کاربردهای نوشابه | فواید نوشابه | نوشابه در خانه داری

همه از ضرر نوشابه میگن، من از فوایدش! | کاربردهای جالب نوشابه در خانه داری

همیشه نوشابه جزو نوشیدنی های مضر معرفی شده، اما تو این مطلب بر خلاف همیشه فواید و کاربردهای نوشابه رو بررسی می کنیم!
همه از ضرر نوشابه میگن، من از فوایدش! | کاربردهای جالب نوشابه در خانه داری

فواید و کاربردهای نوشابه را می دانید؟! انواع نوشابه‌ گازدار امروزه با مارک‌ ها و برندهای مختلف در دسترس قرار دارند اما استفاده از آن‌ ها می‌ تواند باعث بروز مشکلات جدی در بدن شود. همیشه در مورد مضرات نوشابه گفته شده است اما این سری می خواهیم راجب کاربردهای نوشابه با هم صحبت کنیم. در ادامه این بخش از سبک زندگی به بررسی کاربردهای نوشابه می پردازیم.

فواید نوشابه که از آن بی اطلاع بودید!

بوی بد دهان

نوشابه این قابلیت را دارد که اگر دهان شما بوی بدی از خود تولید می کند آن را ازبین ببرد در نتیجه می توانید برای ازبین بردن موقتی بوی بد دهان خود نوشابه بخورید.

سکسکهه

برای درمان سکسکه راه های زیادی وجود دارد و در مواردی با امتحان کردن تمام این راه ها نیز باز هم سکسکه شما درمان نمی شود در نتیجه می توانید برای درمان آن مقداری نوشابه را قرقره کنید.

صاف کردن موها

اگر قصد دارید در کوتاه ترین زمان ممکن موهای خود را از حالت فر به حالت صاف دربیاورید می توانید موهای خود را با نوشابه بشویید و سپس آبکشی کنید

شستن ظروف

نوشابه قدرت پاک کنندگی قوی ای دارد در نتیجه می توانید برای شستن ظروف و لک باقی مانده بر روی آن استفاده کنید.

تمیز کردن سرویس بهداشتی

چنانچه برای تمیز سرویس بهداشتی و توالت در منزل مواد شوینده نداشتید، پیشنهاد می کنیم به جای شوینده های معمول، نوشابه را امتحان کنید. کربنات موجود در این نوشیدنی، آلودگی و جرم را از بین می برد و به درخشندگی سرویس بهداشتی کمک می کند. شما باید کمی نوشابه سیاه را روی محدوده مورد نظر بریزید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با استفاده از یک برس نواحی را تمیز کنید.

رفع حالت تهوع

خیلی ها ادعا می کنند که نوشیدن نوشابه می تواند باعث بهبود حالت تهوع شود. با وجود اینکه شواهر کافی مبنی بر اینکه نوشابه واقعا قادر به درمان تهوع و اسهال است، وجود ندارد، ولی آنجه که در مورد نوشابه گفته می شود این است که قند موجود در آن برای مدتی کم می تواند باعث بهبود حالت تهوع شود.

ارتقا سطح انرژی

چنانچه به اندازه کافی انرژی ندارد و دنبال راهی برای از بین بردن خستگی و بی حوصلگی در طول روز هستید، نوشیدن نوشابه می تواند به شما انرژی دهد. اکثر پزشکان توصیه می کنند برای اینکه بتوان روی قند آزاد شده در بدن کنترل بیشتری داشت، خوردن یک مشت آجیل یا تکه ای میوه می تواند موثر باشد، ولی گاهی به چیزی نیاز است که تاثیر سریع تری داشته باشد. در این صورت نوشابه گزینه ای خوب است.

حجم دهنده مو سر

چنانچه موهای لخت و کم حجمی دارید، می توانید از نوشابه برای حجم دادن و فر کردن موها استفاده کنید. برای این کار کمی نوشابه روی موهای خود بریزید و سپس با آب بشویید. اگر نیاز بود باز هم این کار را تکرار کنید.

 تمیز کردن سطوح

از این گذشته، شما می ‌وانید از نوشابه برای تمیز کردن و جرم‌گیری سطوح استفاده کنید. کافی است که مقداری نوشابه روی سطح مورد نظر خود ریخته و بگذارید برای یک ساعت باقی بماند. پس از آن به کمک یک برس یا اسکاچ محل را بسابید. نوشابه مثل یک جرم‌گیر واقعی عمل کرده و تمیزی عالی به وجود خواهد آورد.

منبع: چطور 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4byzd3

اخبار داغ