راهکار پاک کردن لکه خون | ترفند پاک کردن لکه خون

لکه خون رو با نوشابه با این روش ساده پاک کن!

پاک کردن لکه خون از روی لباس راهکار های مختلفی داره که یکی از این راهکار ها استفاده از نوشابه است. با ما همراه باشید
لکه خون رو با نوشابه با این روش ساده پاک کن!

یکی از موادی که مورد علاقه‌ بسیاری از افراد به عنوان یک نوشیدنی بوده و به کمک آن می‌توان به پاک کردن خون از روی اجسام مختلف پرداخت، نوشابه کوکاکولا است.نوشابه قابلیت پاک کردن لکه خون از روی لباس را دارد. با ما همراه باشید تا از طریقه تمیز کردن خون از روی پارچه به کمک نوشابه اطلاعات بیشتری به دست آورید.

چگونه به کمک نوشابه خون را پاک کنیم؟

نوشابه یکی از نوشیدنی‌های بسیار پر طرفداریست که علاوه بر صنعت نوشیدنی، به عنوان یک پاکیزه کننده نیز دارای محبوبیت است. این ماده، مواد شیمیایی بسیار قدرتمندی مانند اسید فسفریک و اسید سیتریک دارد که می‌تواند به راحتی رنگ، پروتئین و چربی‌ها را از سطوح مختلف پاک نماید و هیچ اثری از لکه به روی اجسام باقی نگذارد. برای پاک کردن خون از روی پارچه به کمک نوشابه، کافیست که لکه مورد نظر را در نوشابه مشکی خیس کرده و پس از چندین ساعت اقدام به شستن لکه ایجاد شده کرد؛ نوشابه به علت داشتن مقدار بسیار فراوانی اسید فسفریک، پروتئین‌ها و آنزیم‌های موجود در لکه خون را به راحتی در خود حل کرده و باعث می‌شود هیچ اثری از لکه خون به روی پارچه باقی نماند. به طور کلی هر جسمی که با خون کثیف شده باشد حتی بعد از گذشت مدت طولانی نیز می‌توان به کمک نوشابه پاک نمود.

بیشتر بخوانید: ترفندهای عالی برای پاک کردن لکه خون از روی لباس!

شاید جالب باشد بدانید که در بسیاری از کشورها، پلیس برای تمیز کردن لکه خون ناشی از تصادفات در بزرگراه‌ها از نوشابه استفاده می‌کند چرا که این ماده به راحتی خون را از سطح آسفالت پاک کرده و در اثر عوامل زیست محیطی مثل تابش خورشید یا بارندگی به راحتی از بین می‌رود.

نکاتی درباره استفاده از نوشابه به عنوان پاک کننده‌ خون

نوشابه به علت دارا بودن اسید فسفریک و اسید سیتریک می‌تواند به عنوان یک پاک کننده‌ رنگ نیز عمل کرده و امکان پاک کردن رنگ پارچه‌ لک شده را داشته باشد. به همین علت بهتر است پیش از آن که نوشابه را برای تمیز کردن لکه خون قرار گرفته به روی پارچه استفاده کرد، امتحان نمود که پارچه دارای رنگ ثابت بوده و دچار آسیب با این مواد شیمیایی نمی‌شود. همچنین در صورتی که لکه خون قدیمی بوده و نیاز است که پارچه مورد نظر به مدت طولانی در نوشابه خیس گردد، بهتر است چندین بار در فواصل کوتاه چک شود تا در صورت مشاهده هر گونه تغییر رنگ در پارچه یا آسیب به بافت پارچه، هر چه سریع‌تر نوشابه را از سطح آن پاک نمود و از روش‌های دیگر برای پاک کردن لکه خون استفاده کرد. بهتر است از نوشابه برای پاک کردن لکه خون از روی پارچه‌های پشمی یا نمدی استفاده نشود.

منبع: سایا شیمی پارت




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4d9edq

اخبار داغ