ترکیب رنگ سبز در دکوراسیون | رنگ سبز در کوراسیون | ست کردن سبز در دکوراسیون

آرامش می خوای؟ رنگ سبز رو به دکوراسیون خونه اضافه کن!

اطلاع از روانشناسی رنگ تو دکوراسیون خونه باعث میشه یه محیط دنج و دوست داشتنی داشته باشی. در ادامه شما رو با ترکیب رنگ سبز در دکوراسیون آشنا می کنیم.
1402/11/27 18:15
رنگ سبز در دکوراسیون

رنگ سبز در دکوراسیون جلوه و زیبایی خانه رو چند برابر می کند. این روزها روانشناسی رنگ اهمیت زیادی در بررسی رفتار انسان ها پیدا کرده و ما در این مطلب از سبک زندگی قصد داریم رنگ سبز در دکوراسیون رو بررسی کنیم.  اگر شما هم به ترکیب رنگ سبز در دکوراسیون علاقه دارید، در ادامه با اصول ست کردن این رنگ همراه ما باشید.

روانشناسی رنگ سبز

از دیدگاه روانشناسی، رنگ سبز، رنگ زندگی، طبیعت و انرژی است. رنگی که با مفاهیمی چون رشد، هارمونی و هماهنگی، طراوت و باروری همراه است. در روانشناسی دکوراسیون داخلی رنگ سبز به معنای محیطی مثبت تعبیر می‌شود. اما در مقابل از رنگ سبز تعابیری چون پول و بانکداری هم می‌شود. سبز ترکیبی از تعابیر مثبت و منفی است. که بنا بر کاربرد آن در طراحی و ترکیب رنگ‌ها و حتی دکوراسیون می‌توان معانی متفاوتی از آن برداشت کرد.

سبز رنگ تعادل و هماهنگی است. اعتقاد بر این است که این رنگ حاوی انرژی‌های قدرتمند طبیعت است. به همین دلیل از این رنگ در دکوراسیون داخلی اغلب در مواقعی که نیاز به ایجاد حس تعادل و نظم و تغییر و تحول باشد، استفاده می‌شود. همچنین گفته می‌شود که از رنگ سبز برای ایجاد ذهنیت رشد و تغییرپذیری هم در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.

استفاده از رنگ سبز در دکور خانه

در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک از رنگ سبز معمولاً برای ایجاد فضایی تسکین‌دهنده استفاده می‌شود. رنگ سبز اغلب در فضای خاصی در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. برای استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی قوانین سخت و صریحی وجود دارد که باید بر روی آن‌ها تاکید کرد. اگر در دیوارها از رنگ‌های ملایم سبز استفاده شود، احساس خنکی و آرامش به مخاطب القا می‌شود و این در حالی است که رنگ‌های سبز تیره بر روی دیوارهای داخلی باعث تحریک چشم شده و چندان مناسب نیست. معمولاً برای سقف از رنگ‌های سبز خیلی روشن و یا خیلی تیره استفاده نمی‌شود. چراکه اعتقاد بر این است در صورت استفاده از رنگ سبز روشن یا تیره محیط داخل آزاردهنده می‌شود . در روانشناسی رنگ در طراحی دکور، استفاده از رنگ سبز در سقف خانه با هدف ایجاد فضایی محافظتی و امن است. در مورد رنگ‌هایی که در کف استفاده می‌شود هم ماجرا به همین منوال است. معمولاً توصبه می‌شود که برای ایجاد فضای ملایم و آرام از سبز بسیار ملایم و کمرنگ استفاده شود. رنگ سبز تیره برای کف گزینه مناسبی نیست.

سبز در دکوراسیون خانه با چه رنگ هایی ست می شود؟

رنگ سفید و سبز

اصولا رنگ سفید در کنار رنگ سبز احساس سبکی ایجاد می‌کند. به‌خصوص اگر برای القای حس آزادی بیشتر از سبز روشن استفاده شود. معمولا از این ترکیب رنگی برای طراحی آشپزخانه یا دکوراسیون اتاق کودک استفاده می‌شود.

رنگ سبز و قرمز

معمولا طراحان داخلی از این ترکیب رنگی کمتر استفاده می‌کنند، چراکه از نظر آنها رنگ قرمز می‌تواند از حس آرامش‌بخشی رنگ سبز بکاهد. با این وجود، پیشنهاد می‌کنیم که از رنگ قرمز خیلی روشن برای روشن‌تر کردن و القای هیجان کمی به فضا مثلا در قالب رنگ کوسن‌‌ها و تابلوها استفاده کنید.

رنگ قهوه‌ای و سبز

مطمئنا چنین ترکیبی می‌تواند حس طبیعت را در فضای منزل شما القا کند. طبق روانشناسی رنگ سبز در دکوراسیون، تهیه مبلمان، سرویس خواب یک نفره، قاب عکس، پرده و عناصر دیگر به رنگ قهوه‌ای درشرایطی‌که فرش و دیوارها به رنگ سفید و سبز هستند، واقعا فکر عالی است.

ایده های استفاده از رنگ سبز در دکور خانه

منبع: مولیزی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4dmxm4

اخبار داغ