طرز تهیه کره پسته | مواد لازم کره پسته | کره پسته خانگی

صبحانه مقوی امروز: روش تهیه کره پسته با پسته تازه + نکات

کره پسته یه گزینه مقوی و خوشمزه برای صبحانه و میان وعده هست که می تونین تو خونه حاضر کنین و لذت و نوش جان کنین.
1403/06/22 05:00
صبحانه مقوی امروز: روش تهیه کره پسته با پسته تازه + نکات

کره پسته یکی از انواع چاشنی‌های خوشمزه و بسیار مقوی است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود و در وعده صبحانه و یا به عنوان یک میان وعده پر خاصیت مورد استفاده قرار می‌گیرد، از کره پسته برای تزئین انواع شیرینی‌ها هم استفاده می‌کنند. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کره پسته در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای کره پسته
مغز پسته ۵۰۰ گرم
عسل ۱ قاشق غذاخوری
ارده یا روغن مایع به مقدار لازم

طرز تهیه کره پسته

پوست‌گیری و تفت دادن مغز پسته

برای طرز تهیه کره پسته به روش خانگی ابتدا مقداری پسته را پوست بگیرید و مغز پسته سبز را در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و سپس مغز پسته‌ها را در آن کمی تفت دهید، این کار باعث می‌شود که روغن مغز پسته‌ها بهتر و بیشتر خارج شود.

بیشتر بخوانید: چیز کیک پسته به روش یخچالی با بیسکوییت + طرز تهیه

پودر کردن مغز پسته‌ها

سپس تابه را از روی حرارت بردارید و بعد از این که در دمای محیط کمی سرد شدند، مغز پسته‌ها را داخل غذاساز یا میکسر بریزید و کاملاً پودر و له کنید، هرزگاهی دیواره‌ها و کف میکسر را با لیسک تمیز کنید تا همه مغز پسته‌ها به یک اندازه پودر شوند.

افزودن عسل و مخلوط کردن

مغز پسته‌ها ابتدا پودر شده و بعد کم کم شروع به روغن انداختن می‌کند، سپس برای شیرین کردن کره پسته می‌توانید از مقداری عسل استفاده کنید و داخل میکسر بریزید و با هم مخلوط کنید تا عسل به خورد پسته‌ها برود و بافت آن‌ها صاف و یکدست شود.

افزودن ارده و روغن و هم زدن

سپس برای این که کره پسته روان‌تر شود می‌توانید از مقداری ارده و یا روغن مایع استفاده کنید و داخل کره پسته بریزید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و کره پسته نرم و روان شود، بهتر است از ارده استفاده کنید چون طبیعی و مقوی‌تر است.

 افزودن مغز پسته خرد شده

بعد کره پسته را داخل یک ظرف بریزید و مقداری مغز پسته را به شکل نگینی و ریز خرد کنید و داخل آن بریزید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و سپس کره پسته را داخل یک شیشه تمیز بریزید و در آن را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید.

بیشتر بخوانید: با پوست پسته مربا درست کن خوشمزه تر از خودش! + طرز تهیه

بسته‌بندی و نگهداری کره پسته

سپس در هنگام استفاده کره پسته را داخل یک ظرف مناسب بریزید و مقداری زعفران را هم در یک لیوان آب جوش بریزید و یا چوب دارچین را در چای بریزید و کره پسته را با این نوشیدنی‌های آرامش بخش همراه با نان تازه و مربا و عسل سرو کنید.

منبع: نکته چی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4jep5p

اخبار داغ