مدل های رنگ مو | رنگ مو | مدل های مو

انواع مدل های رنگ مو رو میشناسی؟!

اکثر خانم هایی که خواهان تغییر تو چهره خودشون هستن، موهاشون رو رنگ می کنن. پس بهتره قبل از رنگ کردن با انواع مدل های رنگ مو آشنا بشین و اونها رو بشناسین!
انواع مدل های رنگ مو رو میشناسی؟!

رنگ کردن مو تو زیبایی خیلی تاثیرگذاره و انواع مختلفی از مدل های رنگ مو وجود داره که شما می تونین اونها رو انتخاب کنین. مدل های رنگ مو اونقدر متنوع هست که حتی خیلی از خانم‌ ها، خودشون هم نمیدونن هر کدوم از این روش‌ها دقیقاً چیه! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با انواع مدل های رنگ مو آشنا می کنیم، پس همراه ما باشین.

بیشتر بخوانید: پرطرفدارترین رنگ موهای فانتری ترند 2024 + عکس

1- رنگ های گیاهی

رنگ موی طبیعی از تنوع کمتری از رنگ موی شیمیایی برخوردار است اما مانند رنگ موهای شیمیایی آسیب رسان نیست و برای مو عوارض زیادی ندارد . پس برای در امان ماندن از آسیب های رنگ های شیمیایی بهتر است از رنگ موی گیاهی استفاده نماییدو در دوران بارداری که رنگ موهای شمیایی آسیب های جدی به جنین وارد می کنند بهتر است از انواع رنگ موی گیاهی و طبیعی برای رنگ کردن موهای خود استفاده نمایید.

حنا از مهم ترین رنگ های گیاهی است که از برگ های خشک یک گیاه که در شمال آفریقا و خاورمیانه می روید ، تولید می شود. برای رنگ گرفتن مو می توانید حنا را 61-51 دقیقه روی مو قرار دهید. رنگ حنا تا 11 هفته باقی می ماند.

هنگام رنگ کردن مو با حنا دستکش بپوشید ، زیرا انگشتان نیز همزمان رنگ می شوند.از دیگر رنگ های گیاهی می توان به logwood و walnut shell اشاره کرد که در افراد حساس به پارافنیلین دی آمین قابل استفاده است

2- رنگ های متالیک

رنگ موهای متالیک رنگ نسبتاً ماتی به مو می دهد و موها با این نوع رنگ با سرعت کمتری رنگ می گیرند اما اثرات آن به راحتی از روی مو پاک نمی شوند. اگر موهایتان را مکرر با این نوع رنگ ها ، رنگ کنید به مرور زمان موها شکننده شده و آسیب می بینند. از این ترکیبات می توان به نمک های بیسموت، نیترات نقره و … اشاره کرد.

3- دکلره کامل

دکلره مو یا بلیچینگ به روشی گفته می‌شود که طی آن رنگدانه های مو، رنگ طبیعی خود را از دست می دهند و به همین دلیل می توان بر روی آن هر رنگی را پیاده کرد. در واقع با دکلره کردن موها، می توان رنگ تارهای مو را از بین برده و هرگونه رنگ روشن یا فانتزی را بر روی موها پیاده نمود.

4- اسپری رنگ مو نوعی رنگ موی موقت

همه رنگ های موقت، مواد رنگی را مانند یک پوشش رنگی روی مو می گذارند و به درون ساختمان مو نفوذ نمی کنند و یا خیلی کم نفوذ می کنند . برخی فرآورده ها به صورت اسپری، موس یا ژل ساخته شده اند که برای ایجاد رنگ های فانتزی مو، قرمز، آبی، طلایی نقره ای، صورتی و ... به کار می روند

5- فیس فریم

فیس فریم یکی از تکنیک های جذاب و پرطرفدار در لاین رنگ و مش مو است که برای رنگ موی جلوی سر استفاده می شود. این لغت که از زبان انگلیسی (face frame) با نام قاب صورت گرفته شده، یکی از تکنیک های عامه پسند و شیک به خصوص برای افرادی که بالیاژ مو انجام می دهند، می باشد. فیس فریم دخترانه یکی از تکنیک‌های پرطرفدار و محبوب در جهان آرایش است. با این تکنیک، می‌توانید با جداسازی یک لایه از موهای جلوی سر، قاب صورت خود را جذاب‌تر و بازتر نشان دهید.

6- آمبره

تکنیک آمبره و بالیاژ شاید در ظاهر شبیه یکدیگرند، اما تفاوت‌هایی با هم دارند. در هایلایت مو به روش آمبره، ریشه‌ی موها همیشه تیره‌­تر است و به تدریج به سمت نوک موها روشن‌تر می­‌شود. برای ایجاد این حالت، باید قسمت پایینی موها را دکلره کنیم، سپس آن‌ها را با رنگ موی دلخواه خود رنگ کنیم. اما در تکنیک بالیاژ فقط سایه‌ی ملایم و روشن روی موها ایجاد می‌شود که می‌تواند به صورت آزادانه و بدون فویل انجام شود و به دکلره‌ی پایین موها نیز نیازی نیست.

خوب است بدانید:

  • در تکنیک آمبره مو روشنی‌ها و خط‌های دکلره خیلی منظم‌تر از سامبره‌ی مو هستند.
  • آمبره نیز همچون بالیاژ، مدل معکوس دارد. یعنی به جای اینکه ریشه تیره و نوک موها روشن باشد، ریشه‌های مو کاملاً روشن است و هر چه به سر موها می‌رود، تیره‌تر می‌شود.
  • برای آمبره کردن موها رنگی را انتخاب کنید که بیشتر از دو درجه روشن‌تر از رنگ موهایتان نباشد. هرچه تغییر رنگ نامحسوس‌تر باشد، موهای شما طبیعی‌تر به نظر خواهد رسید.
  • محل آمبره موها هر چه از ریشه دورتر باشد بهتر است زیرا ظاهر طبیعی‌تری به موها می‌بخشد. عموماً آرایشگرها پیشنهاد می‌دهند که آمبره مو را از زیر خط فک شروع کنید.
  • در این روش رنگ کردن مو، بهتر است از رنگ‌های روشن در فصل تابستان و از رنگ‌های گرم‌تر و تیره‌تر در فصل زمستان استفاده کنید.

7- سامبره

از دیگر انواع سبک رنگ مو به سامبره می‌توان اشاره کرد که نسخه‌ی ملایم‌تر آمبره بوده و سایه‌های روشن با کنتراست کمتری دارد. یعنی به جای اینکه سر موها، دو تا سه درجه روشن‌تر شوند، فقط «یک» درجه سایه‌ی روشن‌تر روی موها زده می‌شود. در این روش نیز همچون روش آمبره، رنگ تیره از ریشه‌ها شروع شده و هر چه به ساقه می‌رسیم، رنگ مو روشن‌تر می‌شود. با این تفاوت که این روشن شدن موها ملایم‌تر صورت می‌گیرد.

این مدل لایت یا رنگ مو مخصوص کسانی است که آنچنان حوصله آرایشگاه رفتن و رنگ کردن مداوم مو را ندارند؛ زیرا تمام آن یکپارچه بلند شده و دیگر لازم نیست نگران رنگ تیره‌ی ریشه‌ی موهایشان باشند. در این سبک رنگ مو، موهای شما با رشد ریشه، همچنان شیک و جذاب به نظر خواهد رسید.

توجه داشته باشید که در تکنیک هایلایت موی سامبره، موها از رنگ مثلاً قهوه‌ای تیره، روشن و روشن‌تر می‌شوند اما هرگز به بلوند سفید نمی‌رسند.

8- هایلایت

به زبان ساده، هایلایت مو یعنی در میان موهای تیره، رگه‌های روشن ایجاد کنیم. هایلات ممکن است با کلاه یا فویل بنابر صلاح‌دید رنگ‌کار انجام شود. اصولاً در این حالت موها به صورت منظم و با الگویی خاص تقسیم‌بندی‌ شده و از ریشه تا انتهای ساقه‌، رنگ روشن روی مو زده می‌شود.

در روش هایلایت با کلاه، دسته‌های نامنظم مو از منافذ کلاه خارج و با رنگ دلخواه رنگ می‌شوند. همانطور که از اسم این روش رنگ مو پیدا است، تقریباً همیشه رنگ هایلایت چند درجه روشن‌تر از رنگ موی سر انتخاب می‌شود؛ دلیلش دیده شدن رگه‌های روشن هایلایت، در میان موهای تیره است. در روش هایلایت با فویل، دسته‌های بزرگ‌تری از مو برداشته شده و روی فویل‌های مستطیلی که بلندتر از طول موها هستند با برس رنگ می‌شوند. سپس آرایشگر فویل را بسته و در نهایت، تکه‌های روشن در میان موهای تیره‌تر خودنمایی می‌کنند.

نکاتی که خوب است درباره‌ی هایلایت مو بدانید:

  • پیش از هایلایت کردن مو ترجیحاً از ژل مو، ماسک‌های گیاهی یا شیمیایی، سرم‌های تقویت‌کننده یا براق‌کننده‌ی مو استفاده نکنید.
  • حتماً قبل از هایلایت کردن، موهای خود را تمیز بشویید.
  • اگر قصد کوتاه کردن موهایتان را دارید، حتماً قبل از هایلایت این موضوع را به آرایشگر خود اطلاع دهید.
  • در زمستان، به دلیل سردی هوا هایلایت تیره‌ و در فصل تابستان که همیشه هوا گرم و دما بالا است، هایلایت روشن بهتر است.
  • اصولاً رنگ هایلایت را نسبت به رنگ پوست خود، دو درجه تیره‌تر یا دو درجه روشن‌تر انتخاب کنید.
  • پیشنهاد می‌شود هایلایت مو را هر ۶ الی ۱۰ هفته یک‌بار تمدید کنید، تا ریشه‌هایی که رشد کرده‌اند نیز روشن شوند.

9- بالیاژ

بالیاژ یک واژه‌ی فرانسوی به معنای جارو کردن است. این روش رنگ کردن مو در واقع نوعی هایلایت بدون استفاده از فویل بوده که بدون نظم و قاعده‌ی خاصی انجام می‌شود. اما اصولاً با فاصله‌ی زیاد از ریشه‌ی مو شروع شده و هرچه به سر موها می‌رسد، هایلایت‌ها پُرتر و روشن‌تر می‌شوند. بالیاژ را می‌توان روی موها با هر اندازه‌ای، یعنی کوتاه یا بلند انجام داد. از بالیاژ برای آمبره و سامبره مو هم استفاده می‌کنند که در ادامه با تفاوت بالیاژ و آمبره هم آشنا خواهید شد.

این سبک از رنگ مو محدودیت سنی ندارد و از دختران جوان تا زنان مسن می‌توانند موهای خود را بالیاژ کنند. همچنین افرادی که دارای سفیدی مو هستند، بسیار راحت می‌توانند با تکنیک بالیاژ مو، سفیدی‌ها را بپوشانند. چون که تکه‌های نازک هایلایت مو را می‌توان تا نزدیکی ریشه اعمال کرد و دکلره‌ی موها با سفیدی موها یکی می‌شوند و سفیدی آن‌ها دیگر به چشم نمی‌آید.

منبع: طلاباش 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4jljp3

اخبار داغ