کتلت مرغ | مواد لازم کتلت مرغ | شامی مرغ

دستور تهیه کتلت مرغ؛ برای کسایی که گوشت دوست ندارن!

کتلت مرغ یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی هست که دستور پخت های متنوعی داره و ما یکی از بهترین دستور پخت های اون رو اینجا برای شما قرار دادیم!
دستور تهیه کتلت مرغ؛ برای کسایی که گوشت دوست ندارن!

کتلت مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که طرز تهیه آسانی دارد. کتلت مرغ، علاوه بر وعده ناهار، به عنوان یک غذای خوشمزه برای شام هم سرو می شود. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با طرز تهیه کتلت مرغ آشنا می کنیم!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت سوسیس؛ شام فوری و پرطرفدار

مواد لازم برای تهیه کتلت مرغ برای ۴ نفر

  • ترکیب سینه و ران مرغ: 300 گرم
  • سیر: ۱ حبه
  • پیاز: ۱ عدد
  • سیب زمینی: ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای: 1/2 فلفل
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • آرد سوخاری: در صورت نیاز
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

بیشتر بخوانید: اگه وقت نداری، با تن ماهی یه کتلت فوری درست کن! + طرز تهیه

مراحل طرز تهیه کتلت مرغ ساده

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ ساده ابتدا پیاز، سیر، فلفل دلمه ای و سیب زمینی را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با فشار دست، آب اضافی شان را به طور کامل می گیریم، به صورتی که مواد رنده شده کاملا خشک باشند.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت مرغ را در میکسر یا چرخ گوشت میریزیم و چرخ می کنیم. نکته ای که باید در مورد گوشت مرغ بدانیم این است که باید از ترکیب ران و سینه مرغ استفاده کنیم، تا کتلت های آبدار تر و خوشمزه تری داشته باشیم.

مرحله سوم

حالا گوشت مرغ چرخ شده را به همراه مواد رنده شده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد به خوبی ترکیب شدند، اگر احساس کردیم که مایه کتلت خیس است، کمی آرد سوخاری اضافه می کنیم و با ورز دادن به خورد مایه کتلت می دهیم تا خیسی آن گرفته شده و کاملا منسجم شود.

مرحله پنجم

البته باید توجه داشته باشید که مایه این کتلت نسبت به کتلت گوشت کمی شل تر است. پس از اینکه مایه کتلت آماده شد، روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و آنرا به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

در صورتی که زمان کافی نداشته باشیم، می توانیم مایه کتلت را بدون استراحت سرخ کنیم، ولی در صورتی که زمان کافی داریم بهتر است مایه کتلت یک ساعت استراحت کند تا طعم مواد به خوبی به خورد گوشت مرغ برود.

مرحله هفتم

پس از گذشت یک ساعت مایه کتلت را زا یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. حالا به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم و با دست آنرا به صورت گرد شکل می دهیم.

بیشتر بخوانید: کتلت سیب زمینی رو با دستور پخت هندی ها درست کن! + طرز تهیه

مرحله هشتم

سپس آنرا تخت می کنیم و درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت ها به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. به همین صورت تمام کتلت ها را سرخ می کنیم.

مرحله نهم

اگر تمایل داشته باشیم که کتلت های ما کریپسی و خشک باشند، باید پس از سرخ کردن، آنها را روی دستمال حوله ای قرار دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در پایان کتلت مرغ را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

منبع: پانا مگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4dn5w2

اخبار داغ