عدد از بادمجان ها را شسته و با پوست به صورت حلقه حلقه برش می زنیم. در ادامه برای گرفتن تلخی بادمجان ها آنها را درون آب نمک قرار می دهیم. سپس آبکشی کرده و با دستمال خشک می کنیم.

مرحله دوم

یک تابه بر می داریم و کمی روغن درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. سپس حلقه های بادمجان را در روغن سرخ می کنیم. فقط زیاد نباید سرخ شود و بافتش سفت و برشته شود. دو عدد بادمجان باقی مانده را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد آلمانی لذیذ و خوشمزه!

مرحله سوم

سپس درون تابه با کمی روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه سینه مرغ را خرد می کنیم. سپس یک تابه با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

سپس درون تابه ای که روغن آن داغ شده است، تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سینه های مرغ را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس نمک و ادویه را اضافه می کنیم تا تفت بخورد. یک چهارم لیوان آب به تابه اضافه می کنیم و می گذاریم تا بپزد.

مرحله پنجم

وقتی مرغ ها پخته شد و آب آن کشیده شد، از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد. سیب زمینی ها را شسته و با کمی آب می پزیم. سپس آب آن را خارج کرده و پوست می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک کاسه برداشته و سیب زمینی پخته را با سینه مرغ پخته شده و بادمجان نگینی سرخ شده مخلوط می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای ها را هم شسته و نگینی ریز خرد می کنیم و به مخلوط دیگر مواد اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

سپس خیار شور خرد شده، جعفری تازه خرد شده و گردوی خرد شده را به آن اضافه می کنیم و به آرامی مواد را با هم مخلوط می کنیم. سس مایونز را اضافه کرده و نمک و فلفل را هم به آن اضافه می کنیم و مجددا خوب هم می زنیم تا حدی که مواد له نشود و آبکی نشود.

مرحله هشتم

قالب های تک نفره را سلفون می کشیم. بادمجان های ورقه ای را داخل قالب می چینیم. سپس مواد سالاد را داخل قالب پر می کنیم و با پشت قاشق کمی فشار می دهیم و درون یخچال می گذاریم تا استراحت کند و مزه ها به خورد هم برود.

مرحله نهم

بعد از ۴ تا ۶ ساعت، قالب ها را در ظرف سرو مناسب بر می گردانیم و سلفون را به راحتی از آن جدا می کنیم. سالاد قالبی بادمجان ما حاضر است و می توان در کنار غذا یا به تنهایی سرو نمود. این سالاد را ماندد سالاد الویه می توانیم به صورت غذای کامل سرو کنیم.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4beege

اخبار داغ