مواد لازم کتلت پیتزایی | روش پخت کتلت پیتزا

شام امشب پیتزا بپز ولی از نوع کتلتش | طرز تهیه کتلت پیتزا که عاشقش می شین!

در این بخش از آشپزخانه سایت سبک زندگی می خوام به مدل غذای پرطرفدار و خوشمزه به اسم کتلت پیتزایی رو بهتون آموزش بدم با ما همراه باشید.
شام امشب پیتزا بپز ولی از نوع کتلتش | طرز تهیه کتلت پیتزا که عاشقش می شین!

کتلت پیتزایی از جمله غذاهای خوشمزه است که ترکیبی از غذاهای سنتی و فرنگی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت پیتزایی در ادامه با سایت سبک زندگی همراه باشید تا روش پخت کتلت پیتزایی  رو یاد بگیرین.

مواد لازم کتلت پیتزایی برای ۴ نفر
سیب زمینی ۲ پیمانه خرد شده
هویج ۱ لیوان خرد شده
قارچ ۱ لیوان خرد شده
فلفل دلمه ۱ لیوان خرد شده
نخود فرنگی نصف لیوان
مرغ نصف سینه بزرگ
تخم مرغ ۳ عدد
پنیر پیتزا ۱ لیوان رنده شده
فلفل،پودر سیر و آویشن یک قاشق چایخوری از هر کدام
نمک و آرد دو قاشق چایخوری از هر کدام

طرز تهیه کتلت پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه کتلت پیتزایی ابتدا باید هویج و نخود فرنگی را در قابلمه هایی مجزا آب پز کرده ، سپس بعد از پختن با گذراندن از صافی آب اضافی آنها را گرفته و آنها را کنار می گذارید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه کتلت سوسیس؛ شام فوری و پرطرفدار

مرحله دوم

در این مرحله قارچ خرد شده را در یک تابه تفت داده تا آبش جمع شود.حالا وقت آن است که سینه مرغ خرد شده را درون تابه بریزید و نمک و فلفل هم اضافه می کنید و سه چهار دقیقه تفت می دهید تا خشک شود.

مرحله سوم

در این مرحله در یک قابلمه آب ریخته و صبر کنید تا آب به جوش بیاد ، سپس سیب زمینی خرد شده را به مدت ۵ دقیقه درون آب در حال جوش ریخته و بعد از آن با صافی آب اضافی را بگیرید.

مرحله چهارم

تخم مرغ ها را در یک ظرف شکسته و با چنگال به هم بزنید تا کاملا زرده و سفیده با هم قاطی شده و کف ریزی حاصل شود.سپس آرد و ادویه و کمی نمک اضافه کرده و باز به هم بزنید.

مرحله پنجم

حالا به آن پنیر پیتزا را اضافه می کنید و مواد کتلت مانند نخود فرنگی و هویج و سیب زمینی و قارچ را اضافه می کنید و خوب با هم مخلوط کنید.آنقدر مواد را به هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه کتلت روسی ترد و لذیذ!

مرحله ششم

تابه را روی اجاق گاز گذاشته و روغن ریخته و صبر کنید تا کاملا داغ شود.حالا مواد کتلت را درون تابه بریزید و به شکل مورد نظر در بیاورید و حدود سه دقیقه زیر تابه را زیاد می کنید و بعد از آن شعله را کم می کنید.

مرحله هفتم

بعد از پختن طرف اول کتلت برش می دهید و به طرف دیگر بر می گردانید تا طرف دیگر هم پخته شود.بعد از پختن کتلت زیر شعله را خاموش کنید و بعد از پنج دقیقه سرو کنید.

منبع: مچ مگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4dxoxq

اخبار داغ




دیدگاه ها


زهرا نقوی پور یک ماه پیش

ببخشید این عکس مربوط به آ موزشی که دادید نبود