بوی بد ظروف شیشه ای | از بین بردن بوی بد ظروف | بوی بد لیوان | رفع بوی بد لیوان

ترفندهای کاربردی برای رفع بوی بد ظروف شیشه ای و لیوان!

یک سری روش ها برای رفع بوی بد ظروف شیشه ای وجود دارند که یادگیری آن ها بسیار به کار شما می آید!
ترفندهای کاربردی برای رفع بوی بد ظروف شیشه ای و لیوان!

بعضی اوقات حین نوشیدن آب، ممکن است بوی بدی را در لیوان احساس کنیم که ما را از نوشیدن آب منع کند. طبیعی است که نوشیدن آب و یا شربت در لیوان هایی که بوی بد و منزجر کننده ای دارند برای هیچ فردی خوشایند نمی باشد، از این رو بسیاری از افراد به دنبال روش هایی برای رفع بوی بد ظروف شیشه ای خود می باشند. به نظر شما برای رفع بوی بد ظروف شیشه ای باید چه کرد؟! در ادامه این مطلب از سایت سبک زندگی با روش های رفع بوی بد ظروف شیشه ای با ما همراه باشید.

استفاده از سرکه سفید 

سرکه سفید برای از بین بردن بوی نامطبوع ظرف شیشه ای استفاده می شود. بدین صورت که؛ یک ظرف بزرگ را با آب گرم و سرکه ی سفید پر کنید، بعد از آن ظرف های شیشه ای را به مدت ۳۰ دقیقه در آن بگذارید. سپس ظروف را بشویید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش سریع برای رفع بوی بد یخچال!
 

استفاده از پودر خردل

از دیگر روش های از بین بردن بوی بد ظرف شیشه ای، استفاده از پودر خردل است. روش استفاده به این صورت است که؛ یک قاشق غذاخوری پودر خردل را با مقداری آب گرم مخلوط کنید و ظرف های شیشه ای را در آن قرار دهید. بعد از ۳۰ دقیقه ظروف را آبکشی کنید.

قرار دادن در معرض نور خورشید

طبیعی ترین روشی که می شود بوی بد این ظروف را از بین برد، گذاشتن آن ها در مقابل نور خورشید است.

استفاده از جوش شیرین

در این روش باید به مقدار معینی جوش شیرین را در ظرف آب گرم بریزید، سپس ظروف شیشه ای را به مدت ۳۰ دقیقه در آن قرار دهید و بعد بشویید. خواهید دید که ظروف تان دیگر بوی بد نمی دهد.

استفاده از آب لیمو

آب لیمو به دلیل آن که اسیدی است، برای پاک کردن بوی بد ظرف های شیشه ای مناسب است. برای این کار بهتر است مقداری آب لیمو را در ظروف ریخته و بعد از چند دقیقه بشویید.

استفاده از آب گوجه فرنگی

یکی دیگر از راه های از بین بردن بوی بد ظرف های شیشه ای، استفاده از آب گوجه فرنگی است. به تعداد ظرف های شیشه ای آب گوجه را بگیرید و سپس با استفاده از اسکاجی آن را به لیوان ها و یا ظرفهای شیشه ای خود بکشید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

استفاده از ذغال

شما همچنین می‌توانید یک قطعه ذغال را در ظرف قرار دهید، درش را بگذارید و اجازه دهید یک یا دو شب بوی ظرف را بگیرد. مطمئن شوید که از ذغال چوب طبیعی ساخته شده بدون مواد افزودنی سبک استفاده می‌کنید.

استفاده از روزنامه

روزنامه یکی از روش‌های مناسب و موثر برای حذف بوی بد است؛ برای رفع بوی ظروف با روزنامه اول از همه، ظرف را به طور صحیح با آب صابون بشویید.در و ظروف را به درستی خشک کنید و حالا کمی از روزنامه‌های سیاه و سفید را خرد کرده و آن را در ظرف قرار دهید.

درش را به درستی ببندید و آن را دو تا سه روز نگه دارید. هنگامی که ظرف را باز کنید، بویی وجود ندارد، زیرا کربن موجود در روزنامه بوی بد را به خود جذب می‌کند.

استفاده از پودر قهوه

بسیاری از مردم از پودر قهوه برای رفع بوی بد در اتومبیل و کامیون خود استفاده می‌کنند. این روش در مورد ظروف نیز موثر است. ظرف را بشویید و آنرا خشک کنید. سپس یک قاشق چای خوری پودر قهوه را در ظرف قرار داده و درب را برای یک یا دو روز ببندید. بوی نامطبوع با عطر قهوه تازه جایگزین می‌شود.

در نهایت لازم است به شما توصیه کنیم اجازه ندهید ظرف‌ های منز‌ل‌‌تان به مدت طولانی کثیف باشند. این اتفاق باعث می‌شود هم ظرف‌ها به سادگی شسته نشود و هم بو در مدت زمان بیشتری درون ظرف باقی بماند.

شست و شوی دیرهنگام نیز باعث می‌شود تا ظرف‌ها کپک بزند و دردسرهای شما را چند برابر کند. همچنین ظرف‌ها را به هیچ عنوان در رطوبت و جای تاریک، کثیف و آلوده قرار ندهید. از ظروف باکیفیت استفاده کنید.

به ویژه برای استفاده از ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی به دنبال ظرف‌هایی باشید که از متریال و مواد اولیه مناسب تولید شده باشد.

منبع: ویکی گردی 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4dq7q2

اخبار داغ