بلندتر دیده شدن سقف | ترفندهای بلندتر دیده شدن سقف | روش های بلندتر دیده شدن سقف

سقف خونت کوتاه بنظر میاد؟! | 6 ترفند بی نظیر بلندتر دیده شدن سقف

اگر سقف خونت کوتاهه و دنبال ترفندهای بلندتر دیده شدن سقف هستی، تا انتهای مطلب همراه ما باشید!
سقف خونت کوتاه بنظر میاد؟! | 6 ترفند بی نظیر بلندتر دیده شدن سقف

زندگی در خانه هایی با سقف کوتاه می تواند مسل کننده باشد و اگر قوانین بلندتر دیده شدن سقف را ندانید از کیفیت فضای زندگی شما حتما کاسته خواهد شدحال قوانین بلندتر دیده شدن سقف شامل چه ترفندهایی میشود؟! در ادامه این بخش از سبک زندگی شمارو با ترفندهای بلندتر دیده شدن سقف آشنا میکنیم! 

1- پرده بلند از سقف تا کف 

شما نمی‌توانید تنها فقط با یک حرکت ارتفاع سقف‌تان را بلندتر از اندازه‎‌ی واقعی آن نشان دهید. در واقع این کار ترکیبی از ترفندهای بصری می‌باشد که این توهم را در شخص به وجود می‎‌آورد که سقف شما از اندازه‎‌ی واقعی آن بلندتر است. مطمئنا پرده‎‌ها گام بسیار بزرگی برای رسیدن به این هدف می‌باشند. شما باید پرده‎‌های خود را کمی بزرگتر از اندازه‎‌ی پنجره‎‌ها انتخاب کنید و آن‎ها را چندسانتی‌‌متری بالاتر از پنجره‌‎ها یعنی از سقف تا کف آویزان نمایید.

2- ایجاد خطوط عمودی روی دیوار 

همیشه طراحان لباس برای کسانی که کوتاه قد هستند، توصیه می‎‌کنند که از لباس‌‎هایی با خطوط راه راه استفاده کنند. دقیقا این ترفند در مورد طراحی داخلی نیز صدق می‌‎کند و باعث می‏‌شود که سقف کوتاه شما بلندتر از اندازه‌ی واقعی آن بنظر برسد. همینطور این ترفند طراحی، می‌تواند به فضای کسل‎‌کننده‎‌ی شما روح و جان تازه‎ای ببخشد. شما می‌توانید بدین منظور یکی از دیوارهای اتاق‌تان را بصورت راه راه رنگ کنید. پانل‎های چوبی عمودی نیز دقیقا می‌توانند تاثیر مشابهی را روی دکوراسیون شما داشته باشند و فضای گرم و دنجی را رقم بزنند.

3 - طراحی سقف ساده

4- نورپردازی ساده و استفاده از لاین لایت ها

علاوه بر رنگ دیوار و سقف نورپردازی که در خانه شما وجود دارد هم تاثیر چشمگیری در بلند تر به نظر رسیدن دیوارها و سقف دارد. اگر این نورپردازی به روش درست خود انجام شده باشد هم باعث زیباتر شدن خانه می‌شود و همین هدف شما را دنبال می کند.

در نظر داشته باشید که در کنار این نورپردازی که در شب کاربرد دارد، استفاده مناسب از پرده ها در روز که شما از نور خورشید استفاده می‌کنید تاثیر گذار خواهد بود. سعی کنید در خانه خود از لوازم براق و آینه ها هم برای انعکاس و انتشار نور بیشتر استفاده کنید زیرا استفاده از این وسایل باعث می شود که فضا بزرگتر دیده شود و این در بلند نشان دادن سقف خانه هم بی تاثیر نیست.

در بین انواع مختلف پرده ها پرده های کرکره ای برای این کار گزینه مناسبی هستند و باعث می شود که سقف کوتاه خانه شما کمی بلندتر از واقعیت به نظر برسد. البته در نظر داشته باشید که استفاده از این پرده ها در نوع عمودی برای شما مفید است و پرده های افقی گزینه ای مناسب برای خانه شما نخواهد بود.

5- مبل کم حجم و پایه دار 

هنگام خرید وسایل مختلف برای خانه مخصوصاً مبلمان این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در خانه ای زندگی می کنید که سقف کوتاهی دارد سعی کنید مبل هایی خریداری کنید که ارتفاع کوتاه تری دارند زیرا هرچه ارتفاع مبل بلندتر باشد، سقف خانه شما کوتاه تر به نظر می رسد و برای محیط های این چنینی مبل های سلطنتی اصلا گزینه خوبی نیستند و بهتر است از مبل های راحتی در خانه هایی که سقف کوتاه دارند استفاده کنید و از مبل هایی استفاده کنید که پشتی های کوتاه تری دارند.

6- استفاده از کاغذ دیواری مناسب 

در دکوراسیون های امروزی خیلی از افراد از کاغذ دیواری های متنوع برای زیباتر شدن محیط خانه خود استفاده می کنند و نقش بسیار پررنگی در زیباتر کردن محیط خانه و دکوراسیون منزل دارند.

 اگر از این کاغذ دیواری ها به درستی استفاده کنید و سعی کنید نوع مناسبی از آن را انتخاب کنید می تواند در بلندتر نشان دادن سقف خانه شما هم اثر خود را به نمایش بگذارد ولی برای این کار لازم است طرح مناسبی برای این هدف انتخاب کنید

 از بین طرح های مختلف کاغذ دیواری پذیرایی، طرح های مستطیلی بیشتر از پره های دایره ای و مربعی مناسب این کار هستند و اگر بخواهیم در مورد رنگ این کاغذ دیواری ها صحبت کنیم باید بگوییم که رنگ های روشن تک رنگ و یا راه راه عمودی گزینه مناسبی برای این هدف خواهند بود.

سعی کنید از دو رنگ نزدیک به هم برای طرح‌های راه راه استفاده کنید و یا اینکه رنگ های متضاد را انتخاب کنید. البته سعی کنید در خانه از کاغذ دیواری ای استفاده کنید که با سبک کلی دکوراسیون خانه شما هماهنگی داشته باشد.

منبع: چیدانه




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4je6z2

اخبار داغ