لباس کهنه | استفاده از لباس کهنه | کاربردهای لباس کهنه

موقع کمد تکونی، لباس های کهنه رو دور ننداز! | ایده استفاده مجدد از لباس کهنه

همه ما یه سری لباس کهنه تو خونه داریم که نمی دونیم دقیقا با اون ها باید چه کاری انجام بدیم. اما باید بدونین که ترفندهای زیادی برای استفاده مجدد از لباس های کهنه وجود دارن.
موقع کمد تکونی، لباس های کهنه رو دور ننداز! | ایده استفاده مجدد از لباس کهنه

زمانی که اقدام به تمیز کردن کمد لباس هایتان می‌ کنید، ممکن است با لباس های کهنه یا لباس هایی که حتی یک بار هم آن را نپوشیده اید مواجه شوید. گروهی از این لباس های کهنه نو بوده و می‌ توانید به افراد نیازمند بدهید. اما برخی لباس های کهنه نیز شرایط نامناسبی مانند لکه یا پارگی داشته و برای اهدا مناسب نیستند.

روش های استفاده از لباس های کهنه

تغییر استایل ظاهری لباس

یکی از راه های استفاده مجدد از لباس های کهنه، تغییر سبک لباس است. به عبارتی اگر لباس های کهنه شما از مد افتاده، می‌توانید آنها را به شکل جدیدتری بروز کنید. بعنوان مثال موارد تزئینی روی آن را حذف کرده و یا زیپ یا گل میخ به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید روی تیشرت خود یک جیب بدوزید.

بعلاوه اگر لباس هایی دارید که هنوز مناسب بوده و اندازه شماست، می‌توانید برای استفاده مجدد، آن را کوتاه کرده و یا تغییر دهید. بعنوان مثال می‌توانید شلوار خود را به شلوارک تبدیل کرده و یا تیشرت خود را به تاپ تبدیل کنید.

تولید وسایل جانبی

می‌توانید از لباس های کهنه و قدیمی خود، وسایل جانبی بسازید. وسایلی مانند هدبند، دستبند و حتی یک کیف دستی شیک.

ساخت اسباب بازی

از راه های دیگر استفاده مجدد از لباس های کهنه، ساخت اسباب بازی هایی مانند عروسک است. به این منظور بعنوان مثال برای ساخت خرس عروسکی، الگوی آن را از اینترنت دریافت کرده و با پارچه مدنظر، به همراه موارد دیگری مانند دکمه های لباس های کهنه، یک عروسک خرسی درست کنید.

دوختن لحاف

از ترفندهای دیگر برای استفاده مجدد از لباس های کهنه، دوختن لحاف است. به این منظور، الگوی مناسبی پیدا کرده و تعدادی از لباس‌های قدیمی خود را به لحاف تبدیل کنید. همچنین می‌توانید کمی هزینه کرده و لباس های قدیمی خود را به مراکزی تحویل دهید که لباس ها را به لحاف تبدیل می‌کنند.

درست کردن قاب عکس

برای درست کردن قاب عکس با لباس های کهنه و یا غیرقابل استفاده، به تکه مقوا، چسب پارچه و یک لباس قدیمی نیاز دارید.

بسته بندی کادو

برخی لباس های قدیمی، گزینه مناسبی برای بسته بندی کادو هستند. به این منظور از لباسی استفاده کنید که بتوان یک دایره یا مربع بزرگ را روی آن برش داد. سپس هدیه مدنظر را در مرکز آن قرار داده و پارچه را به دور هدیه بپیچید. برای زیباتر شدن می‌توانید از یک روبان نیز استفاده کنید.

تغییر دکوراسیون داخلی

از جمله کارهایی که می‌توان در این زمینه انجام داد شامل:

  • شما می‌توانید با استفاده از لباس های رنگی، پرده های پارچه ای زیبایی برای منزل خود درست کرده و تغییر بزرگی در دکوراسیون داخلی ایجاد کنید.
  • با استفاده از تیشرت های نرم می‌توانید روبالشتی های بی نظیری درست کنید.

سخن پایانی

با بکارگیری مقداری خلاقیت، به راحتی می‌توانید با استفاده مجدد از لباس های کهنه، مقدار زیادی وسایل نو برای خودتون درست کنید. انجام این عمل هم جلوه و تنوع خاصی به وسایل شما داده و هم بعنوان یک عمل بازیافتی به طبیعت کمک می‌کند. امیدواریم که این مطلب از سبک زندگی، برای شما مفید واقع شود.

منبع: ویکی گردی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4boxv2

اخبار داغ