ماسک هندوانه برای صورت | ماسک هندوانه برای شفاف شدن پوست

پوست خوب میخوای؟ ماسک هندوانه بزن به صورتت تا چندین سال جوون تر بشی + طرز تهیه

با ماسک هندوانه معجزه کنید! برای داشتن پوست خوب این ۵ ماسک خانگی ساده رو با هندوانه تهیه و استفاده کنید.
1403/03/19 10:00
پوست خوب میخوای؟ ماسک هندوانه بزن به صورتت تا چندین سال جوون تر بشی + طرز تهیه

از فواید ماسک هندوانه برای پوست می توان به جلوگیری از شل شدن پوست و پیری آن اشاره کرد. از جمله خاصیت ماسک هندوانه برای پوست، جلوگیری از بروز چین و چروک و خطوط پیری است. خواص ضد پیری هندوانه از آنتی اکسیدان لیکوپن و ویتامین های A و C ناشی می شود که پوست شما را شفاف و صاف می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مکعب هندوانه بردارید و آن را به تمام صورت خود بمالید. بگذارید مدتی بماند و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. در اینجا برای نتیجه بهتر طرز تهیه و استفاده از ۵ ماسک هندوانه رو نوشتیم. با سبک زندگی همراه باشید.

 

آموزش ساخت انوع ماسک هندوانه برای پوست صورت

چند مدل ماسک صورت خانگی وجود دارد که به راحتی و با استفاده از هندوانه ساخته می شوند.

بیشتر بخوانید: جالب ترین خواص تخم هندوانه که واجبه بدونین!

آموزش ساخت انوع ماسک هندوانه برای پوست صورت

۱. ماسک صورت هندوانه و خیار برای از بین بردن تیرگی پوست

هم هندوانه و هم خیار برای پوست بسیار مفید هستند. مزایای هندوانه برای پوست شامل صاف و درخشان و همچنین روشن کردن پوست است. ماسک صورت را با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری خیار رنده شده با مقداری آب هندوانه آماده کنید. مخلوط را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

۲. ماسک صورت هندوانه و ماست برای پوستی درخشان

ترکیب آب هندوانه و ماست می تواند پوستی لطیف و درخشان به شما بدهد. برای تهیه این ماسک، دو قاشق غذاخوری ماست را با ۲ قاشق غذاخوری آب هندوانه مخلوط کرده و خمیری یکدست درست کنید. خمیر را روی صورت خود بمالید و بگذارید حدود 15 تا 20 دقیقه بماند. برای داشتن پوستی شاداب و درخشان آن را با آب معمولی بشویید.

بیشتر بخوانید: لایه برداری و جوانسازی پوستت با ماست و عدس

۳. ماسک صورت هندوانه و شیر برای روشن تر شدن چهره

شیر یک پاک کننده طبیعی است که نه تنها سلول های مرده پوست را از بین می برد بلکه خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارد. این ماسک به صورت وعده می دهد که پوست شما را در این گرمای سوزان مرطوب و هیدراته نگه دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند تکه هندوانه را له کنید و 2 قاشق غذاخوری شیر خام به آن اضافه کنید. آن را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. آن را بشویید و صورت خود را خشک کنید.

۴. ماسک صورت هندوانه و لیمو برای پوست های خشک

اگر پوست خشکی دارید، هندوانه برای پوست عالی است و این ماسک صورت طبیعی برای شما بهترین عملکرد را دارد. لیمو به آرامی سلول های خشک و مرده پوست شما را لایه برداری می کند، در حالی که عسل و آب هندوانه پوست خشن شما را مرطوب و آبرسانی می کنند. برای این منظور آب هندوانه را در ظرفی بریزید و یک قاشق غذاخوری آبلیمو و عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را مخلوط کرده و روی صورت بزنید و بگذارید مدتی بماند سپس با آب بشویید.

5. یخ هندوانه برای پوست

هندوانه یک تونر طبیعی است. می توان از آن به عنوان جایگزین خوبی برای تونرها استفاده کرد. آب قرمز آن یک قابض طبیعی است و ظاهر پوست را بسیار بهبود می بخشد. برش هندوانه را مستقیماً روی صورت خود بمالید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید. این کار صورت شما را هیدراته نگه می دارد. برای جلوگیری از پیری زودرس پوست و همچنین افزایش شادابی و نشاط پوست، می توانید آب هندوانه را در فریزر بگذارید تا یخ بزند و سپس با آن پوست صورت خود را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.

 

منبع: میس و مستر

 

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4j5zyo

اخبار داغ