ترشی پیاز و گوجه فرنگی | ترشی با گوجه و پیاز | ترشی پیاز و گوجه قرمز

با گوجه و پیاز به جای سالاد شیرازی ترشی درست کن + طرز تهیه

طرز تهیه ترشی پیاز و گوجه فرنگی را مرحله به مرحله دنبال کنید تا یک ترشی خوش طعم و بدون کپک داشته باشید.
1403/06/14 08:30
با گوجه و پیاز به جای سالاد شیرازی ترشی درست کن + طرز تهیه

ترشی پیاز و گوجه فرنگی یکی از ترشی‌های ساده و خوش طعم رستورانی است که شما می‌توانید به راحتی با مواد بسیار کم در منزل تهیه کنید و در هر زمان از سال آن را کنار سفره خانواده قرار دهید. اگر می‌خواهید یک ترشی پیاز و گوجه فرنگی عالی، خوش رنگ و خوش مزه داشته باشید، فقط کافیست نکات اصولی طرز تهیه ترشی پیاز و گوجه فرنگی را بدانید.

مواد لازم برای تهیه ترشی پیاز و گوجه فرنگی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوجه فرنگی سفت و بدون زدگی و لک ۵ عدد کوچک
پیاز قرمز ۳ عدد کوچک
سیر ۱۰ حبه متوسط
سرکه قرمز نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک (نمک دریا یا نمک طبیعی آسیاب شده) ۱ قاشق غذاخوری سرخالی

مراحل طرز تهیه ترشی پیاز و گوجه فرنگی

مرحله اول: پیازها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید

در ابتدا باید پوست پیازها را گرفته و بشویید. اجازه دهید پیازها کاملاً خشک شوند. در رسپی اصلی این ترشی باید پیازها به صورت حلقه‌ای با قطر یکسان برش داده شوند. اما شما می‌توانید پیازها را به صورت خلالی درشت نیز خرد کنید.

مرحله دوم: گوجه فرنگی‌ها شسته و خشک کنید

در مرحله بعدی از طرز تهیه ترشی پیاز و گوجه فرنگی باید کلاهک گوجه جدا شده و گوجه‌ها کاملاً شسته شوند. پس از شستن کامل گوجه‌ها آنها را خوب خشک کنید. برای این منظور می‌توانید از یک دستمال نخی استفاده کنید. حالا سر سبز گوجه را با چاقوی نوک تیز به آرامی و به صورت گرد جدا کنید طوری که قسمت‌های جانبی و اطراف گوجه‌ها آسیب نبینند.

بیشتر بخوانید: با پیاز و خیار ترشی ورقه ای درست کن عالی و خوشمزه + طرز تهیه

مرحله سوم: گوجه‌ها را به صورت حلقه‌ای یا خلالی برش دهید

برای برش دادن گوجه‌ها از یک چاقوی تیز استفاده کنید. این باعث می‌شود تا به بافت گوجه‌ها کمتر آسیب وارد شده و گوجه‌ها له نشوند. له شدن گوجه می‌تواند روی طعم و ظاهر ترشی شما تاثیر منفی داشته باشد.

مرحله چهارم: سیرها را ورقه‌ای خرد کنید

برای جداسازی آسان‌تر پوست سیر بهتر است آن را به مدت ۳۰ دقیقه در آب بخیسانید. سپس پوست سیرها را جدا کرده و آنها را خوب خشک کنید تا نم نداشته باند. در این مرحله با یک چاقوی تیز سیرها را حلقه‌ای برش بزنید.

مرحله پنجم: همه مواد ترشی را در ظرف شیشه‌ای لایه به لایه اضافه کنید

در این مرحله باید لایه به لایه مواد ترشی را داخل ظرف قرار دهید. در ابتدا کف ظرف را با یک لایه پیاز کاملاً پر کنید. در لایه بعدی گوجه‌ها، سیر را قرار دهید و مقداری نمک روی آن‌ها بپاشید.
به همین ترتیب تا پر شدن ظرف مواد را لایه به لایه روی هم بگذارید. در انتها سرکه را اضافه کنید.

مرحله ششم: درب شیشه ترشی را محکم ببندید و آن را در جای خنک نگهداری نمایید

در آخرین مرحله از طرز تهیه ترشی پیاز و گوجه فرنگی درب ظرف را محکم ببندید، طوری که هوا وارد ظرف نشود. ترشی را در جای خنک و به دور از نور نگه دارید. اگر می‌خواهید ترشی در طولانی مدت همچنان تازه باقی بماند و طعم و عطر اولیه خود را داشته باشد، می‌توانید پس از بستن درب شیشه ترشی، آن را داخل یک قابلمه آب جوش قرار دهید.

بیشار بخوانید: طرز تهیه ترشی پیاز ترد و خانگی!

بعد از گذشت ۵ دقیقه شیشه ترشی را از قابلمه خارج کرده و درب آن را محکم کنید. ظرف ترشی را سر و ته کنید، طوری که سر ظرف ترشی رو به پایین باشد. بعد از خنک شدن ظرف آن را در یک جای خشک و خنک و دور از نور خورشید نگه دارید تا ترشی برسد.

منبع: مجله کوروش




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4d96wd

اخبار داغ