دفع مورچه | راه حل برای دفع مورچه

مورچه تو خونتون دردسرساز شده؟ با این روش ها فراری شون بده!

اگر حضور زیاد مورچه ها در خانه مخصوصا در آشپزخانه برای شما آزاردهنده شده ؛ این مطلب رو بخونید.
1402/11/26 10:42
دفع مورچه

مهم نیست خونتون آپارتمانی باشه یا ویلایی؛ دفع مورچه از دغدغه های همیشگیه. مورچه ها همه چیزو مثل جاروبرقی با خودشون جمع می کنند و می برن یه گوشه؛ این باعث میشه هی تعدادشون بیشتر بشه. پیدا کردن سوراخ برای دفع مورچه هم که اصلا آسون نیست. ممکنه استفاده از سم ها چندان برای شما خوشایند نباشه برای همین چند راه دفع مورچه بهتون یاد می دهیم تا برای همیشه فراری شون بدین. 

راه حل های دفع مورچه

تفاله قهوه 

با ریختن تفاله قهوه در جایی که مد نظر دارید از ورود مورچه جلوگیری کنید. مورچه‌ها بوی آن را دوست ندارند و به آنجا نزدیک نمی‌شوند.

سرکه

بوی تند سرکه مورچه‌ها را فراری می‌دهد. برای این کار مقدار برابر آب و سرکه‌ سفید را در یک بطری اسپری با هم مخلوط کنید. محلول سرکه را روی تمام نقاط ورودی مورچه‌ها اسپری کنید و چند روز این کار را تکرار کنید تا مورچه‌ای باقی نماند. بهتر است این محلول را دور تا دور پایین دیوارهای خانه و آشپزخانه‌تان بریزید که احتمال موجود مورچه در این قسمت‌ها بیشتر است.

 آب لیمو 

به میزان مساوی آب و آب لیمو را ترکیب و اسپری‌کنید. هم طراوت و تازگی و بوی خوش به خانه می‌دهد و هم با توجه به اسیدی که دارد، حس جهت‌یابی مورجه ار به هم می‌ریزد.

دارچین

¼ تا ½ قاشق چای‌خوری اسانس دارچین را به یک فنجان آب بیفزایید. یک توپ پنبه‌ای را در این محلول بغلتانید و در مناطقی که ممکن است مورچه وارد بشود قرار بدهید. این کار را روزانه یکبار تکرار کنید تا تمامی مورچه‌ها بروند. همچنین می‌توانید دارچین و میخک را نزدیک نقاط ورود قرار بدهید.

 گچ

مورچه‌ها هیچ‌گاه از روی خطوط گچی رد نمی‌شوند و دلیلش آن وجود کلسیم کربنات در ترکیب گچ می باشد، پس برای از بین بردن دور لانه مورچه ها کمی گچ سفید استفاده‌ کنید.

سیر

رای اینکه مورچه ها در اطراف خانه شما دیده نشوند در ترک های دیوار سیر قرار دهید.

نوار چسب

در حوالی مواد شیرین مانند شکر یا ظرف شیرینی دور تا دور ظروف نوار چسبی با میزان چسبندگی بالا بچسبانید تا چسبندگی آن مانع عبور مورچه ها و دسترسی آنها به مواد شود.

 آب و صابون

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌های از بین بردن مورچه‌ها، آب و صابون است، کمی مایع ظرفشویی درون افشانه ریخته به آن آب بیفزایید و اسپری کنید. این روش مورچه‌ها را کشته و رد فرومونی را نیز از بین می‌برد. بهتر است چند روز بطور مداوم از این روش استفاده‌کنید تا جواب بگیرید.

نعنا

۱۰ قطره اسانس نعنا را به یک فنجان آب بیفزایید. محلول را به تمامی نقاطی که مورچه‌ها وجود دارند بپاشید. این روش را دو بار در روز تکرار کنید، تا زمانی که مورچه‌ها به صورت کامل بروند. مقداری نعنا خشک را اطراف درها، ورودی‌ها و زباله‌دانی‌ها جهت دفع مورچه‌ها بپاشید. حتی می‌توانید گیاهان نعنا را در باغچه خود پرورش بدهید.

تفاله چای

با ریختن تفاله قهوه در جایی که مد نظر دارید از ورود مورچه جلوگیری کنید. مورچه‌ها بوی آن را دوست ندارند و به آنجا نزدیک نمی‌شوند.

آرد ذرت 

آرد ذرت به دلیل اینکه سنگین است و مورچه قادر به هضمش نیست، وقتی آن را به لانه برده و می‌خورد، باد کرده می‌ترکد.

نمک

نمک فقط مورچه‌ها را دفع‌کرده و مانع از ورود آنها می‌شود و آنها را نمی‌کشد. با اسپری آب نمک می‌توانید از ورود آنها از سوراخ و درزها جلوگیری‌کنید.

منبع: همشهری آنلاین




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4dw5q2

اخبار داغ