شیرینی کره ای | طرز تهیه شیرینی کره ای | مواد لازم برای شیرینی کره ای

شیرینی کره ای؛ شیرینی ساده با طعم نوستالژی

اگه دنبال درست کردن یک شیرینی ساده با طعم بسیار خوشمزه هستید حتما شیرینی کره ای را امتحان کنید.
شیرینی کره ای؛ شیرینی ساده با طعم نوستالژی

شیرینی کره ای یکی از شیرینی هایی است که برای تمام ایام سال می توان تهیه نمود. این شیرینی جزو شیرینی هایی است که به راحتی با ساده ترین مواد موجود در خانه تهیه می شود و در فر طبخ می شود. شیرینی کره ای بسیار ترد و خوشمزه هستند و طعم گلاب درون شیرینی، طعم دلپذیری بوجود می آورد.در ادامه طرز تهیه شیرینی کره ای را به شما آموزش می دهیم

مواد لازم شیرینی کره ای
کره ۱۵۰ گرم
پودر قند ۱ لیوان سرخالی
زرده تخم مرغ ۳ عدد
آرد ۳ لیوان
گلاب ۲ قاشق غذا خوری
زرده برای رومال ۱ عدد
پودر گل محمدی به مقدار لازم
پسته پودر شده به مقدار لازم

دستور پخت شیرینی کره ای

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کره ای ابتدا کره را روی بخار کتری ذوب می کنیم. سپس می گذاریم تا سرد شود و رویه آن ببندد. از کنار کاسه دوغ کره را می گیریم. کره را درون یک کاسه می ریزیم. سپس پودر قند را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کرمی و پوک شود.

بیشتر بخوانید: آموزش تهیه شیرینی پشمکی در خانه

مرحله دوم

سپس زرده ها را یکی یکی اضافه می کنیم و خوب بهم می زنیم. سپس وانیل را اضافه کرده و با پودر گل محمدی و گلاب را مخلوط می کنیم و هم می زنیم. کم کم آرد را به مواد اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم تا خمیر لطیفی بدست آید.

مرحله سوم

ممکن است آرد اضافه یا کم بیاید. باید انقدر ارد اضافه شود تا خمیر به دست نچسبد. خمیر را داخل نایلون گذاشته و نیم ساعت داخل یخچال استراحت می دهیم. سپس خمیر را بین دو تکه کاغذ روغنی با وردنه باز می کنیم تا به قطر نیم سانت برسد.

مرحله چهارم

سپس با کاتر به شکل دلخواه برش می زنیم. سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس روی کاغذ را کمی چرب کرده و شیرینی ها را روی سینی می چینیم. زرده را درون یک کاسه ریخته و مخلوط می کنیم تا از لختگی در آید.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه شیرینی شکلاتی 3 سوته در یخچال

مرحله پنجم

سپس روی شیرینی ها را رومال کرده و با پسته خرد شده و پودر گل به سلیقه خود تزیین می کنیم. در ادامه فر را از قبل با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس شیرینی ها را با همان دما به مدت ۱۰ دقیقه می پزیم.




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4j5jbo

اخبار داغ




دیدگاه ها


یک ماه پیش

یه یه هفته بذارید آب از دهانم نیفته😂 رژیم بگیرم چه قدرم باسلیقه 😍