تفاله چای برای گیاهان آپارتمانی | تقویت گیاهان با تفاله چای | تفاله چای برای کدام گل مناسب است | تفاله چای برای گل پتوس

تفاله چای رو دور نریز؛ باهاش حال گیاهت رو خوب کن! + طرز استفاده

تفاله چای برای گیاهان آپارتمانی فواید و خواص زیادی داره؛ پس اگه تا الان اون رو دور می ریختین از این به بعد این کار رو نکنین و برای تقویت گیاهاتون ازش استفاده کنین!
تفاله چای رو دور نریز؛ باهاش حال گیاهت رو خوب کن! + طرز استفاده

آیا تفاله چای برای گیاهان آپارتمانی مناسب است؟! خواص تفاله چای برای گیاهان آپارتمانی بسیار زیاد می‌ باشد به طوری که با استفاده از آن می‌ توانید به از بین بردن علف های هرز، از بین بردن آفات، تقویت HP خاک گیاه و ... کمک بسیار زیادی کنید. در ادامه این بخش از سبک زندگی خواص و فواید تفاله چای برای گیاهان آپارتمانی آشنا می کنیم.

آیا تفاله چای می تواند به رشد گیاه کمک کند؟

از آنجایی که تفاله های چای مواد طبیعی و آلی هستند، سطح مواد مغذی را افزایش می دهند و کیفیت خاک را با تجزیه شدن بهبود می بخشند. این به نوبه خود سطح فعالیت کرم های خاکی و سایر میکروارگانیسم های مفید را افزایش می دهد.

تفاله های چای اضافه شده به خاک نیز فوایدی مانند اکسیژن رسانی را بهبود می بخشد که سیستم ریشه قوی تری را برای گیاه آپارتمانی شما ایجاد می کند. از آنجایی که گیاهان آب و مواد مغذی را از طریق سیستم ریشه خود وارد می کنند، نتیجه گیاهان زنده تر و سالم تر است.

1. افزودن مواد مغذی و بهسازی خاک

چای مورد استفاده و برگهای تازه چای حاوی مواد مغذی و اسید تانیک است که با افزودن آن به خاک، محیط حاصلخیزتری را برای گیاهان باغ، گیاهان آپارتمانی و باغچه ایجاد می‌کند. تفاله چای یک مواد آلی است و با بهبود کیفیت خاک، سطح فعالیت کرمهای خاکی و سایر میکروارگانیسم های مفید را افزایش می‌دهد. همچنین این مواد با بهبود اکسیژن رسانی، باعث ایجاد یک سیستم ریشه قوی تر برای گیاهان شما می‌شوند. از آنجا که گیاهان از طریق سیستم ریشه خود آب و مواد مغذی را جذب می کنند، در نتیجه گیاهان پر جنب و جوش تر و سالم تری را رشد می‌دهند.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی مناسب آشپزخانه

2. تنظیم pH خاک و گیاهان اسید دوست

این نکته را توجه کنید که همه ی گیاهان در هنگام افزودن چای به صورت مستقیم و یا به صورت کمپوست، پاسخ مثبتی نمی‌دهند. اسید تانیک موجود در چای با تجزیه آب باران به آب شیرین، باعث کاهش PH و اسیدیته خاک می‌شود. این مسئله برای گیاهان دوستدار خاک قلیایی یا خنثی، مناسب نیست و فقط برای گیاهان دوستدار اسیدیته مانند سرخس جواب می‌دهد. برای تهیه خاک اسیدی یا بازی مورد علاقه گیاه، در ابتدا باید گیاهتان را بشناسید و سپس با روش های خانگی می‌توانید PH خاک را تنظیم کنید.

نکات قابل توجه هنگام استفاده از تفاله چای برای گیاهان

هنگام استفاده از تفاله های چای استفاده شده برای بهبود رشد گیاه، برگ های چای شل را مستقیماً در خاک گیاه مخلوط کنید یا برگ های چای را مانند مالچ در اطراف خاک بالایی پخش کنید. هنگام استفاده از تفاله های چای موجود در کیسه ها، چای را از کیسه خارج کنید یا کیسه ها را به لایه زهکشی گیاهان گلدانی اضافه کنید.

اگر می خواهید تفاله های چای را به گیاهان سبزی و خوراکی باغ خود اضافه کنید، این کار را به صورت غیر مستقیم و با کمپوست ارگانیک انجام دهید. افزودن تفاله های مستقیم چای به خاک باغچه در طول دوره های رشد فعال ممکن است تعادل pH باغ شما را مختل کند یا بر طعم محصولات شما تأثیر بگذارد.

تفاله‌های چای یک افزودنی سالم به توده‌های کمپوست آلی می‌سازد، زیرا باکتری‌های در حال تجزیه را تشویق می‌کنند. بدون کمپوست ارگانیک، تفاله های چای را می توان قبل از کاشت باغ تابستانی یا زمستانی به خاک باغچه اضافه کرد.

برای اطمینان از اینکه تفاله های چای به درستی تجزیه می شوند، از تفاله های چای موجود در کیسه های چای پلی استر استفاده نکنید و فقط از کیسه های چای استفاده کنید، زیرا کاغذ یک ماده آلی است که به راحتی تجزیه می شود. همچنین، قبل از افزودن تفاله های چای به توده های کمپوست یا قرار دادن آنها در داخل گیاهان گلدانی و ظرفی، هر گونه منگنه فلزی را از کیسه های چای خود جدا کنید.

چای دو بار دم کرده یک جایگزین مغذی و گاه به گاه برای آب است؛ اطمینان حاصل کنید که چای را کاملا خنک کنید تا از شوک زدن یا سوختن گیاهان خود جلوگیری کنید.

نحوه استفاده از تفاله چای برای گیاهان

برای تقویت گیاهان آپارتمانی با استفاده از تفاله چای باید نحوه استفاده از آن را نیز در نظر داشته باشید که در ادامه مطلب آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

استفاده از برگ چای در کمپوست

استفاده از برگ های چای اضافه شده به کمپوست باعث افزایش سطح نیتروژن می شود که به تجزیه سایر چیزهایی که اضافه کرده اید کمک می کند و باکتری های در حال تجزیه را تشویق می کند. این ها را می توان به صورت برگ های شل یا کیسه اضافه کرد – با فرض اینکه کیسه ها کاغذی هستند و منگنه یا رشته ای به آنها متصل نیست.

نحوه استفاده از برگ چای برای گیاهان گلدانی

مانند گیاهان باغی، گیاهان گلدانی اسید دوست از افزودن برگ های چای استفاده شده به خاکشان سود می برند، اگرچه همانطور که در بالا گفتیم، آن را به عنوان بخشی از تعادل مواد تشکیل دهنده به کمپوست اضافه می کنیم. لیست کاملی از گیاهانی که برگ چای را دوست دارند در زیر مشاهده کنید.

مزایای استفاده از تفاله چای برای گیاهان

به طور کلی استفاده از تفاله چای برای گیاهان دارای مزایا و فواید بسیار زیادی می‌باشد که در بالا چند مورد از آن را نام برده ایم؛ در ادامه نیز چند مورد ازاین مزیت ها را شرح خواهیم داد:

استفاده از برگ های چای برای جلوگیری از علف های هرز

برگ‌های چای از علف‌های هرز جلوگیری نمی‌کنند، اما از آن‌ها در مالچ استفاده کنید (در واقع از هر مالچ استفاده کنید) و علف‌های هرز احتمال تشکیل آن‌ها کمتر است.

برگ چای برای جلوگیری از آفات و حشرات

اگر گیاهان باغ شما توسط آفات از بین می روند، شواهد حکایتی وجود دارد که نشان می دهد می توانید از برگ های چای و چای برای جلوگیری از کسانی که از بو متنفرند - موش ها، گربه ها و برخی حشرات - با پراکنده کردن برگ ها در اطراف ریشه گیاه یا با استفاده از آن استفاده کنید. پاشیدن چای سرد شده روی گیاه

استفاده از برگ چای برای جلوگیری از قارچ

اسپری کردن چای سرد روی برگ ها می تواند به جلوگیری از بیماری های قارچی که برخی از گیاهان ممکن است از آن رنج ببرند کمک کند.

کدام گیاهان برگ های چای استفاده شده را دوست دارند؟

می‌توانید از برگ‌های چای در باغچه برای گیاهانی استفاده کنید که سطح اسید بیشتری در خاک دارند. برگ های چای کار بهتری نسبت به کودهای خریداری شده در مغازه ندارند و اغلب بهتر است به جای اینکه مستقیماً به گیاه اضافه شوند، به یک کمپوست متعادل اضافه شوند؛ این یک لیست اساسی از گیاهانی است که از برگ های چای در خاک خود سود می برند:

بیشتر بخوانید: این گیاهان آپارتمانی، هوای خونه رو خنک می کنن! + عکس

  • بنفشه آفریقایی
  • آزالیا
  • بگونیا
  • میوه های توت انتخاب شده
  • کاملیا
  • گل نرگس
  • زنبق عید پاک
  • سرخس
  • هدر
  • گیاهان منتخب
  • ادریسی آبی
  • ارکیده
  • اگزالیس
  • فیلودندرون
  • پوانستیا
  • رودودندرون
  • گل رز
  • گیاه کائوچو
  • درختچه ها
  • گیاهان عنکبوتی
  • گوجه فرنگیها
  • اکثر سبزیجات.

کدام گیاهان برگ های چای استفاده شده را دوست ندارند؟

گیاهانی که به محیط قلیایی یا PH خنثی نیاز دارند از افزودن برگ های چای به خاکشان سودی نخواهند برد. یک کمپوست متعادل که شامل مقداری برگ چای اما سایر مواد مفید است – نباید به طور چشمگیری روی این گیاهان تأثیر بگذارد، اما مراقب گیاهان پژمرده و آنهایی که برگ های زرد دارند، باشید و در صورت هر گونه نگرانی سطح pH خاک خود را بررسی کنید. این یک لیست اولیه از گیاهانی است که از برگ چای بی بهره هستند:

  1. تنفس بچه
  2. پیچک بوستون
  3. کاکتوس
  4. میخک
  5. گل داودی
  6. کوکب
  7. بابونه
  8. شمعدانی
  9. هیبیسکوس
  10. ادریسی صورتی
  11. عنبیه
  12. گل همیشه بهار
  13. گل صد تومانی
  14. خشخاش
  15. آفتابگردان

منبع: گل گیفت




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4bym55

اخبار داغ




دیدگاه ها


داری2 ماه پیش

ایا تفاله چای برای گیاه خشخاش مناسب است؟

2 ماه پیش

تفال چای مورچه می‌افته توی گلدان