نورپردازی خانه | انواع نورپردازی خانه | مدل های نورپردازی

جلوه خونه ات رو با این سبک های نورپردازی دو برابر کن!

انتخاب روشنایی خانه برای دکوراسیون داخلی و جلوه خانه اهمیت زیادی دارد. در ادامه  نورپردازی داخلی خانه رو بررسی می کنیم.
1402/11/28 15:15
نورپردازی

سبک زندگی: برای داشتن فضایی دلنشین و آرام، نورپردازی داخلی خانه اهمیت زیادی دارد. نورپردازی در افزایش جذابیت بصری و زیبایی محیط موثر بوده و ترکیب آن با رنگ های خانه زیبایی آن را دوچندان می کند. در ادامه همراه سبک زندگی باشید تا نورپردازی فضای داخلی خانه رو بهتون بگیم.

انواع مدل های نورپردازی داخلی خانه

در دکوراسیون‌های نوین می توان به این نکته توجه کرد که وسیله‌های نورپردازی دارای اشکال منحصربه‌فرد، هنری و غیرمتعارف است. 

چراغ های آویز آوانگارد مثال خوبی برای در هم آمیختگی نور و هنر در این نوع نورپردازی محسوب می‌شود. این عناصر روشنایی حتی در زمان خاموش شدن چراغ ها نیز به عنوان عناصر تزیینی در فضای خانه عمل می‌کنند.

  • چراغ‌ و لوسترهای مدرن و صنعتی 

وسیله‌های روشنایی مدرن و صنعتی که معمولا از مفتول‌های فلزی و لامپ‌های ادیسون ساخته می‌شوند به همان اندازه که حس مدرنیته را القا می‌کنند، بازتابی از المان‌های نوستالژیک هستند. 

این ترکیب بی‌نظیر نورپردازی که در سال های اخیر جای خود را بیش از پیش در دکوراسیون‌های مدرن بازکرده است، حس متفاوت و جذابیت بصری منحصربه‌فردی را به فضا می‌بخشد. این سبک از نورپردازی قابلیت این را دارد که با سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی خانه، خود را همخوان کند و به زیبایی هرچه بیشتر فضا بیفزاید.

  • لامپ‌های LED در روشنایی خانه

استفاده از وسیله‌های روشنایی با لامپ‌های LED یکی از روش‌های پرطرفدار نورپردازی در چند سال گذشته به شمار می‌رود. دلیل محبوبیت این نوع المان‌های روشنایی این است که علاوه بر امکان قابل تنظیم بودن و افزودن نور مناسب و گرما به فضای خانه، کم مصرف هستند. 

چراغ‌های LED با وجود اینکه نور کافی برای فضا ایجاد می‌کنند اما نسبت به دیگر وسیله‌های روشنایی، مصرف مقرون‌به صرفه‌تری دارند. همچنین این لامپ‌ها معمولا دارای قابلیت تنظیم نور هستند و برای اتاق‌ نشیمن، اتاق خواب و سالن غذاخوری گزینه‌ای مناسب به شمار می‌روند.

  • چراغ‌های رومیزی

چراغ‌های رومیزی از سال‌های قبل و بیشتر در سبک دکوراسیون کلاسیک و سنتی جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند. این چراغ‌ها با اشکال متنوع و امروزی‌تری دوباره در دکوراسیون‌ها و فضاهای داخلی خانه خودنمایی می‌کنند. 

چراغ‌های رومیزی امکان تلطیف روشنایی فضا را ایجاد کرده و نقشی تکمیل کننده در نورپردازی فضای داخلی خانه ایفا می‌کنند. استفاده از این نوع چراغ‌ها در فضای اتاق نشیمن و اتاق خواب، محیطی گرم، صمیمی و دلنشین را به ارمغان می‌آورد. به کمک انواع آباژور رومیزی و روشنایی آن‌ها می‌توانید عمق بیشتری در فضای خانه ایجاد کنید.

عناصر روشنایی طبیعی

 رفته رفته وسایل روشنایی ساخته شده از مواد پایدار مانند چوب، کنف یا الیاف بافته شده، محبوبیت پیدا کرده‌اند. این مواد به فضای خانه گرما، بافت و حسی طبیعی و پایدار می‌بخشند. 

از چراغ های آویز چوبی گرفته یا لوسترهای حصیری مثال خوبی برای این سبک از نورپردازی به شما می‌روند. این المان‌های روشنایی خصوصا در سبک دکوراسیون مدرن و بوهو می‌توانند تمایزی منحصربه‌فرد ایجاد کنند. بدون شک ترکیب مواد طبیعی در نورپردازی به ایجاد فضایی دنج و دلپذیر کمک شایانی خواهد کرد.

لوسترهای رنگارنگ

طراحان دکوراسیون نیز بر استفاده از المان‌های شاد و رنگارنگ در فضای خانه تمرکز کرده‌اند. سبک‌های نورپردازی در این سال نیز از این قاعده مستثنی نیستند. 

استفاده از چراغ‌های پایه‌دار، دیواری یا رومیزی با رنگ‌های شاد و روح‌بخش می‌تواند حس سرزندگی را به فضای خانه دعوت کند و آن را از یکنواختی در بیاورد.




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4domw3

اخبار داغ