کیک لبو | طرز تهیه کیک لبو | دستور پخت کیک لبو | درست کردن کیک با لبو

کیک لبو؛ خوش رنگ ترین کیک این فصل! + طرز تهیه

کیک لبو از دسته کیک های سالم با رنگ طبیعی می باشد که شما می توانید به دلخواه آن را تزئین کنید و برای مهمونی ها و دورهمی ها استفاده کنید.
1402/09/20 13:45
کیک لبو

کیک لبو از دسته کیک های خوش رنگ و خوشمزه ی این فصل است. کیک لبو علاوه بر خوشرنگ بودن دارای خواص زیادی  از جمله مفید بودن برای کبد و بالا بردن سطح انرژی دارد. امروز در این مطلب از سبک زندگی طرز تهیه کیک لبو همراه با سس مخصوص خوش رنگ را یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

 

مواد لازم کیک لبو

مواد لازم کیک لبو
آب لبو ۱ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
پودر لبو یا پوره لبو ۲ قاشق غذاخوری یا ½ پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چایخوری
گردوی خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

 

مواد سس لبو

مواد سس لبو
شکر ¼ لیوان
آب لبو ۱ لیوان
کره ۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ½ پیمانه
وانیل نوک قاشق چایخوری

 

طرز تهیه کیک لبو

مرحله اول

برای تهیه کیک لبوی مجلسی در ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود، سپس قالب مورد نظرمان را با کمی کره یا روغن مایع چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله سفیده و زرده های تخم مرغ را جدا می کنیم، سپس سفیده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا پف کند. در ادامه زرده های تخم مرغ را اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا شکر را به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا بافت مواد کشدار و کرم رنگ شود. در ادامه روغن مایع را اضافه کرده و چند ثانیه مخلوط می کنیم، سپس آب لبو را به کاسه می افزاییم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر یا پوره لبو را به همراه مغز گردو اضافه می کنیم و چند ثانیه دیگر مواد را هم می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه ترکیب آرد و بکینگ پودر را روی مواد داخل کاسه الک کرده و با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه بافت مایه کیک یکدست شد، آنرا درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند بار روی سطح کار می کوبیم. در ادامه قالب را درون فر که از قبل گرم کرده ایم قرار داده و اجازه می دهیم کیک حدود ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

در همین حین به سراغ آماده کردن سس لبو می رویم، برای این منظور شکر را به همراه نشاسته و آب لبو داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا مواد را به آرامی و با حرارت بسیار کم مخلوط می کنیم تا کمی غلیظ شوند. توجه داشته باشید که حرارت زیر قابلمه باید کم باشد تا طعم و بوی خامی نشاسته به طور کامل از بین برود و اصطلاحا بپزد.

مرحله هشتم

پس از اینکه سس کمی غلیظ شد، وانیل را به همراه کره به قابلمه اضافه کرده و آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه سس را به آرامی هم می زنیم تا وانیل و کره جذب سس شوند، سپس آنرا کنار می گذاریم تا کمی خنک شود.

مرحله نهم

در این مرحله پس از اینکه کیک به طور کامل پخت، آنرا از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی خنک شود. سپس کیک را درون ظرف سرو بر می گردانیم و سس را به صورت یکدست روی آنرا ریخته و پخش می کنیم. نوش جان

منبع: نکته چی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4bmn53

اخبار داغ