علت پوک شدن خیارشور | نرم شدن خیارشور

چیکار کنیم خیارشور نرم نشه؟ | روش نگهداری طولانی مدت خیار شور

علت و دلیل اصلی نرم شدن، لیز شدن و خانگی چیست؟ در این مطلب بخوانید
1403/06/17 18:31
چیکار کنیم خیارشور نرم نشه؟ | روش نگهداری طولانی مدت خیار شور

چرا خیارشور کپک می زند؟ علت و دلیل اصلی نرم شدن، لیز شدن و پوک شدن خیارشور خانگی چیست؟ برای جلوگیری از پلاسیده شدن و پوک شدن خیارشور چکار باید بکنیم؟ راهکار و روش صحیح نگهداری طولانی مدت خیارشور چیست؟ اگر شما هم از این قبیل مشکلات دارید در ادامه با علت نرم شدن خیارشور و روش نگهداری طولانی مدت و صحیح خیار شور خانگی با سایت سبک زندگی همراه باشید.

میزان نمک خیارشور

اگر نمک خیارشور به اندازه نباشد مطمئنا خراب می شود چونکه نمک از رشد باکتری ها و فعالیت میکروبی داخل دبه خیارشور جلوگیری می کند پس بهتر است نسبت آب و نمک را درست استفاده کنید. در حالت استاندارد بهتر است برای هر 12 لیوان آب از 7 قاشق غذاخوری نمک استفاده کنید.

نکته دیگری که باید حتما رعایت کنید این است که باید نمک را به طور کامل در آب حل کنید و بعد خیارها را اضافه کنید و بعدا هیچ وقت آب نریزید. خیلی از بانوان نمک را روی سطح خیارشور می پاشند که این کار اشتباه است.

بیشتر بخوانید: خیارشور ترد و خوشمزه خونگی میخوای؟ از این ترفند طلایی استفاده کن !

توصیه می کنم در صورتی که نمک دریایی داشتید از این نمک به جای نمک معمولی یا همان نمک یددار استفاده کنید.

میزان آب و نمک خیارشور

یکی دیگر از دلایل اصلی زود خراب شدن و کپک زدن خیارشور عدم استفاده از آب شور کافی است. من بارها برای دستور تهیه خیارشور خانگی گفتم باید آب شور به اندازه کافی استفاده کنید و آب شور روی تمام خیارها را بپوشانید.

اگر خیارها از آب شور بیرون زده باشند موجب افزایش فعالیت باکتری در این قسمت می شوند و کپک زدن هم شروع خواهد شد و و در نهایت خیارشورهای شما خیلی زود نرم و فاسد خواهند شد.

عدم استفاده از آب شیر

حتما برای خیارشور باید از آب تصفیه شده و آب جوشیده استفاده کنید. استفاده از آب شیر معمولی باعث افزایش فعالیت میکروبی داخل خیارشور می شود و خیلی زود خیارشورهای شما نرم و لیز خواهند شد.

همچنین دمای آب و نمکی که روی خیارشور ریخته می شود باید به گونه ای باشد که گرمای آب را بتوانید با انگشت های خود احساس کنید.

استفاده از خیار و ادویه و سبزیجات تازه و باکیفیت

برای خیارشور بهتر است از مواد اولیه باکیفیت استتفاده کنید. خیار مناسب برای خیارشور ، خیار بوته ای ریز و قلمی تازه می باشد. خیار گلخانه ای به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود. ادویه و سبزیجات هم تازه باشد.

مواد خیارشور را از قبل بشویید و در یک جای خنک قرار بدهید تا به طور کامل خشک بشوند و حتی یک قطره آب شیر روی مواد باقی نماند.

بیشتر بخوانید: به هیچ وجه این مدل خیارشور رو نخورین!

روش نگهداری طولانی مدت خیارشور

در کلام آخر اگر می خواهید خیارشور ترد و خوشمزه ای داشته باشید و بتوانید برای مدت طولانی نگهداری کنید باید تمامی موارد بالا را رعایت کنید و حتما درب دبه خیارشور را کامل کیپ کنید تا به هیچ وجه هوایی داخل خیارشورها نفوذ پیدا نکند در غیر این صورت خیارشور شما زود نرم و لیز و فاسد خواهد شد.

برای کیپ شدن درب می توانید یک نایلون فریزر را روی دهانه دبه قرار بدهید و با یک کش پلاستیکی دور آن را ببندید تا کاملا محکم شود و هیچ هوایی نفوذ نکند. جالب است بدانید در برخی مناطق دور ظرف خیارشور را گچ می گیرند تا هیچ هوایی وارد دبه نشود.

یکی از دلایل دیگر خراب شدن و فاسد شدن خیارشور نگهداری آن در محیط گرم و داخل خانه می باشد. محیط گرم جای بسیار مناسبی برای رشد فعالیت میکروبی داخل خیارشور می باشد و شما باید این فعالیت را با نگهداری خیارشور در جای خنک و سایه به تاخیر بیندازید تا بتوانید خیارشور خود را به صورت سالم و ترد برای طولانی مدت نگهداری کنید.

منبع: نمناک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4jedgo

اخبار داغ